اخبار داغ

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی البرز:

بیماری کانیبالیسم به دلیل تامین سویا، در مرغداری های البرز وجود ندارد/کمبود نور و پروتئین جیره غذایی؛ 2 عامل خودخوری مرغ ها

بیماری کانیبالیسم به دلیل تامین سویا، در مرغداری های البرز وجود ندارد/کمبود نور و پروتئین جیره غذایی؛ 2 عامل خودخوری مرغ ها
مجتبی تقی زاده گفت: خوشبختانه سویای مورد نیاز مرغداری های گوشتی البرز، ۱۰۰ درصد تخصیص داده شده و شاهد بیماری کانیبالیسم نیستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی البرز درباره بیماری که اخیرا بین مرغ ها شایع شده است، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تیتریک، گفت: متاسفانه نام بیماری هاری مرغ بر سر زبان ها افتاده است در حالی که نام اصلی آن کانیبالیسم یا خودخوری است و چیز جدیدی هم نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
مجتبی تقی زاده افزود: بیماری مذکور به دو عامل تامین پروتئین مورد نیاز جیره غذایی و نور باز می گردد و هر کدام از این دو عامل می توانند موجب بروز کانیبالیسم در مرغ ها شوند، اما خوشبختانه سویای مورد نیاز مرغداری های گوشتی البرز، 100 درصد تخصیص داده شده و شاهد این بیماری نیستیم.
,
 
,
وی اظهار داشت: با توجه به اولویت بندی سبد غذایی مردم، در مرحله اول روی گوشت مرغ کار کرده ایم و نیاز این نهاده را به صورت کامل فراهم می کنیم، ذرت را نتوانستیم کامل تامین کنیم اما مشکل تامین پروتئین در حوزه مرغ های گوشتی در استان البرز نداریم.
,
 
,
نقی زاده با اشاره به اینکه 220 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 4 میلیون و 700 هزار قطعه مرغ در البرز وجود دارد، تصریح کرد:  میزان جوجه ریزی ماهیانه حدود 500 هزار قطعه است و در زمینه مرغ تخمگذار بالغ بر 3 میلیون و 700 هزار مرغ در حال تولید و در قفس وجود دارد.
,
 
,
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی البرز در خاتمه خاطرنشان داشت: البرز چهارمین ظرفیت تولید پولت در کشور را دارا بوده و میزبان 7 واحد مرغ مادر گوشتی، یک واحد مرغ اجداد گوشتی و 3 واحد مرغ مادر تخم گذار است، البته این آمار فارغ از دیگر ماکیان از جمله شترمرغ، بلدرچین و ... خواهد بود.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه