اخبار داغ

رئیس حوزه‌های علمیه کشور:

نابخردان به نام آزادی به بزرگترین مظاهر آزادی توهین می‌کنند

نابخردان به نام آزادی به بزرگترین مظاهر آزادی توهین می‌کنند
آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه نابخردان به نام آزادی به بزرگترین مظاهر آزادی توهین می کنند گفت :اگر پیامبر نیامده بوده دروازه های انسانی زیادی بسته بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در آئین تکریم و معارفه مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد با گرامی‌داشت یاد امام و شهداء دفاع مقدس، علما، امام راحل و شهدای استان و علمای کهگیلویه وبویراحمد گفت: از همه کسانی که در ارتقاء دین و دانش دراین استان سهیم بودند تقدیر و تشکر می کنیم

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

آیت الله علیرضا اعرافی با اشاره به زحمات و تلاش‌های موسوی  مدیر سابق حوزه علمیه و با اشاره به تجربیات حجت الاسلام پناهی گفت: در ایامی قرار داریم که انسان‌های نابخرد به نام آزادی بزرگترین مظاهر آزادی و عقلانیت و تجدت بشری را مورد توهین قرار دهند، در خطبه ۷۱ نهج البلاغه حضرت امیر(ع) از خداوند می خواهد بالاترین و زیباترین درود را بر پیامبر نازل کند و در توصیف اشرف مخلوقات عالم و قله هستی بیان کرد: پیامبر در سلسله انبیاء در نقطه آخر قرار گرفت اما در رتبه پیامبران در رتبه اول قرار داشته و به معانی جامعیت پیامبر بر همه پیامبران و کتب قرآن او اصلح بر همه کتاب های عالم است.

,

وی افزود: اگر پیامبر نیامده بوده دروازه‌های انسانی زیادی بسته بود اما پیامبر با سیره و اندیشه و آوردن قرآن دریچه‌هایی بر بشر بازگشایی کرد که مطلقا بسته بود و قبلا از قرآن آن ظرافت‌های بشری وجود نداشت.

,

مدیر حوزه علمیه سراسر کشور در ادامه با اشاره به سوره توحید و حشر، گفت: قرآن بود که برای بشر نظامات بشری و الهی نازل کرد و بدون آیات وحی حقایق عمیق دین شناخته نمی شد و این تحقق تجلیات انسانیت و دین توسط پیامبر صورت گرفت.

,

آیت الله اعرافی بیان کرد: پیامبر با لشکریان بیشمار و دشمن بشریت را از راه برداشت و شکوه حکومت باطل را برچید، گمراهی های بزرگ شوکت و صولت برای خود ساخته بود این پیامبر خدا بود که شکوه باطل را در هم شکست.

,

وی افزود: حوزه های علمیه باید راه و رسم پیامبر را بر تربیت انسان ها و پرورش آنها طی کنند، پیامبر قیام به امر خدا می کرد و در مسیر تحصیل رضایت خدا گام برمی داشت و هرگز به صحنه عمل پشت نمی کرد و هیچگاه در ارادت او سستی مشاهده نشد.

,

 اعرافی گفت: در آستانه یکصدمین سالگرد حوزه علمیه قم هستیم، دبیرخانه و شورایی تشکیل شده و برنامه ای طراحی شده برای گرامی داشت یکصدمین سالگرد حوزه علمیه قم گام برداشته شده است.

,

وی بیان کرد: حوزه های علمیه انسان هایی را تربیت کرده که بر بشریت حق دارند و پایگاه علم و اخلاق و دانش و اندیشه اجتماعی بوده اند و در یکصد سال اخیر یکی از محورهای اخیر حوزه علمیه قم بوده است.

,

مدیر حوزه علمیه سراسر کشور با اشاره به هجرت مرحوم آیت الله حائری، و پایه گذاری قم جدید گفت: توسعه ساختاری و فیزیکی و سخت افزاری حوزه ها به لحاظ تعداد محور دوم توسعه دانشی و معرفتی حوزه های علمیه است.

,

وی افزود: اینکه در ۲۰ گروه دانشی قلمروهای جدید باز شده است تحولی مهم است.

,

اعرافی گفت: حوزه برای نخستین بار بیش از هر زمان دیگر بین المللی شد اما در عصر قم ابعاد بین المللی حوزه علمیه قم بسط گسترده تری داشته است.

,

مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امروز بانوان در حوزه ها نقش آفرینی می کنند، گفت: طرحی در حوزه های علمیه در دو سال گذشته اجرا شد که بیش از ۱۰ هزار اثر نه در قالب بلکه در قلمروهای جدید جمع آوری شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه