اخبار داغ

شهردار میبد خبر داد

آغاز طرح تفکیک پسماند خشک از مبدا در میبد

آغاز طرح تفکیک پسماند خشک از مبدا در میبد
نقوی گفت: طرح تفکیک پسماند خشک از مبداء توسط شهروندان در میبد آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا نقوی شهردار میبد در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا گفت: طرح تفکیک پسماند خشک از مبداء از هفته اول مهرماه با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری میبد آغاز خواهد شد و موفقیت و استمرار این طرح در گروی همکاری شهروندان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

وی افزود: به صورت کلی سه نوع پسماند یا زباله داریم. زباله بیمارستانی که  عفونی و خطرناک می باشند، پسماند صنعتی و پسماند عادی که توسط شهروندان بر اثر فعالیت روزانه تولید می شود. این نوع پسماند شامل پسماند خشک و تر می باشد که ما در این طرح، تفکیک پسماند خشک را آغاز می‌کنیم. در همین راستا سه ایستگاه در سطح شهر ایجاد شده و شهروندان می توانند در ساعت‌های مشخص که از طریق کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری میبد اطلاع رسانی می شود، پسماندهای خود را به ایستگاه های جمع آوری پسماند تحویل دهند.

,

شهردار میبد در خصوص دغدغه شهروندان در بحث زباله گردها گفت: نکته‌ خیلی مهمی که همه شهروندان به آن  معترض هستند و دغدغه ای برای مدیریت شهری و مسئولین شهری هم شده بحث زباله گردهاست که چهره بسیار زشتی برای شهرمان ایجاد کردند. با اجرای موفقیت آمیز این طرح که همت و تلاش شهروندان را می طلبد این معضل قابل حل می باشد. 

نقوی ضمن درخواست از شهروندان در راستای تفکیک پسماندهای قابل بازیافت شامل کاغذ، پلاستیک، ظروف شیشه ای و فلزی و تحویل به ایستگاه های تعبیه شده افزود: در حال حاضر به صورت متوسط هر شهروند ایرانی روزانه ۶۵۰ گرم زباله خانگی تولید می کند اگر با دقت ویژه ای این زباله های تولیدی را تفکیک کنیم قطعاً دیگر شاهد زباله گردی و حضور کودکان کار برای جمع آوری زباله و پسماند نخواهیم بود و با این کار، تولید شیرابه از زباله های مرطوب کنترل می شود همچنین ما بعنوان یک شهر صنعتی و مهاجر پذیر باید فرهنگ بالا و غنی خودمان را نشان دهیم و با همت مضاعف در اجرای این طرح در جهت داشتن شهری زیبا و تمیز بتوانیم سرآمد و نمونه در استان باشیم.

وی گفت: از شهروندان عزیز انتظار داریم از دوره‌گردهایی که در کوچه و محلات برای خرید این اقلام در حال گشت زنی هستند استقبال نکنند و این پسماندها را به ایستگاه‌ها تحویل دهند که در ازای آن بسته‌های تشویقی به شهروندان عزیز پرداخت خواهد شد.

شهردار میبد در پایان عنوان کرد: در صورتی که شهروندان از این طرح استقبال خوبی داشته باشند، قطعاً شهرداری در کنار این ایستگاه‌ها بحث جمع آوری پسماند از درب منازل را مدنظر قرار خواهد داد.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه