اخبار داغ

۳۱۳ هزار رزمنده پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل می‌شوند/ صدور کارت ویژه ایثار رزمندگان

۳۱۳ هزار رزمنده پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل می‌شوند/ صدور کارت ویژه ایثار رزمندگان
رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان کشور گفت: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، ۳۱۳ هزار نیروی مردمی که در دفاع مقدس حضور داشتند، توسط سازمان بسیج پیشکسوتان تجلیل می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری سردار تقی رضایار، رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان کشور همزمان با هفته دفاع مقدس و صبح امروز(شنبه ۲۹ شهریور) در سازمان بسیج برگزار شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ابتدای سخنان خود گفت: امسال چهلمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس است و هم نظام، هم سپاه و هم سازمان بسیج به مناسبت این چهلمین سال برنامه‌های متنوعی از سوم خرداد تا دهه فجر انقلاب اسلامی پیش‌بینی کرده‌اند. از آنجایی که حماسه‌سازان اصلی دفاع مقدس رزمندگان و مردمی بودند که در ایام سخت نقش‌آفرینی کردند، تجلیل از آنها یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هاست.

,

سردار رضایار سپس به دلایل اهمیت هشت سال جنگ تحمیلی و شهرت آن به «دفاع مقدس» اشاره کرد و گفت: سوابق فرماندهان دفاع مقدس و ترکیب جمعیتی رزمندگان این جبهه نشان می‌دهد که تعداد داوطلبان مردمی نسبت به افراد نظامی بیشتر بود و این ترکیب، پاکی و قدسیت آن را تضمین می‌کرد. دشمن ۱۳ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از سرزمین ما را اشغال کرده بود اما روحیه‌ها و فرهنگ حاکم بر این دفاع مقدس آنقدر بالا بود که توکل و توسل سلاح اصلی آن‌ها بود و این در تاریخ بی‌نظیر است. به این ترتیب شهید و شهادت و ایثارگری یک فرهنگ عظیم در میدان نبرد می‌شود.

,

رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان در ادامه به امدادهای الهی در جبهه و پشت آن اشاره کرد و برخورد مردم با شهدا و جانبازان را بی‌نظیر در تاریخ دانست.

,

وی در بخش دیگری از این نشست خبری به اثرات و پیامدهای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: اولین دستاورد آنی پایان هشت سال دفاع مقدس این بود که دشمن حتی یک متر مربع از سرزمین ما را نتوانست بگیرد. ضمن اینکه اهداف سیاسی دشمن محقق نشد و ماشین جنگی دشمن که شامل چندین کشور بود، منهدم شد. همچنین روز پایان جنگ، ارتش جمهوری اسلامی ایران بازسازی عظیمی داشت و در کنار آن، سپاه پاسداران و بسیجی راه افتاد که بیش از ۶۰ یگان، لشکر و تیپ را شامل می‌شد. 

,

خسارت هزار میلیارد دلاری جنگ به کشورمان

, خسارت هزار میلیارد دلاری جنگ به کشورمان,

سردار رضایار اظهار داشت: به تائید اسناد رسمی سازمان ملل، هزار میلیارد دلار کشور ما در جنگ تحمیلی آسیب دید و دومین جنگ طولانی دنیا بعد از جنگ جهانی بود. با اینحال، ملت ما یکپارچه شد تا خودشان را برای بازسازی این خسارت‌ها آماده کنند. اما در میان‌مدت، روحیه جهادی دفاع مقدس به سایر بخش‌ها سایه افکند و خلاقیت‌ها به میان آمد.

,

این مقام مسئول در حوزه بسیج مستضعفین گفت: اکنون بعد از ۴۰ سال می‌توانیم قدرت دفاعی و قدرت بازدارندگی (اقتدار) جمهوری اسلامی را ارزیابی که می‌کنیم می‌بینیم جزء کشورهای پنجگانه و دهگانه دنیا هستیم. امنیت پایدار و مردمی که از دستاوردهای دفاع مقدس را هم به فضل پروردگار مشاهده می‌کنیم. عمق‌بخشی داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران هم مورد اعتراف دوست و دشمن است. 

,

, ,

وی تصریح کرد: به برکت پیامدهای بلندمدت دفاع مقدس، جغرافیای خاورمیانه متأثر از این پیامدهاست و از حیث امنیت ملی، منافع ملی و قدرت ملی در بدترین حالت جزء کشورهای بیستگانه دنیا هستیم. الهامبخشی این نظام برای ملت‌ها و دولت‌ها در دنیا هم زبانزد است. 

,

رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان، به ۵ میلیون نفر جبهه رفته در کشورمان اشاره کرد و گفت: حفظ این افراد و کرامت آن‌ها و بحث نقش‌آفرینی آنان در ادامه راه کشور، جزء دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و اصلا فلسفه تشکیل سازمان بسیج پیشکسوتان در ۹ سال پیش همین دغدغه‌ بود. چون پیشکسوتان، امروز تاریخ مجسم انقلاب و دفاع مقدس هستند و گنجینه‌ای تمام‌نشدنی برای نظام.

,

تهیه  ۶۰ هزار بسته معیشتی توسط رزمندگان

, تهیه  ۶۰ هزار بسته معیشتی توسط رزمندگان,

وی ادامه داد: در این ۹ سال، زحمات بسیاری کشیده شده و پیشکسوتان حوزه‌های مختلف نظامی، فرهنگی اجتماعی، علمی، بسیجی و... در این سازمان عضو هستند. امسال برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس، از ۲۲ تا ۲۹ شهریور به بسیج پیشکسوتان اختصاص داشت و در بحث کمک به مبارزه با ویروس هم کمک‌های مؤمنانه پیشکسوتان بسیج بیش از ۶۰ هزار بسته معیشتی فراهم کردند. ۴۴۰ هزار بسته بهداشتی هم در اختیار سازمان‌ها و مراجع ذی ربط قرار گرفت. 

,

, ,

سردار رضایار خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰ هزار سرمایه پزشکی بازنشسته نیروهای مسلح در کشور داریم و ۳۳۶۰ نفر پزشک، پرستار و پیراپزشک را در بحث مبارزه با به نهادهای ذیربط معرفی کردیم. یک برنامه نذر خون و رزمایش اهدای خون هم داشتیم که با وجود اینکه جامعه ما پیشکسوت هستند و امکان اهدای دائمی خون را ندارند، اما مشارکت به حدی بود که از صبح تا شب اهدای خون در ۱۲۰ پایگاه انتقال خون در سراسر کشور انجام می‌شد.

,

رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان گفت: بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم در جبهه حضور داشتند. از این تعداد، امسال قرار این یک میلیون نفر تجلیل شوند که ۳۱۳ هزار نفر از آنها توسط سازمان بسیج پیشکسوتان کشور تجلیل می‌شوند و ستادهای استانی با ریاست استانداران تشکیل شده است و قریب به اتفاق شهرستان‌ها، بلافاصله بعد از دیدار ویدئو کنفرانسی ۳۱ شهریور رهبر انقلاب، مورد تجلیل قرار می‌گیرند. 

,

صدور کارت ویژه ایثار رزمندگان

, صدور کارت ویژه ایثار رزمندگان,

وی تصریح کرد: کارت ویژه ایثار رزمندگان دفاع مقدس صادر شده و طبق هماهنگی با مجموعه دستگاه‌ها، خدماتی در اختیار دارندگان این کارت (۲۰۰ هزار بسیجی دفاع مقدس) قرار گیرد. 

,

رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان در پایان سخنان خود از همه پیشکسوتان انقلاب، دفاع مقدس و بسیجیان بازنشسته مردمی دعوت کرد به سازمان بسیج پیشکسوتان در شهرستان‌ها مراجعه کنند و به عضویت آن در آیند. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه