اخبار داغ

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی:

تجارت وزارت جهاد کشاورزی، خودکفایی را به نابودی می‌کشاند/ ضرورت خروج خودروسازان از حیاط خلوت دولت

تجارت وزارت جهاد کشاورزی، خودکفایی را به نابودی می‌کشاند/ ضرورت خروج خودروسازان از حیاط خلوت دولت
روشنک گفت: متأسفانه وزارت جهاد کشاورزی به‌جای اهتمام به بخش تولید و افزایش آمار تولیدی محصولات کشاورزی در کشور، در دام تجارت افتاده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسین روشنک، رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس،اظهار داشت: در حال حاضر اقتصاد کلان کشور با مشکلاتی اساسی روبه‌رو است که یکی از آن‌ها توزیع و انتقال اشتباه یارانه بین صنعت و اقشار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

وی افزود: دولت از جیب مصرف‌کننده ایرانی به صنعت خودرو و فولاد و ... یارانه می‌دهد در عوض از جیب تولیدکنندگان جزء قشر ضعیف روستایی و کشاورزان که سودای تولید و رونق اقتصادی کشور را در سر دارند یارانه گزافی را گرفته و به مردم ایران می‌دهد.

, .,

تأمین منابع مالی برای واردات محصولات کشاورزی  غیر منطقی است

, تأمین منابع مالی برای واردات محصولات کشاورزی  غیر منطقی است,

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: غیرمنطقی‌ترین عملکرد دولت در چندساله اخیر تأمین منابع مالی برای واردات کشاورزی از طریق قیمت‌گذاری ناعادلانه خرید تضمینی محصول از کشاورزان است.

, .,

وی افزود: در حالی دولت شروع به تخصیص ارز دولتی جهت واردات گندم باقیمت 5000 تومان کرده است که کشاورزان روستایی همان گندم باکیفیت مشابه و حتی بهتر را با نصف این مبلغ در اختیار دولت قرار داده‌اند و اکنون با افزایش چند برابری قیمت ادوات کشاورزی  و ... دیگر رغبتی به تولید گندم ندارد.

, .,

روشنک بابیان این‌که شرکت‌های خودروساز به بنگاه معاملاتی تبدیل‌شده‌اند خاطر نشان کرد: امروزه دولت و مسئولان بر بی‌کیفیتی محصولات شرکت‌های خودروساز و نوسان بازاری که فقط و فقط از سیاست‌های آنان سرچشمه می‌گیرد اشراف صد‌درصدی دارد ولی همواره مردم خودرو را در داخل کشور بسیار گران‌تر از خودرویی که می‌توان از خارج کشور وارد کرد خریداری می‌کنند.

, .,

وی افزود: مشکل بنیادی اینجا است که درواقع دولت از بخش‌هایی از اقتصاد کشور که تأثیر بر اقتصاد مقاومتی و مردمی دارد یارانه دریافت کرده و به بخش‌های غرب‌زده اقتصاد کشورمان یارانه پرداخت می‌کند.

, .,

ضرورت شناسایی دلال دولتی در حوزه  تخصیص یارانه به صنایع

, ضرورت شناسایی دلال دولتی در حوزه  تخصیص یارانه به صنایع, ضرورت شناسایی دلال دولتی در حوزه  تخصیص یارانه به صنایع,

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به‌ضرورت خروج صنایع از حیاط‌خلوت مجلس و دولت اذعان داشت: چه دلیلی دارد محصولات کشاورزی از کشاورزان با پایین‌ترین قیمت خریداری شود و در عوض بسیاری از کالا‌های دیگر را دو برابر قیمت تمام‌شده در خارج کشور از تولیدکننده ایرانی خریداری کنیم لذا دلال دولتی بایستی شناسایی شود تا شرکت‌های خودروساز و پتروشیمی از حیاط‌ خلوت دولت خارج‌شده تا کشاورزی و بخش‌هایی که تأثیر صد‌درصدی بر رونق تولید و اقتصاد دارند جانی دوباره بگیرند.

, .,

وی افزود: یکی از دلایل عدم تحقق اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری از آن بسیار یاد کردند و آن را کلید حل مشکلات اقتصادی می‌دانند حمایت از بخش کشاورزی است که متأسفانه کشاورز ما امروزه تریبون ندارد و دلال است که قیمت تعیین می‌کند.

, .,

روشنک ورود وزارت جهاد کشاورزی به دنیای تجارت سمی مهلک برای بخش کشاورزی دانست و گفت: متأسفانه وزارت جهاد کشاورزی به‌جای اهتمام به بخش تولید و افزایش آمار تولیدی محصولات کشاورزی در کشور، در دام تجارت افتاده است؛ لذا نباید واردات و صادرات محصولات کشاورزی کوچک‌ترین ارتباطی با وزارت جهاد کشاورزی داشته باشد و بایستی تمام توان خود را در مسیر تولید و خودکفایی در بخش کشاورزی صرف کند.

, .,

وی افزود: اگر در تابستان وزارت جهاد کشاورزی به داد مرغدار می‌رسید و مانع جوجه‌کشی در اقصی نقاط ایران می‌شد، مردم با تخم‌مرغ دانه‌ایی 1100 تومانی آشنا نمی‌شدند.

, .,

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی تأکید کرد: نباید پس‌انداز کشاورزان روستایی در بانک‌ها در غالب وام‌های کلان به واردکنندگان محصولات کشاورزی اختصاص داده شود و در آخر این کشاورز باشد که متحمل ضرر شود.

,

جای نظارت بر عملکرد تاجران خالی است

, جای نظارت بر عملکرد تاجران خالی است,

وی افزود: وزارت بازرگانی در کشور ما وجود ندارد و تاجران هر چه با هر قیمتی که بخواهند را به‌راحتی با ارز دولتی دریافت کرده و با هر قیمتی در بازار به فروش می‌رساند.

, .,

روشنک بابیان این‌که انتقاد‌های بخش خصوصی از دولت ذی‌نفعان است گفت: اگر انصاف در بین بخش‌های خصوصی کشور وجود داشت اکنون به این شدت با مشکلات اقتصادی روبه‌رو نبودیم.

, .,

وی افزود: چرا از قالی‌بافی، صنایع‌دستی و... دفاع نمی‌شود؟ چرا به‌جای تشویق سرمایه‌داران به احداث کارخانه جهت ساخت قطعات خودرو آنان را به سرمایه گزاری در روستا‌ها دعوت نکردید؟ حمایت دولت باید از بخش‌هایی با پتانسیل درآمدزایی بالا که امروزه به دلیل عدم توجه کافی مغفول واقع‌شده‌اند حمایت شود.

, .,

وی افزود: حمایت از کشاورزان نردبانی برای دیده شدن مسئولان و معیاری برای سنجش دغدغه‌مندی آنان در قشر ضعیف و همچنین اقتصاد مقاومتی کشور است که هر از چند گاهی از آن بالا رفته و پس از مدتی همه مشکلات این بخش تولیدی با پتانسیل فراوان را به فراموشی می‌سپارند.

, .,

انتهای پیام/

, /]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه