اخبار داغ

رئیس جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران کرمانشاهی:

۲۵۰ شرکت دانش بنیان تحت پوشش پارک علم و فناوری هستند/ استقرار 17 شرکت در فاز اول

۲۵۰ شرکت دانش بنیان تحت پوشش پارک علم و فناوری هستند/ استقرار 17 شرکت در فاز اول
حمیدرضا طیبی, رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح فاز اول مجتمع نوآوری علم و فناوری کرمانشاه بودیم، خاطر نشان کرد: با افتتاح این فاز ۱۷ شرکت دانش بنیان در این محل مستقر می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،حمیدرضا طیبی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیشنهاد احداث پارک علم و فناوری در سال ۸۸ ارائه شده است، اظهار داشت: استان کرمانشاه مزیت های مختلفی برای توسعه صنعتی، کشاورزی و پزشکی دارا است.

رییس جهاد دانشگاهی افزود: جهاد دانشگاهی زمینی به وسعت ۴ هزار متر مربع در اختیار پارک علم و فناوری قرار داد و عملیات ساخت پارک آغاز شد.

این مسئول ادامه داد: پارک علم و فناوری کرمانشاه متشکل از یک برج فناوری است که زیباترین و بزرگترین برج فناوری است که در پارک های کشور ساخته شده است.

طیبی با اشاره به در اختیار گذاشتن فضایی برای فعالیت شرکت ها تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵۰ شرکت دانش بنیان تحت پوشش پارک هستند و ۷ مرکز رشد نوآوری و تعدادی مراکز شکوفایی نیز فعالیت می کنند.

این مسئول گفت: وجود فضایی برای فعالیت شرکت هایی که نیاز به فضای تولیدی داشتند، لازم و ضروری بود.

وی با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح فاز اول مجتمع نوآوری علم و فناوری کرمانشاه بودیم، خاطر نشان کرد: با افتتاح این فاز ۱۷ شرکت دانش بنیان در این محل مستقر می شوند.

رییس جهاد دانشگاهی بیان داشت: در فاز دوم این پروژه قرار است شرکت های دانش بنیان فعال در مجموعه های زیستی و جهان دارویی مستقر شوند که امروز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور از روند اجرایی آن بازدید به عمل آمد.

طیبی عنوان کرد: امروز شاهد افتتاح سوله دوم بودیم که در آن صنایع آی سی تی، شیمیایی و ماشین آلات کشاورزی مستقر هستند.

وی با بیان اینکه فاز دوم این پروژه رو به اتمام و نیازمند کمک است، ادامه داد: فضایی است که باید توسط استاندار در اختیار ما قرار گیرد و درخواست ما از

معاون علمی و فناوری رییس جمهور این است که منابعی در اختیار قرار گیرد تا سوله چهارم نیز ساخته شود و فضای بیشتری برای شرکت های دانش بنیان ایجاد شود.

طیبی همچنین با اشاره به وضعیت ساختمان پارک علمی و فناوری کرمانشاه بیان داشت: در اواخر سال ۹۷ اعلام کردیم سرعت تکمیل پارک کرمانشاه کند است و در این راستا تفاهم نامه ای میان جهاد دانشگاهی، معاونت علمی و فناوری و استانداری کرمانشاه منعقد شد.

این مسئول بیان داشت: منابع را معاونت علمی و جهاد دانشگاهی پرداخت کردند و استانداری کرمانشاه نیز به ۳۰ درصد تعهدات عمل کرده است.

 رییس جهاد دانشگاهی گفت: پارک با سرعت خوبی آغاز شد اما به دلیل تورم ایجاد شده و افزایش قیمت و نیز شرایطی که کرونا به وجود آورد، روند کند شد.

 این مسئول تصریح کرد: قول دادیم فاز اول این پروژه شامل ۵ طبقه، لابی ، تاسیسات و نمای ساختمان است در پایان آذر ماه بهره برداری کنیم و کل ساختمان نیز تا پایان اردیبهشت سال آینده در صورت تامین ۱۲ میلیارد تومان منابع به بهره برداری برسد.

 وی گفت: باید برای توسعه شرکت های دانش بنیان کمک شود و با این کار از واردات کالاهای خارجی جلوگیری شود و به توسعه آنها کمک شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه