اخبار داغ

روبانی که در چهار دولت چیده نشد؛

آیا معمای افتتاح ساختمان جدید استانداری کرمان به دولت سیزدهم می‌رسد؟

آیا معمای افتتاح ساختمان جدید استانداری کرمان به دولت سیزدهم می‌رسد؟
بیش از یازده سال از تاریخ کلنگ زنی احداث ساختمان جدید استانداری کرمان می‌گذرد که با وجود پیشرفت فیزیکی بالا تا به امروز افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است؛ حال این سوال مطرح است که آیا پس از گذشت عمر چهار دولت؛ باید در انتظار افتتاح در دولت سیزدهم بود؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ به ساختمان کنونی استانداری دولت در استان کرمان که نزدیک می شویم؛ ساختمان جدید خودنمایی می کند، ساختمانی که کلنگ احداث آن در تاریخ  19 خرداد ماه سال 1388 با حضور معاون استاندار وقت استان کرمان بر زمین زده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

علی اکبر صانعی در تاریخ یاد شده در مراسم کلنگ زنی ساختمان جدید استانداری کرمان اظهار داشت: با توجه به اینکه ساختمان فعلی استانداری کرمان به دلیل قدمت 50 ساله و فضای محدود نیاز به گسترش داشت تصمیم گرفته شد ساختمان جدید استانداری کرمان در وسعت 24 هزار و 300 مترمربع ساخته شود.

, ساختمان جدید استانداری کرمان,

وی عنوان کرد: ساخت این مجموعه از سال 84 در دستور کار قرار گرفته بود که به دلیل کمبود بودجه با تاخیر مواجه شد.

,

وی با اشاره به اختصاص 62 میلیارد ریال برای احداث ساختمان جدید استانداری کرمان گفت: این ساختمان در شش طبقه ساخته خواهد شد و چهار حوزه استانداری را شامل می شود.

,

صانعی گفت: کار انتخاب پیمانکار پروژه مراحل قانونی خود را طی کرده و فازهای اول و دوم طرح ارزیابی کیفی و طراحی شده است.

,

در تاریخ 25 دی ماه سال 92 بر اساس اخبار منتشر شده استاندار وقت علیرضا رزرم حسینی از روند احداث ساختمان جدید استانداری کرمان بازدید کرده بود و در این بازدید معاون عمرانی استانداری محمد جواد کامیاب با یبان اینکه این ساختمان با زیر بنای 25510 متر مربع و پیشرفت فیزیکی 65 درصدی در حال ساخت است.

, ساختمان جدید استانداری کرمان,

وی گفت: تاکنون بالغ بر 185 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و برای اتمام آن دویست میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است .

,

معاون عمرانی استاندار کرمان افزود: در صورت تامین مالی این پروژه تا دوسال دیگر به بهره برداری می‌رسد.

,

از سوی دیگر علیرضا رزم حسینی در تاریخ 17 فروردین 1394 در نشست بازسازی و احیای بافت قدیمی شهر کرمان عنوان کرده بود: ساختمان جدید استانداری کرمان ظرف هفت تا هشت ماه آینده آماده بهره برداری می شود.

, ساختمان جدید استانداری کرمان,

و این در حالی است که از تاریخ فوق الذکر که بیش از هزار و 700 روز می گذرد اما هنوز خبری از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید استانداری نیست.

,

سید حسین صابری در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص ساختمان جدید استانداری کرمان گفت: احداث ساختمان جدید استانداری به دلیل قدمت ساختمان قدیمی و عدم پاسخگویی به نیازها،  فرسودگی و احتمال عدم توان تحمل ساختمان در حوادث طبیعی نظیر زلزله از مدت‌ها قبل مطرح بوده است.

,

این فعال فرهنگی کرمانی ادامه داد: در آغاز دولت نهم و در نیمه  دوم سال ۸۴ بحث مکان یابی ساختمان از یک طرف و تاکید دفتر فنی وزارت کشور مبنی بر تخلیه ساختمان فعلی مطرح شد و نهایتاً توافق شد که ساختمان فعلی مورد بهره‌برداری باشد و کار مکان یابی و احداث ساختمان جدید پیگیری شود.

,

وی بیان کرد: در ابتدا مقرر شد ساختمان جدید، در ضلع شمالی بزرگراه شمالی استان در مجاورت ساختمان سپاه ثارالله و ابتدای جاده زرند انتخاب شود که انتخاب محل یاد شده به دلیل وسعت کافی برای احداث ساختمان و ایجاد پارکینگ و محوطه سازی با توجه به نیاز بود.

,

صابری افزود: در نهایت احداث ساختمان جدید در محل فعلی و مجاور ساختمان شورای اسلامی شهر و پارک شورا تصویب و عملیات آغاز شد.

,

این فعال فرهنگی کرمانی بیان کرد:  از نظر زیر بنا بر طبق مصوبات وزارت کشور با توجه به وسعت استان استانداری درجه یک با بیشترین زیربنای مصوب غریبه بین ۷ تا ۸ هزار متر مربع تصویب و آغاز شد که به دلیل حجم زیاد کار، طولانی شدن دوره ساخت و  محدودیت اعتبار در بودجه های سالیانه بیش از ۱۰ سال به طول انجامیده که خود سوال برانگیز است و امید است پس از پشت سر گذاشتن چهار دولت چهارساله یعنی دولت‌های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم یعنی ۱۶ سال به طور کامل تکمیل و به بهره برداری برسد.

,

گفتنی است خبرنگار پایگاه خبری راه آرمان به منظور کسب اطلاعات جامع در خصوص روند اقدامات اتخاذ شده ساختمان جدید سکاندار دولت در استان، هماهنگی های لازم را با معاونت عمرانی استانداری انجام داد و در نهایت با این پاسخ مواجه شد که دلیل پیگیری شما برای تهیه گزارش در این خصوص چیست و برای دریافت پاسخ باید با دفتر و روابط عمومی استانداری در ارتباط باشید!

,

مدیر روابط عمومی استانداری استان در پاسخ به خبرنگار راه آرمان عنوان کرد که تمام اطلاعات و جزئیات ساختمان جدید استانداری را باید از خود معاونت عمرانی استانداری دریافت کنید و در پایان گفتگو این پایگاه خبری با مدیر روابط عمومی استانداری مقرر شد تا وی مجددا با معاونت عمرانی استانداری برای پاسخگویی صحبت و نتیجه را به پایگاه خبری راه آرمان اطلاع دهند که تاکنون پس از گذشت یک هفته تماس و پیگیری های متعدد از سوی این پایگاه خبری اطلاعاتی در خصوص ساختمان جدید استانداری کرمان دریافت نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه