اخبار داغ

امام جمعه تبریز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس؛

همدلی و اتحاد از برکات جنگ بود/خواب راحت را از دشمنان گرفته‌ایم

همدلی و اتحاد از برکات جنگ بود/خواب راحت را از دشمنان گرفته‌ایم
حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم گفت: دشمنان از فکر موشک‌های ما نمی‌توانند بخوابند و این از برکات دوران دفاع مقدس است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در مصلی اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه گرامیداشت هفته دفاع مقدس همه ساله لازم است، اظهار داشت: یادآوری دفاع مقدس از این رو مهم و ضروری است چراکه آن روزها نماد ایثارگری‌ و فداکاری‌ها بین سپاه، ارتش، بسیج و جهاد سازندگی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: کسانیکه امروز با نیروهای بسیجی، سپاهی، ارتشی و جهادی سروکار دارند باید قدرشان را دانست و نباید به فراموشی سپرده شوند. نباید بگویند که در دوران دفاع مقدس از ما کار کشیدند و بعد ما را رها کردند.

,

امام جمعه تبریز با انتقاد از بی توجهی به جانبازان و ایثارگران تاکید داشت: بعضا میشنویم، کسانی که عضوی از بدنش را در جبهه ها تقدیم کرده حالا به او ارزش نمی‌دهند و در ادارات آنها را ارج نمی‌نهند. وظیفه بنیاد شهید رسیدگی به جانبازان، خانواده آنها و خانواده شهداست چراکه این عزیزان روزی کار بزرگی انجام دادند و به همین خاطر باید قدر آنها را دانست.

,

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به شور، شوق و نگاه رزمندگان دوران دفاع مقدس خصوصا داوطلبان بسیجی به جنگ، گفت: باید قدر نفراتی که در جنگ حضور داشتند به ویڗه بسیجیانی که در کنار ارتش و سپاه جان فدا کردند را دانست. آنها نه امتیاز می‌خواستند و نه اضافه کار؛ آنان حتی تاریخ تولد خود را در شناسنامه عوض می‌کردند تا به جبهه بروند و این کارها ارزشمند بود.

,

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به تاثیر اردوهای راهیان نور عنوان داشت: اردوهای راهیان نور اثرات ارزشمندی دارد. من در همین سال‌های گذشته خانواده‌ای را دیدم که برای گردش به جنوب رفته بودند و اتفاقی به شلمچه می روند اما آنجا متحول می شوند.

,

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به خسارات و برکات دفاع مقدس، خاطرنشان ساخت: جنگ تحمیلی خسارات زیادی همچون نیروی انسانی در پی داشت اما برکاتی هم به وجود آمد از جمله اینکه جمهوری اسلامی توانست تجاوز رژیم بعثی عراق را دفع و صلابت اسلام را مطرح کرد.

,

وی ادامه داد: صدور فرهنگ اسلامی در سایه جنگ، اثبات مظلومیت جمهوری اسلامی از دستاوردهای دیگر دفاع مقدس بود. ما در جنگ تحمیلی دوست و دشمن را به خوبی شناختیم. از دیگر برکات جنگ این بود که با فهمیدیم با هدایت امام راحل می توان روی پای خود ایستاد.

,

امام جمعه تبریز گفت: در ابتدای جنگ ما امکانات نداشتیم اما امروز به جایی رسیدیم که اگر مسئولین ما اجازه دهند می توانیم تجهیزات نظامی صادر کنیم. دشمنان از فکر موشک‌های ما نمی‌توانند بخوابند و این از اثرات جنگ است.

,

حجت السلام آل هاشم تاکید داشت: استحکام بخشی ریشه های انقلاب اسلامی در سایه دفاع مقدس بود. یکی دیگر از برکات جنگ این بود که همه در کنار هم قرار گرفته و یک حس وطن دوستی در نهاد همه مردم ایجاد شده بود. در زمان جنگ این جناح و آن جناح مطرح نبود و همه در کنار هم بودند.

,

وی افزود: ابتدای جنگ می‌ گفتند ارتسی و سپاهی دو لشکر الهی اما، شهید صیاد شیرازی می گفتند بگویید ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی. در سایه همین دفاع مقدس و اتحاد بود ما به دنبال آزادسازی فلسطین رفتیم. اینکه رهبر انقلاب گفتند ۲۵ سال دیگر چیزی به نام رژیم صهیونیستی نخواهیم داشت ما انتظار داریم زودتر هم این اتفاق رخ دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه