اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی خلیل اباد خبر داد؛

برداشت 150 هزار تن انگور از تاکستان‌های خلیل آباد

برداشت 150 هزار تن انگور از تاکستان‌های خلیل آباد
شبان با بیان اینکه برداشت انگور از تاکستان‌های شهرستان خلیل آباد به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود، گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری 150 هزار تن انگور برداشت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود شبان، مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس، با بیان اینکه  کار برداشت انگور از سطح 5770 هکتار از تاکستان های خلیل آباد به انتهای خود رسیده است، اظهار داشت: پیش بینی می شود در سال جاری 150 هزار تن انگور برداشت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه برداشت انگور از اواخر تیرماه از باغات شروع شده است، خاطرنشان کرد: انگور تولید شده 80 % تبدیل به کشمش و مابقی صرف تازه خوری در سطح شهرستان و شهرستان های داخل کشور از جمله مشهد، تهران، تبریز، شیراز، اصفهان و سایر کشورها از جمله روسیه شده است.

,

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با تاکید بر اینکه درشهرستان خلیل آباد بیش از 30 رقم انگور شناسایی شده است  که مهمترین ارقام آن پیکامی و عسکری است، تصریح کرد: ارقام پیکامی و عسکری جهت تولید کشمش و تازه خوری مصرف می شود و سایر ارقام جهت تازه خوری و تهیه مویز و تیفی استفاده می شود .

,

وی با اشاره به اینکه باغات انگور این منطقه دارای شرایط ویژه ای از نظر کمی و کیفی هستند به طوریکه سال گذشته بیش از 15 هزار تن انگور به روسیه صادر شد، اذعان کرد: درآمد اصلی مردم از تولید انگور و کشمش است و در این شهرستان 4 سردخانه به ظرفیت 7000 تن فعال هستند و یک سردخانه دیگر به ظرفیت 3000 تن در حال راه اندازی است.

,

شبان با بیان اینکه خراسان رضوی دارای 22 هزار هکتار سطح زیر کشت انگور با میانگین تولید 21 تن در هکتار است که خلیل آباد بیشترین سطح زیر کشت را داراست، عنوان کرد: استان خراسان رضوی از نظر سطح زیرکشت انگور در رتبه چهارم و از لحاظ میزان تولید رتبه اول را دارد.

,

وی با تاکید بر اینکه به دلیل نبود شهرک صنعتی و صنایع تبدیلی انگور و فرآوری و بسته بندی مکانیزه کشمش موجب شده بخشی از تولید انگور به ضایعات تبدیل شود، تشریح کرد: توسعه صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی از ضروریات مهم و اصلی این شهرستان برای توسعه صادرات و رشد اقتصاد کشاورزی و پایداری اشتغال در روستاها محسوب می شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه