اخبار داغ

عضو سابق هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران:

بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان کمتر از ۵۰ هزار میلیارد تومان نیست

بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان کمتر از ۵۰ هزار میلیارد تومان نیست
عضو سابق هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: در شرایط کنونی میزان مطالبات قطعه‌سازان از 2 خودروساز بزرگ کشور کمتر از 50 هزار میلیارد تومان نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهرام شهریاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس اقتصادی شبکه خبری تهران نیوز،ضمن انتقاد از عملکرد خودروسازان مطرح کشور که در پرداخت مطالبات قطعه‌سازان حدود ۲ سالی است که معطل کرده‌اند، گفت: صنعت خودروسازی کشور در دور باطل افتاده است و قطعه‌سازها هم به دور باطل خودروسازها دچار شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی افزود: خودروسازها با پهن‌کردن دام برای قطعه‌سازها به نوعی در پرداخت مطالبات به آنها اهمال کاری می‌کنند به طوری‌که خودروساز با وارد کردن یک قطعه‌ساز جدید به نوعی هزینه‌های تولید این قطعه‌ساز را ۲ برابر و ظرفیت تولید را برایش نصف می‌کند. از طرف دیگر خودروساز با قطعه‌ساز قدیمی هم همان کاری را انجام می‌دهد که با قطعه‌ساز جدید می‌کند و در نهایت خودروساز هزینه و پول هیچ‌کدام از قطعه‌سازان جدید و قدیمی را پرداخت نمی‌کند.

,

شهریاری با اشاره به اینکه در شرایط کنونی میزان مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان کمتر از ۵۰ هزار میلیارد تومان نیست، عنوان کرد: وقتی خودروساز به قطعه‌ساز بدهکار است این میزان بدهکاری مشمول جریمه و دیرکرد نمی‌شود اما وقتی خودروساز به بانک‌ها، اداره مالیات و بیمه بدهکار است با جریمه‌های سنگین مواجه می‌شود که وقوع این اتفاق عادلانه نیست.

,

عضو سابق هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران بیان داشت: نگاه دولتی به صنعت خودروسازی کشور موجب شده است تا قطعه‌سازان در شرایط کنونی نابودی کامل را تجربه کنند زیرا منافع خودروسازها را دیدگاه دولتی تامین می‌کند و بخش خصوصی در این دیدگاه جایگاهی ندارد.

,

وی تصریح کرد: صنعت قطعه‌سازی کشور نیازمند حمایت دولت و حتی مسئولان بالادستی است تا از ورطه ورشکستگی نجات یابد وگرنه اگر شرایط به همین منوال باشد در سال‌های آینده قطعه‌ساز ایرانی دیگر توانایی ساخت قطعه برای خودروساز داخلی ندارد.

,

انتهای پیام/* 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه