اخبار داغ

سردبیر سابق روزنامه ثارالله مطرح کرد؛

شهید قاسم سلیمانی بر انتشار فرهنگ‌ شهید و شهادت تاکید داشت

شهید قاسم سلیمانی بر انتشار فرهنگ‌ شهید و شهادت تاکید داشت
سید ابراهیم یزدی گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با داشتن دغدغه های کاری فراوان اما در جلساتی که برگزار می شد اظهارات و پیشنهادات بسیار خوبی را در خصوص محتوای نشریه می داد و همیشه می گفت کاری کنید تا موجبات تاثیر گذاری درانتقال فرهنگ شهید و شهادت انجام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، سید ابراهیم یزدی، ۶۱ سال سن دارد او از بچه های لشکر ۴۱ ثارالله است، به گفته خودش در سال ۱۳۶۰ با سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در جبهه کرخه آشنا شده است و به عنوان نیروی او در آن سال ها مردانه در جنگ تحمیلی به دفاع می پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

سید ابراهیم از همان ابتدای انتشار نشریه ی ثارالله سردبیر این نشریه بوده است، نشریه ای که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مدیر مسئول آن بوده است و این موضوع دلیلی شد تا با سید ابراهیم یزدی به گفتگو بنشینیم و از سال های ابتدایی انتشار این نشریه و آغاز به کارش، آن هم با مدیر مسئولی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی صبحت کنیم.

,

آرام سخن می گوید، اصلا خم و چم راه را خوب می داند و بدون آن که به بیراهه رود سوالاتمان را دقیق جواب می دهد، از همان هایی است که خودشان دست به قلم اند و سال ها ستون های نشریات را با اندیشه هایشان خط به خط به صف کشیده اند و صفحه به صفحه کلمات را به رژه کشانده اند.

,

او از دهه هفتاد می گوید، این که قرار شد در آن سال ها کارهای فرهنگی ماندگاری در سطح کشور اجرا شود از این رو در کرمان و در منطقه جنوب شرق این حرکت با محوریت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شد.

,

سید ابراهیم یکی از کارهای فرهنگی دهه هفتاد را برگزاری کنگره ۶ هزار و پانصد شهید استان های کرمان و سیستان بلوچستان دانست و توضیح داد: برگزاری این کنگره در پیشانی سایر کارهای فرهنگی بود که با محوریت استان کرمان اجرا شد.

,

سردبیر سابق نشریه ثارالله بیان کرد: سال های ۷۴ و ۷۵ مقدمات کارهای کنگره انجام می شد و در سال ۷۶ تمام برنامه هایی که مقدمات آن فراهم شده بود در قالب کنگره ۶ هزار و پانصد شهید استان های کرمان و سیستان بلوچستان به منصه ظهور گذاشته شد.

,

وی گفت: یکی از مهم ترین مسائلی که در هر جلسه ی برنامه ریزی توسط مسئولان وقت و به خصوص سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مطرح می شد، ماندگاری برنامه های اجرایی بود و تاکید می شد که کارها سطحی و زودگذر نباشند بلکه اثری ماندگار و پایدار داشته باشند.

,

سید ابراهیم موزه دفاع مقدس،انتشار کتاب های متعدد در خصوص شهید و شهادت، پایان نامه هایی که در آن مقطع دانشکده ادبیات باهنر با موضوع شهید و شهادت به تحریر در آمده بود و نشریه ثارالله را کارهای فرهنگی ماندگار اولین کنگره ۶ هزار و پانصد شهید استان کرمان و سیستان بلوچستان دانست.

,

وی با بیان این که نشریه ثارالله زبان گویای برنامه های اجرایی کنگره ۶ هزا رو پانصد شهید استان کرمان و سیستان و بلوچستان بود، ادامه داد: از آنجا که مسئول روابط عمومی و تبلیغات کنگره بودم، پیشنهاد چاپ نشریه ای با محتوای شهدا را دادم که با استقبال روبرو شد و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نام آن را ثارالله نهاد.

,

سید ابراهیم بیان کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دست به قلم شد و نامه ای به فرمانده وقت کل سپاه انقلاب اسلامی (سردار صفوی) نوشت و در خواست موافقت با انتشار نشریه ای به نام ثارالله با مسئولیت فرمانده لشکر ثارالله کرمان حاج قاسم سلیمانی و بعد از آن به فرمانده وقت لشکر و با گستره ی توزیع جنوب شرق داد که با موافقت فرمانده کل سپاه و دریافت مجوز رسمی از وزارت ارشاد در سال ۷۸ ، نشریه مجوز دار ثارالله به عنوان اولین و تنهاترین نشریه از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چاپ، منتشر و در دکه های فروش روزنامه ها و نشریات قرار گرفت.

,

سید ابراهیم یزدی توضیح داد: مسئولیت تهیه محتوا و انتشار آن به عهده من گذاشته شد و قرار شد تا با گرد هم آوردن تیمی که کار خبر، گزارش و روزنامه را خوب می دانند، نشریه ثارلله دو هفته یکبار انتشار داده شود.

,

سردبیر سابق نشریه ثارالله بیان کرد: نشریه ثارالله در آن زمان دو هفته ای یکبار با ۱۲ هزار تیراژ در میان استان های جنوب شرق کشور از جمله کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان توزیع می شد ضمن آنکه اگر افرادی در سایر نقاط کشور برای تیم خبری نشریه ثارالله آدرس می فرستاد و خواهان دریافت این نشریه بود، برای آنان نیز نسخه ای ارسال می شد.

,

وی توضیح داد: در طول این سال از انتشار نشریه ثارالله ؛ گفتمان، برنامه ها و سخنرانی های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در نشریه بارها و بارها چاپ شد ضمن اینکه این مستندات آن وجود دارد.

,

سردبیر سابق نشریه ثارالله عنوان کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با داشتن دغدغه های کاری فراوان اما در جلساتی که برگزار می شد اظهارات و پیشنهادات بسیار خوبی را در خصوص محتوای نشریه می داد و همیشه می گفت کاری کنید تا موجبات تاثیر گذاری درانتقال فرهنگ شهید و شهادت انجام بگیرد و صرفا کاغذ سیاه نکنیم.

,

سید ابراهیم افزود: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برای قسمت های مختلف روزنامه نظر می داد، برای مثال چه تعداد از ستون های روزنامه برای استان سیستان و بلوچستان، یزد و حتی هرمزگان اختصاص یابد و بسیار تاکید می کرد که جایی برای زندگی و منش شهدا در نشریه اختصاص یابد.

,

وی بیان کرد: شخصیت سردار سلیمانی طوری بود علاوه بر آنکه که به عنوان فرمانده نخبگان و افراد تاثیرگذار خوش فکری که اطرافش در بحث کنگره جمع کرده بود اما بر همه مباحث از جمله اقتصادی، سیاسی، امنیتی، نظامی، فرهنگی و … اشراف داشت و فردی چند بعدی بود.

,

سید ابراهیم یزدی در ادامه گفت : ۶۵۰ شماره از نشریه ثارالله با سردبیری آنکه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نشر داده شد و بعد از آنکه ایشان از کرمان برای فرماندهی سپاه قدس رفت، طبق نامه ای که خود او به فرمانده کل سپاه پاسداران نوشته بود، مدیر مسئول نشریه باید فرمانده وقت سپاه ثارالله استان کرمان می شد اما آن چیزی که در وزارت ارشاد ثبت شده بود حاج قاسم سلیمانی بود.

,

سردبیر سابق نشریه ثارالله اظهار کرد: به جرات می توانم بگویم در طول ۱۷ سالی که سردبیر نشریه ثارالله بودم تلاش کردم تا نشریه سپری آهنین در برابر جریانات منحرف باشد و در ترویج فرهنگ شهید، شهادت و دفاع مقدس کوشیدم.

,

وی بیان کرد: سپهبد شهید حاج قاسم اگر چه دور از کرمان بود اما هرگاه که به کرمان می آمد و مرا می دید درباره نشریه صحبت می کرد و چندین بار از دفتر نشریه سرکشی کرد و همیشه تاکید می کرد که نشریه ثارالله زبان گویای بچه های انقلاب و در ترویج فرهنگ شهادت و دفاع مقدس پیشرو باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه