اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

حضور حضرت زینب(س) در کاروان امام حسین(ع) از الزامات تبلیغ بود

حضور حضرت زینب(س) در کاروان امام حسین(ع) از الزامات تبلیغ بود
پرمایه در پاسخ به این سوال که چرا حضرت اباعبدالله(ع) با توجه به اینکه می دانستند چه اتفاقاتی می افتد اما زنان و دختران را با خود به این سفر بردند، گفت: کار امام حسین(ع) برای بردن اهل بیت(ع) با تدبیر و از روی تفکر صورت گرفته است و یک رسالت است، حضور حضرت زینب(س) در کاروان امام حسین(ع) از الزامات تبلیغ است و در آن هیاهویی که صدا به صدا نمی رسد بیننده چیزی جز شجاعت علی(ع) که با حیای حضرت زینب(س) درهم آمیخته شده است، نمی‌بیند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ امروز اول ماه صفر است و در تقویم روزی است که کاروان اهل بیت امام حسین(ع) را به شام بردند، اگرچه واقعه تلخ عاشورا و روزهای پس از آن برای مسلمانان سخت است اما درس هایی دارد که اگر با تفکر همراه باشد راه آزادگی، سرافرازی و سربلندی را به هر انسان سعادت خواهی نشان می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در همین رابطه ثریا پرمایه کارشناس مذهبی و مبلغ دینی هرمزگان در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: پس از آنکه اسرای اهل بیت(ع) را بدون پوشش و حضرت امام سجاد(ع) را با غل و زنجیر به کوفه و پس از چند روز به شام منتقل کردند، لشکریان ابن زیاد کاروان اسرای اهل بیت(ع) را هنگام حرکت به سمت شام از شهرها و روستاهای بسیاری عبور دادند که سفر شام برای اهل بیت امام حسین(ع) تلخ و ناگوار بود و پاسخ امام سجاد(ع) به سخت ترین مصائب اهل بیت(ع) در سفر کربلا، سه بار الشام گفتن بود.

,

این کارشناس مذهبی افزود: نقل شده است که اهل بیت(ع) را سه روز پشت دروازه های دمشق نگه داشتند تا شهر را برای جشن وشادی آذین بندی کنند، روز اول ماه صفر سر امام حسین(ع) همراه با کاروان اسرا وارد دمشق شد، مردم شام نیز که از حقیقت ماجرا اطلاعی نداشتند با مشاهده کاروانی که از روزهای گذشته با تبلیغاتی از طرف یزید مبنی بر اینکه آنها خارجی هستند و مغلوب با جنگ یزید معرفی شده بودند، شادی کنان به سرهای مقدس اهانت می کردند.

,

پرمایه ادامه داد: علی رغم درخواست اهل بیت(ع) مبنی بر اینکه ورود به شهر، از دروازده هایی که خلوت و جداگانه از سرهای مبارک است باشد اما شمر دستور داد تا سرهای شهدا جلو کاروان باشد و از دروازه ای که شلوغ بود و مردم ازدحام کرده و منتظر بودند وارد کنند.

,

وی در پاسخ به این سوال که چرا حضرت اباعبدالله(ع) با توجه به اینکه می دانستند این اتفاقات می افتد اما زنان و دختران را با خود به این سفر بردند، تصریح کرد: یک نهضت در آن مختلف می تواند دارای ابعاد مختلفی باشد نهضتی که حضرت سیدالشهدا(ع) شروع کردند دارای چند مقصد و بعد است که یک بعد آن جنبه تبلیغی دارد.

,

پرمایه ادامه داد: یک پیام اگر بخواهد به مردم برسد نیاز به ابزار دارد و برای رساندن پیام هایی که جنبه دینی و مقدسی دارند نمی توانیم از هر وسیله ای استفاده کنیم، قرآن کریم آیات خود را به دو قسمت محکمات و متشابهات تقسیم می کند که آیات محکمات از نظر لفظ و عبارت یک معنی دارد اما از آیات متشابهات می توانیم معنی را استنباط کنیم که اگر بخواهیم در متشابهات اشتباهی صورت نگیرد معیارهمان آیات محکمات است.

,

اهل بیت امام حسین(ع) یک گروه مبلغ هستند

, اهل بیت امام حسین(ع) یک گروه مبلغ هستند, اهل بیت امام حسین(ع) یک گروه مبلغ هستند,

وی با بیان اینکه نهضت های صورت گرفته نیز یا یک هدف مشخصی دارد یا هدف های مختلفی را پوشش می دهد اما هدف های مختلف یک نهضت؛ به همان هدف اصلی می برگردد، افزود: تبلیغ کلمه ای است که در قرآن استفاده های زیادی شده است و می خوانیم که خدا از پیامبران(ص) به عنوان مبلغان رسالت الهی نام برده است، اهل بیت امام حسین (ع) نیز در صحنه کربلا یک گروه مبلغ هستند که پس از شهادت امام حسین(ع) این گروه تبلیغی کار خود را شروع می کند و تا شام حرکت می کند.

,

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: کار امام حسین(ع) برای بردن اهل بیت (ع) با تدبیر و از روی تفکر صورت گرفته است و خود یک رسالت است، حضور حضرت زینب (س) در کاروان امام حسین(ع) از الزامات تبلیغ است که زن ها در ساختن تاریخ نقش بسزایی دارند، پس از آن واقعه عاشوا صدای حضرت اباعبدالله(ع) باید بیشتر از همیشه به جهان اسلام برسد و تاریخ را بشکافد و به نسل های بعد برسد.

,

شجاعت امام علی(ع) با حیای حضرت زینب(س) درهم آمیخته شده است

, شجاعت امام علی(ع) با حیای حضرت زینب(س) درهم آمیخته شده است, شجاعت امام علی(ع) با حیای حضرت زینب(س) درهم آمیخته شده است,

پرمایه تصریح کرد: از عصرعاشورا زینب (س) تجلی می کند و بقیه راه به ایشان سپرده شده است آن حضرت خطبه ای را در شرایطی می خوانند که قابل وصف نیست اما چون یک مبلغ است و موقعیت خاص پیدا می کند در آن هیاهویی که صدا به صدا نمی رسد شروع به خطبه خواندن می کند و بیننده چیزی جز شجاعت علی(ع) که با حیای حضرت زینب(س) درهم آمیخته شده است نمی بیند.

,

وی ادامه داد: این شجاعت و ایمان عملی یعنی امر به معروف و نهی از منکر که کنار بازار کوفه حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) و یکی از دختران حضرت امام حسین(ع) خطابه هایی دارند که همه نشان از شجاعت، شهامت و به انجام رساندن وظیفه تبلیغی اهل بیت (ع) است.

,

پرمایه افزود: تبلیغ با امر به معروف و نهی از منکر فرق دارد و به معنی رساندن اما امر به معروف یک مرحله از اجرا و عمل است درصورتی که هر دو یک وظیفه عمومی برای تمام مسلمانان است، نهضتی رساتر از نهضت امام حسین (ع) در جهان نیست، یک نهضت بسیار قوی که پس از گذشت قرن ها از نفوذ آن در قلب ها کم که نشده بلکه بیشتر هم شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه