اخبار داغ

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان خبر داد؛

رشد 4 درصدی بیمه شدگان در سال گذشته/ 53 هزار کارگاه فعال در استان کرمان وجود دارد

رشد 4 درصدی بیمه شدگان در سال گذشته/ 53 هزار کارگاه فعال در استان کرمان وجود دارد
حسینی گفت: اشتغال در استان کرمان در سال گذشته 4 درصد رشد تعداد بیمه شدگان وجود داشته است و این در حالی است که نسبت به نرم کشور دو برابر بوده است علاوه بر ریزش هایی که اتفاق افتاده رویش ها بیشتر بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ علی حسینی مدیرکل تامین اجتماعی صبح امروز در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه شهدای تامین اجتماعی در دومین روز از هفته دفاع مقدس اظهار کرد: اگر بخواهیم آرمان های شهدا را نه در شعار بلکه در اجرا عملیاتی کنیم باید به وصایای شهدا و آنچه آنان از ما خواسته اند و آنچه به عنوان ودیعه و امانت نزد ما گذاشته اند عمل کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت: در هر سنگر و یا ایستگاهی که کار می کنیم باید خدمت بی منت به مردم و با خواسته مطالبات مردم همراه بوده و توجه به نیاز و رضایتمندی مردم را در نظام جمهوری اسلامی نسبت به دستگاه های اداری بالا ببریم.

,

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با توجه به فرمایش حضرت آقا اذعان کرد:  امروز بهترین راه مبارزه با آمریکا خدمت کردن به مردم است و تا می توانیم در سنگری که خدمت می کنیم خواه اداری، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی باشد خدمت بی منت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهیم و دیدگاه مردم را نسبت به حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی روشن نگه داریم.

,

حسینی عنوان کرد: خواست و آرمان شهدا استحکام پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مردم همیشه پای این انقلاب بوده اند .

,

وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت استان کرمان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارد، بیان کرد: یک میلیون و 500 هزار نفر به لحاظ بیمه ای تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که این عدد در کشور نزدیک به 45 میلیون نفر می رسد.

,

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان ادامه داد: امروز استان کرمان در  سازمان تامین اجتماعی بیش از 120 هزار خانوار مستمری بگیر دارد که ماهیانه باید بیش از 300 میلیارد تومان به آنان مستمری پرداخت کند.

,

حسینی تصریح کرد: اعتقاد من بر این است کسانی که در این سنگر خدمت می کنند و خواست به حق مردم را اجابت می کنند در حال عبادت و خدمت گزاری پاک و اخلاص و ادامه دهنده راه شهدا هستند و زمانی که نیاز به حضور در جبهه ها بود حاضر شدند و امروز نیز که نیاز به خدمت به مردم است مشغول خدمت بی منت به مردم هستند.

,

وی خاطرنشان کرد: در شرایط اقتصادی امروز تجهیز منابع بیش از 300 میلیارد تومان در استان کرمان کار سخت و دشواری است.

,

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی است و از بودجه عمومی دولت استفاده نمی کند و از محل منابع حق بیمه هایی که از مردم دریافت می کند و حق الناس است به تعهدات سنگین خود عمل می کند.

,

حسینی افزود: در استان کرمان بیش از 53 هزار کارفرما داریم و یا به نوعی 53 هزار کارگاه فعال در سطح استان است که بیش از 348 نفر به طور مستقیم در این کارگاه ها مشغول به کار هستند.

,

وی ادامه داد: همواره سیاست و ایده کاری در این بوده که اشتغال موجود را حفظ کنیم و به ایجاد اشتغال جدید کمک کنیم و این  ادامه راه شهدا است.

,

مدیرکل تامین اجتماعی بیان کرد: دوران شعار و حرف گذشته است و نظام جمهوری اسلامی نیاز به عمل و اقدام در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری دارد.

,

حسینی با بیان اینکه حضرت آقا فرمودند: امسال سال جهش تولید است، عنوان کرد:  سازمان تامین اجتماعی در کنار کارفرمایان قرار دارد تا بتواند دغدغه خاطر بیمه شدگان را کم کند و ریسک های آنان را به تامین اجتماعی برگرداند و بتواند آنها را در محیط کار دلگرم به تولید کند.

,

وی تصریح  کرد: سازمان تامین اجتماعی نقش خود را در فعالیت های اقتصادی بی بدیل انجام می دهد و امروز با 53 هزار کارفرما در استان کرمان بیشترین تعامل و همکاری و همراهی را دارد.

,

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: امروز شرایط اقتصادی دشوار است و چرخیدن چرخ کارگاه و تولید سخت و دشوار است اما این 53 هزار کارفرما با تلاش مضاعف و در واقع کمک به اشتغال، تولید و اشتغال موجود را در استان حفظ کرده اند و علاوه بر آن اشتغال جدید نیز در کنار آن ایجاد شده است.

,

حسینی افزود: اشتغال در استان کرمان در سال گذشته 4 درصد رشد تعداد بیمه شدگان وجود داشته است و این در حالی است که نسبت به نرم کشور دو برابر بوده است علاوه بر ریزش هایی که اتفاق افتاده رویش ها بیشتر بوده است.

,

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی همچنین در بحث برقراری و پرداخت مستمری  7 درصد رشد داشته است و در حوزه وسیع خدمات الکترونیکی کارهای بی نظیری انجام داده است از جمله حذف دفترچه درمانی در روزهای اخیر، حذف تامین اعتبار دفاتر درمانی که باعث شده تنها از 60 سفر غیر ضرور در ماه  جلوگیری شود.

,

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان بیان کرد: چون بیش از نیمی از جمعیت استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارد بدین جهت سازمان نیازمند تحول الکترونیک است که در این راه نیز قدم های بزرگی برداشته است.

,

حسینی عنوان کرد: در حوزه تعهدات کوتاه مدت پرداخت سازمان تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری انجام می شود و این فرهنگ غیرحضوری باید برای مردم فرهنگسازی شود تا از سیستم های الکترونیکی و دیتا استفاده کنند و نیاز حضوری به شعب و واحدهای اجرایی تامین اجتماعی نداشته باشند.

,

وی تصریح کرد: در استان کرمان بیش از 26 واحد اجرایی، بیش از 13 کارگزاری، 17 شعبه اقماری  و در مجموع 50 واحد اجرایی وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه