اخبار داغ

رضا مهدوی خبر داد؛

«ترنم» به چاپ دوم رسید/ شناخت «موسیقی ایرانی» برای مردم

«ترنم» به چاپ دوم رسید/ شناخت «موسیقی ایرانی» برای مردم
کتاب موسیقی «ترنم –شناخت موسیقی دستگاهی ایرانی برای مردم» به نویسندگی رضا مهدوی آهنگساز و کارشناس حوزه موسیقی به چاپ دوم رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا مهدوی آهنگساز، پژوهشگر و نوازنده موسیقی ایرانی از تجدید چاپ کتاب «ترنم» خبر داد و گفت: کتاب ترنم سال ۹۰ توسط انتشارات «سوره مهر» چاپ اول شد که در سال ۹۵ دوره اول چاپ آن به اتمام رسید. بر همین اساس طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته بود روی چاپ اول کتاب ویرایش و اصلاحاتی صورت گرفت که پس از اضافه شدن ِدیباچه در اول کتاب و نمایه در آخر کتاب با تغییر جلد بالاخره امروز به چاپ دوم رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ترنم, ترنم, نمایه,

رضا مهدوی که طی سال‌های اخیر علاوه‌بر نوازندگی، تدریس و پژوهش در حوزه‌های مختلف موسیقی، به‌عنوان کارشناس و مجری در چندین برنامه رادیویی و تلویزیونی نیز حضور داشته، درباره این کتاب گفت: این کتاب گفتارهایی رادیویی پیوسته‌ای به زبان ساده با عنوان «ترنم» در شبکه تهران، در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳ است.

, اخیر, ترنم, ۱۳۸۳,

, ,

وی افزود: مقصود از تهیه و اجرای این برنامه موسیقایی سخن گفتن با مردم علاقه مند به موسیقی و آشنا کردن آنها با چارچوبی کلی از موسیقی ردیف، دستگاه‌ها و آوازها و نیز معرفی چهره‌ها و آثاری بود که در این زمینه معیار شناخته و محرکی برای شناخت بیشتر موسیقی ملی ایران و راهنمایی برای ورود به سرزمین بزرگ موسیقی ایران زمین و یادگارهای استادان بلند مرتبه آن باشد.

, گفتن, زمینه,

این کارشناس و پژوهشگر در نوشته‌ای پیرامون این کتاب آورده است: «اطمینان داریم جویندگان حال و هوای اصیل موسیقی این سرزمین در گلگشتی به رودخانه و جویبارها و برکه‌ها به سایه‌سارهایی خواهند رسید که هر یک حال و هوای ویژه‌ای دارند در نشاط افزایی»

, کارشناس, گلگشتی, سایه‌سارهایی,

 

,

انتهای پیام/

,

منبع:مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه