اخبار داغ

برترین اعمال ماه صفر از دیدگاه یک مرجع تقلید

برترین اعمال ماه صفر از دیدگاه یک مرجع تقلید
آیت‌الله سیدمحمد حسینی زنجانی، یک مرجع تقلید گفت: اعمال مهمی برای ماه صفر مطرح است که خواندن نماز و دادن صدقه از مهمترین اعمال مطرح شده برای این ماه محسوب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله سیدمحمد حسینی زنجانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: ماه صفر به عنوان ماه دوم قمری است دارای ویژگی‌های خاصی است که مهمترین ویژگی آن قرار گرفتن اربعین امام حسین (ع) در این ماه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
 
,
وی با بیان اینکه یکی از اعمال مورد تاکید در ماه صفر زیارت اربعین است، افزود: این زیارت به عنوان علامت ایمان محسوب می‌شود.
,
 
,
این مرجع تقلید در خصوص مطرح کردن نحس بودن این ماه از سوی عده‌ای، گفت: هیچ زمانی نمی‌تواند نحس باشد مگر اینکه به اتفاقاتی که در آن ماه اتفاق افتاده است، نگاهی بیاندازیم.
,
 
,
آیت‌الله حسینی زنجانی بیان داشت: وقایع سنگینی همچون رحلت پیامبر گرامی اسلام، شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و امام حسن مجتبی (ع) موجب شده تا در آنزمان ماه صفر به عنوان ماهی سنگین توصیف شود.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد:  یکی از اعمال مهم این ماه خواندن نماز است که در اول ماه خوانده می‌شود و در رکعت اول بعد از حمد 30 مرتبه سوره توحید و و در رکعت دوم پس از حمد 30 مرتبه سوره قدر خوانده می‌شود
,
 
,
این مرجع تقلید صدقه را برای رفع بلا در ماه صفر ضروری دانست و گفت: تاکید ائمه اطهار (ع) صدقه دادن در اول هر ماه است که در ماه صفر نیز توصیه شده است.
,
 
,
آیت‌الله حسینی زنجان گفت: ایام مهمی همچون لیله الهریر و ورود کاروان اسرا به شام در ماه صفر اتفاق افتاده است که بر اهمیت این ماه افزوده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه