اخبار داغ

ظهره‌وند:

عمان به توافق صلح با اسرائیل نمی‌پیوندد/ نقش لندن در امضای توافق صلح

عمان به توافق صلح با اسرائیل نمی‌پیوندد/ نقش لندن در امضای توافق صلح
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: شرایط عمان با دیگر کشورهای منطقه فرق می‌کند؛ بنابراین بعید است که این کشور به توافق صلح با اسرائیل بپیوندد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، ابوالفضل ظهره‌وند، کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: امارات و بحرین از مدت‌ها قبل با صهیونیست‌ها روابط پنهانی داشته‌اند که امروز آن را آشکار کرده‌اند و در این بین نباید از نقش عربستان و دستوری که او به این دو کشور داده غافل شد؛ زیرا کشورهای ذره‌ای مانند امارات و بحیرین شدیداً تحت نفوذ عربستان هستند و در این بین ترامپ هم بهره‌برداری‌های تبلیغاتی خود را کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز،,

وی با بیان اینکه ترامپ درصدد تقویت ابزارهای انتخاباتی خود است تا در انتخابات پیش روی آمریکا پیروز شود، یادآور شد: در نظرسنجی‌ها ترامپ از بایدن عقب‌تر است؛ لذا ترامپ باید این ضعف را برطرف سازد، پس برای تحقق این هدف به توافق صلح کشورهای عربی با اسرائیل و نیز نشست دوحه میان دولت افغانستان با طالبان نیاز دارد تا کارت برنده‌ای به دست بیاورد؛ بنابراین احتمال دارد با فشار بیشتر به کشورهای عربی سایر این کشورها را عضو این توافق کند.

,

کارشناس مسائل بین‌الملل در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد عمان هم به توافق صلح با اسرائیل بپیوندد؟ گفت: شرایط عمان با دیگر کشورهای عربی متفاوت است و این کشور خواستار حفظ روابط صلح‌آمیز خود با فلسطین، ایران و سایر کشورهای عربی است و از اینکه دولت این کشور در معرض انتقادات داخلی قرار بگیرد از پیوستین به آن فعلاً سرباز می‌زند، اما شاید بعد از پیروزی ترامپ و تحت فشارهای آمریکا، عاقبت تن به این توافق دهد.

,

وی به نقش انگلستان در انعقاد توافق صلح امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که انگلستان در آستانه خروج از اتحادیه اروپاست و از حامیان دولت ترامپ است؛ لذا برای دولت این کشور پیروزی ترامپ از اهمیت بالایی برخوردار است که همین مسئله سبب شده تا به امارات و بحرین برای امضای توافق صلح با اسرائیل فشار وارد کند؛ بنابراین نباید نقش این کشور را نادیده گرفت.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه