اخبار داغ

براساس تحلیل یونیسف و سازمان امداد و نجات کودکان؛

کرونا 150 میلیون کودک جهان را با فقر مواجهه کرده است

کرونا 150 میلیون کودک جهان را با فقر مواجهه کرده است
سازمان امداد و نجات کودکان و یونیسف اعلام کردند که 150 میلیون کودک دیگر به خاطر کروناویروس دچار فقر می شوند. کودکانی که از تحصیل بازمی مانند از روی اجبار به کودک کار شدن یا ازدواج زودهنگام روی می آورند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ بر اساس تجزیه و تحلیل های جدید منتشر شده از سوی یونیسف و سازمان امداد و نجات کودکان، تعدادی از کودکان بدون دسترسی به آموزش، بهداشت، مسکن، تغذیه و سرویس بهداشتی یا آب در فقر چند بعدی زندگی می کنند. شمار آنها از آغاز همه گیری کووید19 تاکنون با افزایش 15 درصدی به حدود 1.2 میلیارد نفر رسیده که 150 میلیون نفر آنها جدید هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

در تحلیل فقر چند بعدی از اطلاعات دسترسی کودکان به آموزش، بهداشت، مسکن، تغذیه و سرویس بهداشتی یا آب در بیش از 70 کشور استفاده می شود. این تحلیل برجسته می سازد که حدود 45 درصد از کودکان پیش از همه گیری حداقل در یکی از نیازهای حیاتی مذکور به شدت در محرومیت قرار داشتند.

,

یونیسف هشدار داد که این وضعیت طی ماه های آتی بدتر خواهد شد. سازمان امداد و نجات کودکان و یونیسف متعهد شدند تا نظارت بر این وضعیت را ادامه دهند و به منظور مبارزه با آن با دولت ها و جوامع شهری همکاری لازم را به عمل آورند.

,

"هنریتا فور" مدیر اجرایی یونیسف گفت: "کووید19 و اقدامات قرنطینه به منظور جلوگیری از شیوع آن، میلیون ها کودک بیشتر را به سمت فقر سوق داده است. خانواده ها سطح محرومیت هایی که قبلا هرگز ندیده اند را تجربه می کنند. نگران کننده ترین موضوع این است که هنوز در آغاز این بحران هستیم."

,

این گزارش خاطرنشان کرد که فقر کودکان بسیار بیشتر از ارزش پولی است. اگرچه اقدامات فقر پولی مانند درآمد خانوار مهم است، اما تنها بخشی از وضعیت کودکان فقیر را ارائه می دهد. برای درک کامل فقر کودکان تمام محرومیت های احتمالی باید به طور مستقیم تجزیه و تحلیل شوند. این امر همچنین به لزوم اجرای سیاست های چند بخشی برای مقابله با محرومیت های بهداشتی، آموزش، تغذیه، آب و فاضلاب و مسکن برای خاتمه دادن به فقر چند بعدی اشاره دارد.

,

حمایت اجتماعی، سیاست های جامع مالی، سرمایه گذاری در خدمات اجتماعی و مداخلات اشتغال و بازار کار برای حمایت از خانواده ها به منظور رهایی دادن کودکان از فقر و ممانعت از ویرانی های بیشتر حیاتی است. این امر شامل دسترسی گسترده به مراقبت های بهداشتی با کیفیت، ارائه ابزار و تکنولوژی مورد نیاز کودکان برای ادامه تحصیل از راه دور و سرمایه گذاری در سیاست های مناسب خانواده مانند مرخصی استحقاقی برای مراقبت از کودک می شود.

,

"اینگر آشینگ" مدیرعامل سازمان امداد و نجات کودکان گفت: "این همه گیری باعث بزرگترین آموزش اضطراری جهانی در طول تاریخ شده است و افزایش فقر را برای آسیب پذیرترین کودکان و خانواده های آنها بسیار سخت خواهد کرد."

,

وی افزود: "کودکانی که از تحصیل بازمی مانند از روی اجبار به کودک کار شدن یا ازدواج زودهنگام روی می آورند و در سال های آتی در چرخه فقر گرفتار می شوند. ما نمی توانیم اجازه دهیم که یک نسل کامل از کودکان، قربانی این همه گیری شوند. دولت های ملی و جوامع بین المللی باید در جهت تضعیف این آسیب گام بردارند."

,

فور گفت: "ما باید همین حالا برای جلوگیری از محرومیت کودکانِ بیشتر از نیازهای اساسی زندگی مانند؛ مدرسه، دارو، غذا، آب و سرپناه اقدام کنیم. دولت ها باید از طریق گسترش سریع سیستم های حمایت اجتماعی از جمله انتقال پول نقد و مزایای کودک، فرصت های آموزش از راه دور، خدمات مراقبت های بهداشتی و تغذیه داخل مدرسه، به حاشیه کشیده شده ترین کودکان و خانواده های آنها را در اولویت قرار دهد. انجام این سرمایه گذاری های مهم می تواند به کشورها کمک کند تا خود را برای شوک های آینده آماده کنند."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه