اخبار داغ

به دنبال افزایش نجومی قیمت تخم مرغ؛

اندر احوالات تشکیل جلسات متعدد برای تعیین قیمت تخم مرغ!

اندر احوالات تشکیل جلسات متعدد برای تعیین قیمت تخم مرغ!
این روزها قیمت تخم مرغ در پهنه ی آسمان صادرات بی رویه در حال عروج است. نوسان نرخ تخم مرغ به مسئولان اجازه ی اعلام قیمت را نمی دهد و سیر تعیین قیمت در جلسات متوالی همچنان ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ این روزها قیمت تخم مرغ در پهنه ی آسمان صادرات بی رویه در حال عروج است. نوسان نرخ تخم مرغ به مسئولان اجازه ی اعلام قیمت را نمی دهد و سیر تعیین قیمت در جلسات متوالی همچنان ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

 کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی دولت دوازدهم چندی پیش در مصاحبه ای گفته بود: وضعیت تولید تخم مرغ در کشور مطلوب است و سالانه ۱ میلیون و ۳۰ هزار تن تولید داریم که حدودا ۶۰ هزار تن مازاد برمصرف داخلی است.

,

پس عملا نباید هیچ کمبود عرضه، گرانی و نگرانی بابت بازارتخم مرغ وجود داشته باشد اما متاسفانه در چند هفته ی اخیر با بالا رفتن تقاضای صادرات، بدون توجه به نیاز داخلی میزان خروج تخم مرغ از کشور به شکل بی رویه ای انجام شد که کمبود عرضه و به تبع آن گرانی این محصول را در بازار داخلی به دنبال داشت.

,

سوال این است چرا بین نیاز داخلی و صادرات این محصول مهم در سبد غذایی مردم هیچ توازنی وجود ندارد؟ آیا بالا بودن تقاضای صادرات دلیل مناسبی برای کمبود تخم مرغ در بازار داخلی است؟

,

این عدم توازن تا چه زمانی قرار است ادامه داشته باشد؟ عدم پاسخ گویی مسئولان مربوط و برگزاری جلسات پی در پی برای تعیین قیمت تخم مرغ باعث سردر گمی فروشندگان این محصول و همچین خبرنگاران پیگیر این قضیه شده است.

,

آیا در این زمان وردات تخم مرغ می تواند راهگشا باشد؟ آیا صادر کردن محصول مورد نیاز معیشت مردم و به هم ریختن بازار سپس واردات دوباره همان محصول کار درستی است؟

,

برای حل این مشکل ریاست جمهوری به معاون اول دستور پیگیری دادند و در نهایت مقرر شد صدور مجوز صادرات تخم مرغ در اختیار وزارت جهادکشاورزی باشد تا بین تولید و صادرات توازن ایجاد شود.

,

خاوازی از کاهش صادرات تخم مرغ به اندازه قابل ملاحظه‌ای خبر داد و افزود: قیمت تخم مرغ در بازار باید به گونه‌ای باشد که هم مردم قدرت خرید داشته باشد و هم صنعت مرغداری آسیب نبیند.

,

وی با بیان اینکه تمام تمهیدات برای بازگشت تعادل به بازا تخم مرغ اندیشیده شده است از نظارت ماهانه ی وزارت سمت بر قیمت تخم مرغ خبر داد در پایان امیدواریم وعده ی ثبات در بازار تخم مرغ همچنین توازن در صادرات این محصول به زودی عملیاتی شود.

,

عصر همدان در صورت پاسخ گویی مسئولین همچنان پیگیر این مسئله است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه