اخبار داغ

پاکسازی دریاچه آزادی مسئولیت اجتماعی ما برای محیط زیست بود؛

سهرابیان: 40 سال است از آزادی سواستفاده می‌کنیم/ وضعیت قایقرانی خوب است

سهرابیان: 40 سال است از آزادی سواستفاده می‌کنیم/ وضعیت قایقرانی خوب است
رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: بیش از چهل سال است از ورزشگاه آزادی در حال سواستفاده هستیم و خدمتی به آن نکرده‌ایم.
[

علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا اظهار داشت: اگر در شرایط سخت بتوانیم اوضاع قایقرانی را خوب نگه داریم پس از گذر از مشکلات اقتصادی و کرونایی، روزهای روشن‌تری انتظارمان را می‌کِشد. با این حال پس از کسب مجوز اردوهای تیم ملی قایقرانی می‌توان مسابقات کشوری را شروع کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سهرابیان در مورد مسابقات قهرمانی کشوری توضیح داد: در نظر داریم مسابقات قهرمانی کشور را به منزله انتخابی تیم ملی بدانیم و قایقرانان از اواخر شهریور ماه تا اواسط مهرماه در ماده‌های مختلف در دو قسمت آقایان و بانوان به آب می‌زنند. 31 شهریورماه اسلالوم را در کرج داریم، 5 مهر آبهای آرام در دریاچه آزادی و 9 مهر رویینگ در دریاچه آزادی برگزار خواهد شد.

,

رئیس فدراسیون قایقرانی به پاکسازی دریاچه آزادی اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه بیش از 40 سال است که از مجموعه ورزشی آزادی در حال سواستفاده هستیم. یعنی یک قسمت قضیه خدمت کردنِ ما به این مجموعه است که قطعا توفیق آنچنانی نداشته‌ایم. با این حال قسمت دیگری از وظیفه و مسئولیت اجتماعی ما حفظ محیط زیست است که خوشبختانه با اقدام مشترک اخیرمان با همکاری فدراسیون نجات غریق موفق شدیم بعد از نزدیک به 50 سال پاکسازی دریاچه آزادی را انجام دهیم. انواع و اقسام پلاستیک و فلز را از آب دریاچه بیرون کشیدیم تا کمی شفافیت آب دریاچه وضع بهتری پیدا بکند.

,

سهرابیان در مورد پاکسازی نهایی و لایروبی کف دریاچه آزادی گفت: این دریاچه محل زیست موجودات زنده مختلفی است که در کنار آن ما هم فعالیت‌های ورزشی‌مان را در آن انجام می‌دهیم. پس لازم است که برای بالابردن سطح اکسیژن در آن لایروبی هم در دستور کار قرار بگیرد. اما نکته اینجاست لایروبی کف دریاچه امکانات ویژه‌ای می‌خواهد که در توان سخت‌افزاری ما نیست. امیدوارم صدای ما شنیده شود و ارگان‌هایی که امکانات ویژه دارند وارد میدان شوند و قدمی مهمی برای حفظ سلامت و پاکیزی دریاچه پیر آزادی بردارند.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه