اخبار داغ

عاملی در گفت‌وگو با دانا مطرح کرد:

ارتباط دانشگاه و بازارکار در «آیین نامه ارتقاء دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام»/ رویکرد قابل تعمیم به آیین نامه ارتقاء عمومی دانشگاه‌ها

ارتباط دانشگاه و بازارکار در «آیین نامه ارتقاء دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام»/ رویکرد قابل تعمیم به آیین نامه ارتقاء عمومی دانشگاه‌ها
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آیین نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام ارتباط دانشگاه با بازار کار]حل مسائل (بنیادی،توسعه ای و کاربردی) حال و آینده جامعه، سازمان و صنعت[ را مورد توجه قرار داده است.
[

حجت الاسلام سید سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، درباره آیین نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام گفت: ستاد نقشه جامع علمی کشور اختیاراتی را به دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام داد تا آیین نامه ارتقاء این دانشگاه را متناسب با عملکرد دانشگاه اجرا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با اشاره به ویژگی خاص این آیین نامه که به صورت آزمایشی اجرا می شود و تا بعدها به سایر دانشگاه های نیروهای مسلح تعمیم داده شود عنوان کرد: ارتقاء اساتید دانشگاه در این آیین نامه پیوند خورده با نقشی که در ارتقاء ظرفیت های دفاعی و نظامی کشور اساتید پیدا می کنند.
,
 
,
حجت الاسلام عاملی ادامه داد: ضمن اینکه مقالات بین المللی نقش دارند اما در حقیقت نقش وتویی بر این آیین نامه به فعالیت های پژوهشی مرتبط با ارتقا حوزه دفاعی کشور تعلق گرفته است.
,
 
,
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی این مقوله را یکی از وجه تمایزات آیین نامه ارتقا اعضای هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام با سایر دانشگاه ها دانست و افزود: در سایر دانشگاه ها نقش «وتو» به مقالات بین المللی داده شده است اما در این سند ارتباط با بازار کار]مسائل سازمان سپاه و انقلاب اسلامی[ مورد توجه قرار گرفته است.
,
 
,
وی با بیان اینکه این سند به طور آزمایشی برای مدت چهار سال اجرا خواهد شد گفت: در ایام اجرای آزمایشی تلاش خواهد شد تا نواقص و ایرادات آن شناسایی و برطرف شود تا در نهایت به صورت یک آیین نامه دائمی تبدیل شود.
,
 
,
 حجت الاسلام عاملی تصریح کرد: برای سایر دانشگاه های کشور مشابه این نگاه وجود دارد ضمن اینکه این نقد جدی به آیین نامه دانشگاه ها وجود دارد که نتوانستیم برمبنای آیین نامه ارتقاء، تشویق لازم را برای ارتباط دانشگاه با صنعت و حل مسائل جامعه ایجاد کنیم.
,
 
,
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در سایر دانشگاه ها نیز باید همین رویکرد تعمیم داده شود خاطرنشان کرد: فعلا این مسئله در دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام اجرایی می شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه 18 واحد آموزشی در نیروهای مسلح داریم که اهمیت بسیار جدی دارند عنوان کرد: در مرحله بعد این آیین نامه به سایر واحدهای آموزشی نیروهای مسلح تعمیم پیدا خواهد کرد و همین رویکرد باید به عنوان آیین نامه ارتقاء عمومی نیز تعمیم داده شود.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه