اخبار داغ

مادورو:

سفر پامپئو به آمریکای لاتین «شکست‎ خورده» است

سفر پامپئو به آمریکای لاتین «شکست‎ خورده» است
رئیس‌جمهور ونزوئلا هدف از سفرهای وزیر خارجه آمریکا به کشورهای آمریکای لاتین را جنگ‌افروزی خواند و آن را شکست‌خورده توصیف کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا سفر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به کشورهای آمریکای لاتین را توری با هدف «جنگ‌افروزی» خواند و آن را شکست خورده دانست. وی تاکید کرد مردم ونزوئلا برای مقاومت ساخته شده‌اند و هرگز تسلیم نخواهند شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پیش از این وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد مایک پامپئو از آمریکای جنوبی با هدف اعلام حمایت از دموکراسی‌های محلی و مهار تهدید آنچه در ادعایی «رژیم غیرقانونی مادورو» خواند، سفر خواهد کرد.
,
 
,
وزیر خارجه آمریکا در سفر به «گویان» (کشوری در شمال شرقی آمریکای جنوبی در منطقه کارائیب)، خواستار افزایش فشار بر نیکلاس مادورو شد. 
,
 
,
پامپئو گفته بود آمریکا (در ادامه کارزار فشار این کشور بر دولت قانونی ونزوئلا) قصد دارد ۳ میلیون دلار به گویان برای حمایت از پناه‌جویان ونزوئلایی کمک ارائه دهد. 
,
 
,
آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه سال ۱۳۹۷ در اقدامی غیرقانونی «خوان گوآیدو»، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.
,
 
,
به نوشته رسانه‌های آمریکایی، کاخ سفید هنگام اعلام به رسمیت شناختن گوآیدو انتظار داشته وی ظرف تنها چند روز رسما مادورو را کنار بزند و نظامیان را نیز با خود همراه کند. این سناریو اکنون عملاً شکست خورده و تلاش‌های واشنگتن برای ترغیب نظامیان به حمایت از گوآیدو ناکام مانده است.
,
 
,
 انتهای پیام/م
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه