اخبار داغ

اسماعیلی در گفت‌وگو با دانا:

اوج‌گیری کرونا تاوان بی‌برنامگی در بازگشایی مدارس است/ جان دانش آموزان برای مافیای «مدارس غیرانتفاعی» اهمیت ندارد

اوج‌گیری کرونا تاوان بی‌برنامگی در بازگشایی مدارس است/ جان دانش آموزان برای مافیای «مدارس غیرانتفاعی» اهمیت ندارد
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا، آموزش و پرورش و وزارت بهداشت با یک مدیریت واحد عمل کرده و تصمیم می گرفتند امروز شاهد اوج گیری کرونا آن هم قبل از فرارسیدن پاییز و زمستان نبودیم.
[

ولی اسماعیلی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه اوج گیری کرونا در کشور تاوان سوء مدیریت است گفت: چند روز قبل از اعلام رسمی بازگشایی مدارس هشدارهایی را که از طریق متخصصین دریافت کرده بودیم را به مسئولان وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه با استدلال متخصصین بعد از سفرهای شهریور کرونا اوج خواهد گرفت افزود: متخصصین اعلام کرده بودند که موج سوم کرونا شدیدتر از موج اول و دوم خواهد بود به همین خاطر از وزارت آموزش و پرورش خواستیم که اجازه دهند این دو تا سه هفته بعد از مسافرت های شهریور طی شده و مشخص شود چه میزان ابتلا داریم و چه کسانی ناقل هستند تا پس از آن نسبت به بازگشایی مدارس اقدام کنیم حتی در این خصوص طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را هم در مجلس به جریان انداختیم اما با وجود تذکرات و هشدارهای کتبی و شفاهی هیچ توجهی به توصیه ها نشد.

,

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه شرایط فعلی کشور و قرمز شدن شرایط در تمام استان ها ناشی از به هم ریختگی و عدم وجود مدیریت واحد در کنترل شرایط است گفت: در اوایل شیوع ویروس بخش های مختلف با این به هم ریختگی مواجه بود اما الان با وجود هشدارها و توصیه ها و نیز وجود راهکار اعمال محدودیت ها چرا باید با اوج گیری بحران کرونا مواجه باشیم.

,

نماینده مردم گرمی با بیان اینکه متاسفانه شیوع کرونا بین دانش آموزان و کادر آموزش آرام آرام اخبارش به گوش می رسد ادامه داد: موج سوم با توجه به شیوع آنفولانزا فصلی خطرناک تر از موج اول و دوم کروناست.

,

اسماعیلی با اشاره به اینکه توصیه ها برای عدم تعجیل در بازگشایی مدارس از یک عقبه علمی و پزشکی برخوردار بود گفت: مجلس از ابزار های قانونی خود استفاده خواهد کرد و در همین راستا فردا وزیر آموزش و پرورش به مجلس خواهد آمد و این مسئله حتما از وی پیگیری خواهد شد.

,

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا، آموزش و پرورش و وزارت بهداشت با یک مدیریت واحد عمل کرده و تصمیم می گرفتند امروز شاهد اوج گیری کرونا آن هم قبل از فرارسیدن پاییز و زمستان نبودیم.

,

وی با اشاره به اینکه فشار مافیایی مانند مافیای کنکور باعث شد مدارس باز شده و هزینه برخی مدارس از جمله غیرانتفاعی ها از مردم دریافت شود تصریح کرد: از نظر اینها اگر مدارس امروز بسته شود یا باز بماند تفاوتی نمی کند زیرا این مدارس شهریه های خود را دریافت کردند و کاری به جان و سلامت دانش آموزان ندارند.

,

انتهای پیام/ک 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه