اخبار داغ

مالک مجموعه صنعتی فولاد جعفری وعده داد؛

فعالیت ذوب‌آهن ملایر با تمام ظرفیت و حداکثر اشتغال زایی

فعالیت ذوب‌آهن ملایر با تمام ظرفیت و حداکثر اشتغال زایی
غلامعباس جعفری گفت: تمام تلاش من این است که شرکت با تمام ظرفیت کار کند و فعالیت مجدد ذوب آهن ملایر با تمام ظرفیت و حداکثر اشتغالزایی همراه شود و تا زمانی که بخواهم اینجا باشم هیچ وقت برای نمایش از کسی دعوت نمی کنم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ صنایع فولادی از صنایع مادر در هر کشوری بوده که وجود این صنعت در هر منطقه سبب رونق و ایجاد اشتغال فراوان می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

پس از انقلاب واحدهای ذوب آهن و فولادسازی در اختیار دولت قرار داشت تا اینکه با تصمیمات اتخاذ شده ایجاد ذوب آهن های خصوصی آزاد شد و به همت غلامعباس جعفری این صنعت وارد شهر ملایر شد. در سال ۸۴ و با پیگیری های جعفری واحد ذوب آهن و نورد در ملایر راه اندازی شد تا نویدی برای آینده درخشان شهرستان باشد.

,

در کنار واحد ذوب آهن آلیاژی و نورد یک شهرک فولاد نیز در ملایر ایجاد شد تا صنایع تکمیلی و وابسته به این صنعت مادر نیز در ملایر احداث شود. برای رونق شهرک فولاد اقدامات متعددی توسط سرمایه گذار انجام شد اما با توجه به مشکلات پیش آمده از جمله واردات بی رویه کم کم آتش زیر کوره های ذوب فولاد فروکش کرد و مشکلات متعددی گریبانگیر سرمایه گذار شد و سرانجام خاموشی به کارخانه های فولاد ملایر رسید. بنا بر اعلام سرمایه گذار فولاد جعفری حدود یکسال دستگاه های کارخانه از مدار تولید خارج شدند و کارگران از کار بیکار شدند.

,

با پیگیری های ستاد تسهیل استان و نماینده وقت مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی برای بازگشت این واحد به چرخه تولید، تدبیر نهایی استفاده از یک مدیر و تیم مدیریتی جدید برای رونق این صنعت در ملایر بود.

,

سرانجام واحد ذوب فولاد آلیاژی ملایر در تیر ماه سال ۹۷ به مدار تولید بازگشت و استارت کار زده شد.

,

بر اساس اعلام مسئولین وقت شهرستان و استان با همراهی آقای جعفری و نظر وی در راستای بازگشت کارخانه ها به مدار تولید یک مدیر جدید با تعدادی همراه انتخاب شدند تا باعث رونق دوباره صنعت فولاد در ملایر شود.

,

شرکت های ذوب آهن، فولاد و نورد جعفری سه سال در اختیار مدیریت جدید بود اما بر اساس ادعای سرمایه گذار صنعت فولاد جعفری وی به مفاد قرار داد عمل نکرده و در نهایت استعفای خود را تحویل آقای جعفری داد.

,

اکنون غلامعباس جعفری شرکت نورد و فولاد را مجددا تحویل گرفته و وعده داده که روزهای خوشی در انتظار این صنعت در شهرستان است.

,

مالک مجموعه صنعتی فولاد جعفری در جمع اصحاب رسانه ملایر با اشاره به آخرین وضعیت واحد ذوب آلیاژی و نورد بیان کرد: در سال ۹۴ به دلیل واردات بی رویه در کشور از جمله واردات فولاد، شرکت های فولادسازی برای فعالیت توجیهی نداشتند.

,

وی افزود: فولاد چینی وارد شده به کشور زیر قیمت تولید ما عرضه می شد و همین امر باعث تعطیلی بسیاری از مجموعه های فولاد در کشور بخصوص شرکت های خصوصی شد.

,

جعفری بیان کرد: این مشکلات باعث شد که چندین ماه شرکت را علی رغم میل تعطیل کردیم و تعطیلی باعث شد اعتبار کارخانه و شرکت ها زیر سوال برود و از آن طرف هم بانک ها بدهی ها را به اجراییه کشیدند و مجموعه تعطیل شد.

,

وی با اشاره به پیگیری های محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در دوره یازدهم تصریح کرد: آقای کاظمی پس از رای آوردن در دوره دهم مجلس پیگیری هایی برای بازگشایی این واحد انجام داد و با توجه به اینکه شرکت ما مشکل مدیریتی داشت، در نهایت بنا بر این شد که با مدیریت جدید کار شروع شود.

,

مالک مجموعه صنعتی فولاد جعفری افزود: نشست هایی با مدیر جدید برگزار شد و در این نشست ها وی را به عنوان مدیری نخبه معرفی کردند که توانایی های بالایی دارد و همین امر باعث شد که قراردادی با وی امضا کنم.

,

رسیدن به حداکثر توان ‌تولید از اهداف تیم مدیریتی کارخانه فولاد ملایر

, رسیدن به حداکثر توان ‌تولید از اهداف تیم مدیریتی کارخانه فولاد ملایر, رسیدن به حداکثر توان ‌تولید از اهداف تیم مدیریتی کارخانه فولاد ملایر,

وی رساندن کارخانه به حداکثر توان ‌تولید را از اهداف آن تیم مدیریتی عنوان کرد و مدعی شد: مدیریت همه شرکت ها و پرداخت بدهی ها از دیگر مفاد این قرار داد بود.

,

جعفری با بیان اینکه آقای کاظمی به عنوان داور این قرارداد انتخاب شد، ادعا کرد: ۵ میلیارد تومان تسهیلات برای راه اندازی واحد ذوب و ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای راه اندازی واحد نورد وام گرفته و به عنوان سرمایه در گردش به آن مدیر دادم و بنا بر این شد که هر دو شرکت با تمام ظرفیت کار کنند.

,

مالک مجموعه صنعتی فولاد جعفری ادامه داد: از همان سال اول با مدیر جدید به مشکل برخورد کردیم و وی طبق قرارداد خود عمل نمی کرد. عدم استفاده از متخصصین فولاد در شرکت، هزینه های اضافی در راه اندازی شرکت، تخصیص حقوق های نجومی برای خود و اطرافیان و از بین بردن کوره ذوب از دیگر ادعاهای جعفری درباره آن مدیر و تیم کاری است.

,

مالک مجموعه صنعتی فولاد جعفری ادعا کرد: در طی این سه سال فقط ۲۵۸ ذوب انجام داده شده است که اگر با حداکثر ظرفیت ۲۵ تن در نظر بگیریم هر ۴ روز یک ذوب انجام شده و این در حالی است که کارخانه ظرفیت ۱۲ کوره ذوب در یک روز را دارد.

,

جعفری با بیان اینکه ذوب یک کار خشن است و باید بالای سر کار بود و از مدیران کارکشته استفاده کرد، مدعی شد: در هنگامی که مدیریت جدید کارخانه را تحویل من داد میلیاردها تومان بدهی شرکت های خدماتی همانند برق و گاز روی دست ما گذاشت و سنوات، بیمه کارگران و مالیات را پرداخت نکرده بود.

,

, ,

مالک مجموعه صنعتی فولاد جعفری بیان کرد: کارخانه چشمه علی محمد را شب عید راه اندازی کردیم اما کوره از داخل به مشکل خورده و در حال ساخت است.

,

وی ادعا کرد: روزی که کارخانه را تحویل گرفتم سنوات و حقوق و یک ماه از حقوق کارگران معوق بود که همگی پرداخت شدند.

,

جعفری با اشاره به سخنان مطرح شده درباره بدهی های وی به بانک ها بیان کرد: من در مجموع از ۷ بانک وام دریافت کرده ام و بسیاری را نیز بیشتر از مبلغ وام پرداخت کرده ام اما بانک ها ادعای سود و خسارت می کنند.

,

وی با بیان اینکه “به بانک خون هم رفتم اما به من وام نداد” تصریح کرد: با راه اندازی مجدد کارخانه بدهی ها به بیمه و شرکت برق را تقسیط کردیم و حقوق و سنوات کارگران پرداخت شد.

,

مالک مجموعه صنعتی فولاد جعفری بیان کرد: غذاخوری را پس از سه سال راه اندازی کردیم و اکنون ۲۰ نفر در واحد نورد و ۴۰ نفر در واحد ذوب مشغول به کار هستند.

,

وی مدعی شد: برای کارگران در این مدت حتی لباس و تجهیزات نخریده بودند و یکی از کارگران دچار حادثه شده که اکنون ۱۰۰ میلیون تومان حکم دیه گرفته است.

,

جعفری تاکید کرد: تمام تلاش من این است که شرکت با تمام ظرفیت کار کند و فعالیت مجدد ذوب آهن ملایر با تمام ظرفیت و حداکثر اشتغالزایی همراه شود و تا زمانی که بخواهم اینجا باشم هیچ وقت برای نمایش از کسی دعوت نمی کنم.

,

وی گفت: در این شرکت خودم بالای سر کار هستم و مدیران نخبه را سر کار می آورم چرا که در هر شهری که صنعت فولاد رونق داشته باشد آنجا رشد می کند.

,

فعالیت بخش ذوب کارخانه فولاد ملایر در 10 روز آینده

, فعالیت بخش ذوب کارخانه فولاد ملایر در 10 روز آینده, فعالیت بخش ذوب کارخانه فولاد ملایر در 10 روز آینده,

وی بیان کرد: بخش ذوب با ظرفیت روزانه ۵۰۰ تن تا ۱۰ روز دیگر آغاز به فعالیت می کند و تا روزی هزار تن نیز ظرفیت دارد.

,

جعفری با ادعای اینکه حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت از مدیریت جدید به من وارد شده است، تصریح کرد: مجموعه چشمه علی محمد نیز با رفع مشکلات به زودی راه اندازی می شود.

,

وی افزود: هدفم از راه اندازی شهرکی در چشمه علی محمد این بود که علاوه بر تولید فولاد تمامی صنایع زیردستی نیز در آنجا فعالیت کنند و ۱۸ شرکت در این راستا تاسیس کردم.

,

مالک مجموعه صنعتی فولاد جعفری گفت: برای این مجموعه پست گاز اختصاصی گرفته شده و تا انتهای شهرک لوله کشی شده است و اگر پست برق آن راه اندازی شود ظرفیت اشتغالزایی برای ۵ هزار نفر را دارد.

,

وی تاکید کرد: من برای درآمد و پول کارخانه را به ملایر نیاورده ام و برای عشقم که این کار است مجموعه فولاد را راه اندازی کرده ام.

,

وی افزود: متاسفانه آنقدر بی مهری در این چند سال دیده ام که برای ادامه کار سرد شده ام و این حرف که بیان می شود جعفری پول افراد زیادی را خورده است اصلا صحیح نیست و من به هیچ احدالناسی بدهکار نیستم.

,

انتهی پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه