اخبار داغ

پیگیری سوژه های مردمی:

آموزش های فنی و حرفه ای گره گشای بیکاری در لنده /گلایه جوانان از نبود مرکز فنی و حرفه ای+تصاویر

آموزش های فنی و حرفه ای گره گشای بیکاری در لنده /گلایه جوانان از نبود مرکز فنی و حرفه ای+تصاویر
آموزش فنی و حرفه‌ای از ارکان مهم و اساسی برای ورود افراد به بازار کار و دستیابی به مشاغل پایدار و باثبات محسوب می‌شود اما لنده همچنان محروم از آموزش بوده تا جوانان این شهرستان مطالبه گر راه اندازی مرکز فنی و حرفه ای باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس، امروزه آموزش و مهارت آموزی در جامعه به عنوان یک واقعیت غیرقابل انکار تبدیل شده است که ضرورت توسعه آن باید بر اساس نیاز بازار کار تهیه و تدوین شود که زیرساخت اصلی آن با ایجاد مراکز فنی و حرفه ای فراهم می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

تربیت نیروی انسانی متخصص در جامعه یکی از نیاز های اساسی هرجامعه ای است که باید برنامه ریزان حوزه های مدیریت کلان به آن توجه ویژه ای داشته باشند تا بتوانند با فراهم کردن زمینه آموزش برای ورود به دوره کاریابی جوانان را آماده کنند.

,

توجه و توسعه رشته های فنی و کار ودانش در مدارس یکی از کارهای چندین ساله مراکز تولید علم در کشور است که با ایجاد مدارس فنی و حرفه ای و کار ودانش در شهرستان ها و مناطق محروم توانسته است کمک فراوانی به ایجاد اشتغال جوانان کرده است.

,

, ,

آموزش های فنی حرفه ای و انجام فعالیت های همسو با این آموزش ها با توجه به توسعه علمی در کشور می تواند زمینه تربیت نیروی انسانی کارآمد و پویا را برای کشور فراهم کند.

,

در این بین شهرستان لنده تنها شهرستان در استان کهگیلویه وبویراحمد است که فاقد مرکز و حتی آموزشگاه سیار فنی و حرفه ای است که این فقدان باعث تحمل هزینه های زیاد جوانان برای طی کردن اموزش های مختلف به شهرستان های همجوار می شود.

,

از طرفی اعطای تسهیلات خوب بانکی و حمایت نهادهای امدادی از مدارک فنی در جهت ایجاد اشتغال در سطح شهرستان ها باعث شده است تا میل به حضور جوانان در این دوره های تخصصی چندین برابر شود.

,

, ,

ایجاد مشاغل آزاد به صورت کاملا تخصصی می تواند علاوه بر تخصصی بودن به ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت های صنفی نیز کمک خیلی خوبی کند چرا که دانش و تجربه عملی در کنار همدیگر قرار می گیرد.

,

نبود و یا عدم استقلال و استقرار ادارات در شهرستان لنده یکی دیگر از چالش های است که جوانان و مردم این شهرستان با آن دشت و پنجه نرم می کنند که فنی و حرفه ای نیز از جمله همین ادارات است.

,

, ,

عادل فر از جوانان شهرستان لنده در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: در سال های 72تا 75 خوب یاد دارم که دوره های آموزش فنی و حرفه ای و طرح کار توسط فنی و حرفه ای در لنده برگزار می شد ولی در این دو دهه اخیر که نیاز بیشتر بود خبری از آموزش های فنی و حرفه ای نبود.

,

وی افزود: اگربه فکر کار اداری باشیم شاهد هرگز باتوجه به تعداد زیاد فارغ التحصیلان رشته های مختلف امکان اشتغال برای همه فراهم نشود ولی اگر مراکز فنی و حرفه ای در این شهرستان وجود می داشت می توانستند در زمینه های مختلف آموزش های تخصصی ببینند.

,

آقازاده یکی دیگر از شهروندان نیز با اشاره به عدم استقلال ادارات گفت: یکی از چالش های اساسی در شهرستان لنده نبود ادارات تخصصی مثل صمت، اداره ثبت و فنی و حرفه ای است که انتظار داریم به عنوان یک شهروند مسئولان پیگیر استقرار و استقلال این ادارات در لنده باشند.

,

وی افزود: فنی و حرفه ای یکی از نیازهای مهم برای آینده شغلی جوانان با تخصص گرایی در کنار تجربه کاری است که این مهم باید از سوی مسئولان در دستور کار قرار گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه