اخبار داغ

معاون رئیس جمهور در جمع خبرنگاران کرمانشاهی:

برنامه‌ای جدی برای بازگشت نخبگان به کشور داریم/ جوانان ما باید برای تحصیل به دانشگاه های معتبر بروند

برنامه‌ای جدی برای بازگشت نخبگان به کشور داریم/ جوانان ما باید برای تحصیل به دانشگاه های معتبر بروند
سورنا ستاری , معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: برنامه جدی برای بازگشت نخبگان به کشور داریم که موفق بوده است و بیش از ۱۸۰۰ نفر را توانسته ایم از ۱۰۰ دانشگاه دنیا برگردانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، سورنا ستاری عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود برنامه های جدی برای بازگرداندن نخبگان به کشور  اظهار داشت: مهاجرت نخبگان طی سال های اخیر روند کاهشی داشته است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور بیان داشت: تعداد مهاجرت نخبگان نسبت به نرم بین المللی برخلاف بسیاری از نقل ها عدد بزرگی نیست.

این مسئول بیان داشت: رصدخانه مهاجرت ایران  آمار و ارقام را به صورت سالیانه و تفکیک کشورهای مقصد منتشر کرده است.

ستاری ادامه داد: برنامه جدی برای بازگشت نخبگان به کشور داریم که موفق بوده است و بیش از ۱۸۰۰ نفر را توانسته ایم از ۱۰۰ دانشگاه دنیا برگردانیم.

وی بیان داشت: جوانان و نخبگان ما باید برای تحصیل به دانشگاه های معتبر بروند و ما باید این امکانات را فراهم کنید که چرخه بازگشت اتفاق بیفتد.

ستاری ادامه داد: متاسفانه تعداد دانشجویان بین المللی ما طی سالهای اخیر کاهش قابل توجه  داشته است و تعداد این دانشجویان متناسب با کل دانشجویان کشور نیست‌ و ما باید تشویق کنیم این چرخش اتفاق بیفتد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه