اخبار داغ

رئیس دانشگاه شهرکرد:

عادی‌انگاری کرونا تهدید جدی برای سلامت جامعه است

عادی‌انگاری کرونا تهدید جدی برای سلامت جامعه است
رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: متاسفانه کرونا برای مردم عادی شده و خود مراقبتی‌ها کمرنگ شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ با اشاره به اینکه  برای مقابله با کرونا تنها دو راه مقابله وجود دارد اظهار کرد: خود مراقبتی که متاسفانه کمرنگ شده و محدودیت هایی که دولت و حاکمیت باید ایجاد کند.

وی با اذعان بر اینکه موج اول کرونا مردم خوب رعایت می کرند  تصریح کرد: متاسفانه بعد از گذشت چند ماه کرونا برای مردم عادی شد و آن طور که باید پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود.

شیرانی با بیان اینکه مردم انتظار فوق العاده ای از سیستم دفاعی درمانی دارند عنوان کرد: محدودیت ها آن طور که باید رعایت نمی شود، باید از مسافرت ها جلوگیری شود.

وی تشریح کرد: نهادهای فرهنگی و به خصوص رسانه ها باید مردم را به رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی تشویق کنند.
 
شیرانی، جمع شدن چند نفر در یک محل در فصل پاییز و زمستان را بسیار خطرناک‌تر از موقعیت فعلی دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در خصوص علایم و نشانه های بیماری کرونا نیز خاطر نشان کرد: این نشانه ها تغییر نکرده است ولی، طی روزهای اخیر بیماران یا در ابتدای مراجعه به مراکز درمانی با حال نامساعدتر مراجعه دارند و یا در روزهای اولیه بستری علایمشان شدید و بدتر می شود.

 شیرانی در پایان خاطر نشان کرد: اگر چه ویروس کرونا، ویروس هزارچهره است و تمام سیستم بدن را تحت تاثیر قرار می دهد، اما همچنان شایع ترین عوارض، تحت تاثیر قرار دادن سیستم تنفسی و عضلانی اسکلتی بصورت ضعف و بی حالی، بدن درد همراه با تب می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


 
انتهای پیام/
 

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه