اخبار داغ

گرانی دغدغه این روزهای مردم؛

بیماری اقتصادی گریبان‌گیر کشور شده است/ با گرانی‌‏های افسارگسیخته چه باید کرد؟

بیماری اقتصادی گریبان‌گیر کشور شده است/ با گرانی‌‏های افسارگسیخته چه باید کرد؟
کارشناسان اقتصادی معتقدند عبور از شرایط ملتهب و نابسامان اقتصادی به یک تقسیم وظایف صحیح دستگاهی، تقسیم‌کار ملی، روحیه و مدیریت جهادی و جوانانه نیاز داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سجاد شهرانی، کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ گرانی و تورم را عامل نارضایتی مردم عنوان کرد و گفت: گرانی‌ها نارضایتی‌های زیادی در بین مردم به وجود آورده است.
 
وی تصریح کرد:  عبور از این شرایط ملتهب و نابسامانی اقتصادی نیاز به یک تقسیم وظایف درست دستگاهی، تقسیم‌کار ملی، روحیه و مدیریت جهادی و جوانانه دارد و سهم مسئولان به‌خصوص دولت از همه مردم بیشتر است.
 
شهرانی اظهار داشت: فضای به‌هم‌ریخته امروز اقتصادی کشور معلول سوداگری‌ها و انحرافات اقتصادی بسیاری است. در این حوزه برخورد و ایجاد بازار مثبت اقتصادی یکی از اهدافی است که مجلس برای تحقق آن بایستی فعالیت مضاعفی داشته باشد.
 
وی بیان داشت: دولت باید فکری به حال این وضعیت کند، گرانی بی‌رویه و بی‌سابقه سال جدید در بازار مسکن، طلا، خودرو سبب تأثیر در دیگر بازارها و اقلام مصرفی مردم مانند مرغ و تخم‌مرغ و … شده است.
 
شهرانی گفت: از سوی دیگر این روزها بازهم بحث خودرو و گرانی افسارگسیخته این کالا در سال جدید در بازار بیداد می‌کند. خودرو پراید درهرحال در حال رکوردشکنی است و قیمت 90 میلیونی این خودرو بسیاری را متعجب کرده است. حالا مردم و دلالان و خودروسازان درگیر قیمت‌های جدید هستند و بعضاً خریدوفروش در این زمان به عدد صفر نزدیک شده است.

موجی از گرانی‏‌های لجام‌گسیخته بازار را فراگرفته است

حجت‌الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فارسان نیز در مورد  گرانی‏های افسارگسیخته این روزهای بازار با اشاره به اینکه در ماه‏های اخیر و بخصوص از ابتدای سال ۹۹ موجی از گرانی‏های لجام‌گسیخته بازار را فراگرفته است گفت:  بازار ارز و طلا، بازار مسکن و بازار خودرو در این زمینه پیشتازند.
 
وی با اذعان بر اینکه در هفته ‏های اخیر بسیاری از کالاهای اساسی موردنیاز مردم نیز با گرانی دوچندان مواجه شده اند تصریح کرد: در این میان آنچه موجب نگرانی است فشار مضاعف گرانی بر عهده آسیب ‏دیدگان وضعیت کرونایی است که باید شرایطی دشوارتر را تحمل کنند.
 
وی بیان داشت: وجود مافیای اقتصادی به ‏ویژه در بازار ارز و طلا و مسکن و خودرو که نمونه‏ی آن را در کشف انبارهای مختلف خودرو دیدیم باعث این گرانی‏هاست. این باندهای مافیایی در هر وضعیت سخت و دشوار دست بکار شده و برای تقویت منافع بادآورده خود تلاش می‏کنند و موجب به وجود آمدن این شرایط می‏شوند.
 
ملک پور عنوان داشت: عدم وجود یک نظارت هوشمند و فعال و کارآمد و مستمر در دستگاه‌های مختلف باعث سوءاستفاده فرصت‏طلبان در این‏گونه شرایط و نفوذ و رسوخ آنان در مناصب و منافذ مهم است.
 
وی اظهار داشت: انتظار می‏رود دولت محترم به خاطر این‌که نظام سیاست‏گذاری میانی و خرد و تیز برنامه‏ریزی و اجرا در عرصه اقتصاد را بر عهده دارد؛ با هماهنگی و برنامه و اقدام قاطع در همه مراحل به‌ویژه نظارت دقیق و رصد و پایش مشکلات اقدامات مؤثرتری را انجام دهد. نباید به‏ گونه‏ ای عمل کرد که تلقی رهاشدگی کارها در سال پایانی دولت در اذهان مردم و افکار عمومی شکل بگیرد.
 
امام‌جمعه فارسان گفت: مجلس تازه‌نفس و جوان و انقلابی یازدهم که رویکرد اصلی خود را اقتصاد و معیشت مردم قرار داده است باید با هدف‏گیری دقیق درست و اقدامات نقطه زن و راهگشا، اولویت‏های اصلی را در رفع مشکلات معیشتی فهرست کرده و برای آن راهکارهای مؤثر و کارگشا بیندیشد و از دولت مطالبه و پیگیری کند.

ملک پور خاطر نشان کرد: مردم ما از مجلس یازدهم انتظار دارند در اولین سال فعالیت خود با اقدامات کارشناسی شده و دقیق، گره‏هایی را زندگی و معیشت عمومی باز کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, موجی از گرانی‏‌های لجام‌گسیخته بازار را فراگرفته است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه