اخبار داغ

قائم مقام رئیس رسانه ملی تاکیدکرد:

عاشورا ناگفته‌های زیادی دارد که باید بازگو شود

عاشورا ناگفته‌های زیادی دارد که باید بازگو شود
قائم مقام رئیس رسانه ملی در آیین راه اندازی رادیو اربعین گفت: در طول تاریخ به واسطه واقعه عاشورا و اربعین انسان‌ها درس‌های فراوانی آموخته و زندگی سرافرازانه خود را در این مسیر پیش گرفته اند. اگر بخواهیم برکات و آثار عاشورا را بشماریم، باز هم ناگفته‌های عاشورا فراوان وجود دارد.
[

به‌گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از سرویس اقتصادی شبکه خبری تهران نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌مقدم قائم مقام رئیس رسانه ملی در این مراسم گفت: اربعین حسینی استمرار واقعه عاشوراست و در عین حال یک تابلوی تمام نما از این حماسه تاریخی است. برای استمرار، دوام و بقای ارزش‌های این حادثه، اربعین حسینی هم دوام پیدا کرده؛ دوام عاشوراست که اربعین را زنده نگه داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی ادامه‌داد: در طول تاریخ به واسطه واقعه عاشورا و اربعین انسان‌ها درس‌های فراوانی آموخته و زندگی سرافرازانه خود را در این مسیر پیش گرفته اند. اگر بخواهیم برکات و آثار عاشورا را بشماریم، باز هم ناگفته‌های عاشورا فراوان وجود دارد.

,

قائم مقام رئیس رسانه ملی تاکید کرد: امسال مراسم راهپیمایی اربعین انجام‌نمی شود؛ اما این یک فرصت بسیار خوب برای رسانه هاست که بتوانند ابعاد دیگر عاشورا و اربعین را تبیین و تشریح کنند. اربعین باقی است و مجموعه مراسم‌های اربعین دوام دارد. تنها یکی از مناسک اربعین (راهپیمایی از نجف تا کربلا) برگزار نمی‌شود و بقیه مراسم‌ها پابرجاست؛ از جمله زیارت اربعین و عاشورا و مراسم‌هایی که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهند شد.

,

تغییر ماهیت رادیو اربعین از اطلاع‌رسانی به برنامه‌سازی

, تغییر ماهیت رادیو اربعین از اطلاع‌رسانی به برنامه‌سازی,
 
,
همچنین، فاتحی مدیر رادیو اربعین گفت: با توجه به ویروس کرونا، امسال رادیو اربعین از ماهیت اطلاع رسانی به رویکرد برنامه سازی تغییر روش داده است. رویکرد‌های رادیو اربعین تابع تصمیمات ستاد اربعین و ستاد ملی مقابله با کروناست.
,
 
,
وی افزود: ما طرح‌های متنوعی را برای برنامه‌سازی در رادیو اربعین دریافت کرده‌ایم. درخواست ما این بود که سازندگان، ساختار‌های نوین برنامه‌سازی را به کار گیرند. ساختار‌های نمایشی و مشاعره بخشی از برنامه‌های رادیو اربعین است. امسال باید بیشتر به سمت حسینیه مجازی برویم. برگزار نشدن آیین پیاده‌روی به سمت کربلا همزمان با اربعین امسال، کار برنامه سازی را متفاوت کرده است.
,
 
,
مدیر رادیو اربعین عنوان‌کرد: برنامه زنده و تولیدی را در ساختار‌های مختلف مستند نمایشی و گفتگو محور تدارک دیده‌ایم. برای مثال، برنامه «از سرچشمه آفتاب» فراز‌هایی از سخنان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است. همچنین تولید برنامه‌هایی همچون «به تو از دور سلام»، «منظومه نور»، «عصر حسینی»، «در آرزوی وصال» و «مشاعره شعر و شعور» هم تدارک دیده شده است.
,
 
,
انتهای پیام/*
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه