اخبار داغ

اخبار برون مرزی؛

از نمایش «چ» در افغانستان تا حضور «قاتلین مدفون شده» در شبکه مستند

از نمایش «چ» در افغانستان تا حضور «قاتلین مدفون شده» در شبکه مستند
شبکه های مختلف برون مرزی برنامه های مختلفی را برای تماشا انتخاب کرده اند؛ از نمایش فیلم سینمایی «چ» در کانال آی فیلم 2 برای فارسی زبانان برون مرزی تا پخش مستند «قاتلین مدفون شده» محصول شبکه پرس تی وی از شبکه مستند سیما.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شبکه های مختلف برون مرزی برنامه های مختلفی را برای تماشا انتخاب کرده اند؛ از نمایش فیلم سینمایی «چ» در کانال آی فیلم 2 برای فارسی زبانان برون مرزی تا پخش مستند «قاتلین مدفون شده» محصول شبکه پرس تی وی از شبکه مستند سیما. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نمایش «چ» حاتمی‌کیا در افغانستان

, نمایش «چ» حاتمی‌کیا در افغانستان,

, , ,

فیلم سینمایی «چ» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا و با بازی هنرمندانه فریبرز عرب‌نیا، پنجشنبه این هفته مهمان خانه‌های آی‌فیلمی‌ها در افغانستان و تاجیکستان خواهد شد.

,

 کانال آی‌فیلم۲ فیلم سینمایی «چ» را که برشی از زندگی شهید مصطفی چمران است، در هفته دفاع مقدس پخش می‌کند. «چ» داستان دو روز از زندگی دکتر مصطفی چمران، فعال سیاسی‌نظامی و از فرماندهان شهید جنگ ایران و عراق را طی نبرد پاوه ، از بیست‌وپنجم تا بیست‌و‌هفتم مرداد ۱۳۵۸، به تصویر می‌کشد.

,

فریبرز عرب‌نیا، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، مهدی سلطانی، امیررضا دلاوری، سعید راد و پیام لاریان ازجمله بازیگران این فیلم سینمایی بوده‌اند.

,

فیلم سینمایی «چ» پنجشنبه سوم مهر، ساعت ۱۵ به‌وقت تهران، ۱۶ به‌وقت کابل و ۱۶:۳۰ به‌وقت دوشنبه تاجیکستان از آی‌فیلم۲ روی آنتن می‌رود.

,

 

,

«قاتلین مدفون شده» از پرس تی وی راهی شبکه مستند می شوند

, «قاتلین مدفون شده» از پرس تی وی راهی شبکه مستند می شوند,

, , ,

مستند «قاتلین مدفون شده» از تولیدات شبکه پرس تی وی در قالب چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.

,

این مستند به کارگردانی و تهیه کنندگی محمد تراب زاده محصول سال 2019 شبکه پرس تی وی است و به بررسی مناطق آلوده به مین و مهمات عمل نکرده در ایران شامل 5 استان خوزستان، کرمانشاه، ایلام، کردستان و آذربایجان غربی می پردازد.

,

«قاتلین مدفون شده» که موفق به راهیابی به بخش مستندهای نیمه بلند چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند شده است، ضمن معرفی مناطق آلوده به مین و مهمات عمل نکرده باقی مانده از جنگ ایران و عراق و دلایل عدم پاکسازی همه این مناطق، میزان مناطق پاکسازی شده و عوامل بر قربانی شدن افراد غیرنظامی در اثر مین و مهمات عمل نکرده را مورد بررسی قرار می دهد.

,

در این مستند همچنین گفت و گو با چند نفر از مسولان پاکسازی مناطق آلوده و چند تن از قربانیان مین و مهمات عمل نکرده در مناطق آلوده در خاک ایران به ویژه کودکان صورت می گیرد و نحوه کمک رسانی به این قربانیان و تاثیر محدودیت ها و تحریم ها در روند پاکسازی مناطق آلوده مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

,

آموزش افراد غیرنظامی در مواقع مواجهه با مین و مهمات عمل نکرده به منظور کاهش تلفات و آسیب به ویژه در کودکان از دیگر بخش های این مستند است.

,

تولید مستند «قاتلین مدفون شده» با مدت زمان 50 دقیقه حدود یک سال و نیم به طول انجامیده و فرشته احمدلو (مدیر تولید)، مهدی واثقی (تدوینگر)، مهدی مشتاقی (صدابردار) و محمد تراب زاده و سالمی (تصویربرداران) از جمله عوامل تهیه و تولید آن هستند.

,

«قاتلین مدفون شده» چهارشنبه ۲ مهر ماه ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه مستند پخش می شود و تکرار آن پنجشنبه ساعت ۰۲:۰۰ و ۰۹:۰۰ از همین شبکه پخش خواهد شد.

,

 

,

علل موفقیت کودتا در مالی از نگاه پرس تی وی

, علل موفقیت کودتا در مالی از نگاه پرس تی وی,

, , ,

برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) در شبکه پرس تی وی با مروری بر وضعیت رهبران کودتا در مالی به ابعاد مختلف این رویداد می پردازد.

, Africa Today,

 این برنامه با اشاره به ادعای رهبران حکومت نظامی  در مالی در مورد ضعف رهبری و ناامنی و فساد و هرج و مرج در کشور به عنوان دلایل کودتا، اقدام بازیگران بین المللی از جمله فرانسه در محکوم کردن سرنگونی کیتا را که از متحدان فرانسه بود ، مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

,

این برنامه همچنین با نگاهی به تعلیق مالی از سوی اتحادیه آفریقا، تعلیق آموزش ارتش مالی توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا و بسته شدن مرزهای مالی توسط اکواس به گفت و گو درخصوص درخواست اکواس مبنی بر تاسیس سریع دولتی که به آشوب ها پایان داده و برای انتخابات و قانون گذاری در عرض  12 ماه آماده شود، خواهد پرداخت.

,

ملاقات رهبران حکومت نظامی با امام محمود دیکو رهبر مخالفان، دلایل موفقیت کودتا در مالی،امکان توافق دوستانه ارتش و مخالفان در مورد دوره انتقالی و تحویل قدرت، تاثیر تحریم های اکواس بر اقتصاد مالی، علل عدم توانایی نیروهای فرانسوی و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در برقراری صلح و امنیت در مالی، اهداف کشورهای غربی از حضور نظامی در مالی و سایر کشورهای منطقه از دیگر محورهایی است که در این زمینه مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

,

بخش دیگر این برنامه به موضوع ریشه کن شدن فلج اطفال در آفریقا اختصاص دارد.

,

«آفریقا امروز» در این خصوص با اشاره به گزارش منتشر شده در ماه اوت مبنی بر ریشه کن شدن فلج اطفال در حدود ۹۰ درصد قاره آفریقا در چهار سال گذشته به بررسی این موفقیت بزرگ جهانی می پردازد.

,

در این راستا با نگاهی به دلایل موفقیت آفریقا در طرح ریشه کنی فلج اطفال و برنامه های احتمالی برای اطمینان از عدم شیوع فلج اطفال در آینده، تاثیر همه گیری کووید 19 بر واکسیناسیون فلج اطفال در آفریقا مورد واکاوی قرار گرفته و میزان خطرات ویروس فلج اطفال حاصل از واکسن نوع 2 و راه های از بین بردن آن و نحوه تکرار موفقیت در از بین بردن فلج اطفال در کنترل بیماری های دیگر مانند مالاریا، اچ آی وی و وبا بررسی می شود.

,

«آفریقا امروز» به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی و اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما، دوشنبه ۳۱ شهریور ساعت 12:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه دوشنبه ساعت 22:00، سه شنبه ساعت 08:00 و 17:00، چهارشنبه ساعت 15:00، پنجشنبه ساعت 01:00 بامداد و 13:00 و جمعه ساعت 09:00 روی آنتن خواهد رفت.

,

 

,

وضعیت اقتصادی اندونزی به روایت هیسپان تی وی

, وضعیت اقتصادی اندونزی به روایت هیسپان تی وی,

, , ,

برنامه این هفته «شکاف اقتصادی»  (Brecha Económica) شبکه هیسپان تی وی به بررسی وضعیت اقتصاد کشور اندونزی به عنوان بزرگ ترین اقتصاد کشورهای جنوب شرقی آسیا می پردازد.

, Brecha Económica,

 در این برنامه با اشاره به اقتصاد نوظهور اندونزی در جهان، چالش هایی که اقتصاد این کشور به عنوان یکی از کشورهای صنعتی شده و جدید و از اعضای گروه جی 20 با آن مواجه است، مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

,

این برنامه همچنین با نگاهی به جایگاه اندونزی در میان کشورهای جهان از لحاظ شرایط اقتصادی  با توجه به اینکه بیشترین جمعیت مسلمانان جهان را در خود جای داده وهمچنین  شانزدهمین اقتصاد جهان و بزرگ ترین آسیای جنوب شرقی است، مورد بررسی قرار می گیرد. تبادل نظر درخصوص اقتصاد اینترنتی این کشور که طبق برآوردها در سال 2019 برابر با 40 میلیارد دلار بوده است و وضعیت بیکاری در اندونزی و تاثیر رشد اقتصادی این کشور بر کاهش میزان بیکاری، اقتصاد اسلامی در اندونزی و سرمایه گذاری های این کشور در زمینه هایی همچون گردشگری، مد، لوازم آرایشی و غذای حلال و تاثیر تغییرات آب و هوایی بر اقتصاد اندونزی را مورد بحث و گفت و گو قرار می دهد.

,

این برنامه همچنین تاثیرات ویروس کرونا بر اقتصاد این کشوربه مانند سایر کشورهای کره زمین را که از تأثیرات انسانی و اقتصادی ویروس کرونا در امان نیستند، بررسی می کند. اکنون این کشور آسیایی برای اینکه بتواند اقتصاد خود را در شرایط رکود اقتصادی که بسیاری از کشورهای جهان را تحت تأثیر قرار داده، دوباره تقویت کند، باید با چالش های مختلفی رو به رو شود.

,

برنامه «شکاف اقتصادی» با بررسی موارد فوق، با اجرای مهدیه اسماعیل پور، کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی وی به صورت زبانگردانی، روزهای دوشنبه ساعت 5:30 به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات10:30،14،19:30 و روز  سه شنبه ساعت3:30 ،13و 17:30روی آنتن هیسپان تی وی می‌رود.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه