اخبار داغ

استاندار اردبیل:

شناسایی ۹ دانش آموز کرونایی در اردبیل/ واکسن آنفولانزا به افراد بالای ۶۰سال تعلق می گیرد

شناسایی ۹ دانش آموز کرونایی در اردبیل/ واکسن آنفولانزا به افراد بالای ۶۰سال تعلق می گیرد
استاندار اردبیل گفت: واکسن آنفولانزا به افراد بالای ۶۰سال و دارای بیماری زمینه ای تعلق می گیرد و نیاز نیست همه افراد در تهیه و تزریق آن جلوی داروخانه ها صف بکشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، اکبر بهنام جو عصر روز شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان اردبیل با بیان اینکه در روزهای گذشته شهرستان های اردبیل، مشکین شهر و خلخال مجددا در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند، اظهار داتشت:  با توجه به وضعیت قرمز استان های همجوار، باید در مسافرت این هم وطنان به استان نهایت دقت را داشته باشیم تا انتقال ابن بیماری را کنترل کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: در یک ماه اخیر میزان رعایت مسایل بهداشتی مردم کاهش یافته است و باید نظارت و کنترل در این زمینه بصورت مشارکتی و حضور در محل های مختلف قابل لمس باشد.

,

استاندار اردبیل با بیان اینکه بیشترین فراوانی مبتلایان شرکت در میهمانی ها و دوره همی ها گزارش شده است، گفت: طبق آمار و خود اظهاری مبتلایان شرکت در مراسم و مهمانی ها بیشتر فراوانی را داشته که تقریبا۶۸ درصد مراجعه کنندگان در دوره همی های فامیلی و عزاداری و غیره حضور داشته اند.

,

بهنام جو با اشاره به اینکه خروجی رعایت پروتکل بهداشتی در مدارس خوب است، ابراز داشت: از ۲۲۰هزار دانش آموز استان مبتلایان بستری شده کمتر از ۹ نفر گزارش شده است اما باید نسبت به رعایت پروتکل بهداشتی نهایت دقت را در ورود و خروج و داخل مدارس داشته باشیم.

,

وی با تاکید بر اینکه والدین باید بیشتر دانش آموزان پروتکل بهداشتی را رعایت کنتد افزود: اگر دانش آموزان ۱۰۰درصد فاصله اجتماعی و پروتکل بهداشتی را رعایت کنند و والدین نسبت به اصول بهداشتی بی تفاوت باشند خطر جدی کل اعضای خانواده را تهدید می کند.

,

استاندار اردبیل با بیان اینکه آموزش و پرورش استان باید گزارش کلی از آخرین وضعیت مدارس جمع آوری کند، افزود: آموزش و پرورش استان با مشارکت ستاد کرونا اخرین وضعیت مدارس را با توجه به فرایندی که ستاد ملی کرونا اعلام کرده جمع بندی کنند و در جلسه اتی گزارش دهند.

,

بهنام جو در رابطه با تهیه واکسن آنفولانزا،گفت: این واکسن همه ساله در اختیار مردم و مراکز درمانی قرار می گرفت اما در سال جاری به لحاظ شرایط کرونایی و تحریم به افرادی که قبلا طی غربالگری از سوی مراکز بهداشتی مشخص شده تزریق می شود.

,

وی تصریح کرد: واکسن آنفولانزا به افراد بالای ۶۰سال و دارای بیماری زمینه ای تعلق می گیرد و نیاز نیست همه افراد در تهیه و تزریق آن جلوی داروخانه ها صف بکشند و به محض وارد شدن به استان اطلاع رسانی و در اختیار نیازمندان به این واکسن قرار می گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه