اخبار داغ

یادداشت؛

«قضیه ساخنه» / تحلیل واقع گرایانه الکوثر ازرویدادهای خبری جهان

«قضیه ساخنه» / تحلیل واقع گرایانه الکوثر ازرویدادهای خبری جهان
برنامه «قضیه ساخنه» که با اجرای احمد فتاح به روی آنتن شبکه جهانی الکوثر می رود هم سعی کرده تا روند تحولات جهانی را با حضور کارشناسان مختلف در کشورهای عربی و حتی اروپایی مورد ارزیابی و تحلیل قرار داده و درنهایت سیاست های استعماری جهان استکبار را به چالش کشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عماد رضایی در یادداشتی اختصاصی برای «دانا» نوشت: قدمت شبکه تلویزیونی الکوثر با انقلاب اسلامی پیوند خورده است هرچند که از سال ۱۳۸۴ و همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر خمُ تبدیل به یک شبکه ماهواره ای جهانی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, «دانا»,

رسالت الکوثر از همان روزهای آغازین تاسیس جمهوری اسلامی در ایران، صدور انقلاب به ویژه در کشورهای عربی با پخش برنامه های خبری- تحلیلی و حتی فرهنگی-اجتماعی منطبق با آرمان های ملت ایران بود و همین روند همچنان با گذشت بیش از چهار دهه ادامه دارد.

,

برنامه «قضیه ساخنه» که با اجرای احمد فتاح به روی آنتن شبکه جهانی الکوثر می رود هم سعی کرده تا روند تحولات جهانی را با حضور کارشناسان مختلف در کشورهای عربی و حتی اروپایی مورد ارزیابی و تحلیل قرار داده و درنهایت سیاست های استعماری جهان استکبار را به چالش کشد.

,

در واقع «قضیه ساخنه» با حضور تحلیلگران، صاحبنظران و کارشناسان داخلی و خارجی مهم ترین رویدادها و جریان های سیاسی روز را موشکافانه و از ابعاد مختلف عمیقا مورد تحلیل و تفسیر قرار می دهد.

, .,

این برنامه با رویکرد و نگرشی متفاوت، یکی از مهم ترین وپرمخاطب ترین برنامه های زنده شبکه الکوثر به شمار می رود که به جز جمعه ها هر شب به صورت زنده پخش می شود.

, .,

موضوع تحولات مربوط به کشورهای همسایه ای چون عراق مثلا حمله مشکوک خمپاره ای به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد برای تحت فشار گذاشتن گروه های جهادی چون «حشدالشعبی» و یا بررسی اوضاع میدانی در جبهه نبرد سوریه با زیر ذره بین بردن اقدامات و دستاوردهای جبهه مقاومت، یکی از اصلی ترین سوژه های خبری- تحلیلی در «قضیه ساخنه» به حساب می آید که در این برنامه مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

,

البته سوژه های خبری- تحلیلی «قضیه ساخنه» فقط معطوف به خاورمیانه نمی شود و حتی مرزهای اروپا را هم در بر می گیرد. مهم ترین اتفاق سیاسی- اجتماعی در قاره سبز به جنبش جلیقه زردها بازمی گردد که در این برنامه به نحوی گسترده مورد تحلیل قرار می گیرد و از جذابیت های وسیع رسانه ای نزد افکار عمومی جهان عرب نیز برخوردار است.

,

وقتی فرانسه برای هفته های پیاپی صحنه اعتراضات گسترده مردم خشمگین به سیاست های دولت «امانوئل ماکرون» قرار گرفت؛ برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر هم تحولات رویداده در خیابان شانزالیزه پاریس را  دستمایه بررسی خود قرار داد.

,

شبکه جهانی الکوثر حتی برای پوشش واقعی و بدون سو گیری های مرسوم رسانه های غربی با اعزام خبرنگار خود «فراس زعیتر» به پاریس و تهیه  و ارسال مصاحبه و گزارش از معترضان و جلیقه زردها به بررسی دقیق تر این موضوع در برنامه زنده «قضیه ساخنه» می پردازد تا مخاطبان جهان عرب که همیشه سوژه خبری مغرضانه کشورهای اروپایی و آمریکایی بوده اند، نظاره گر تحولات اخیر فرانسه و گستردگی اعتراضات ضد سرمایه داری که به کشورهای دیگراروپایی از جمله بلژیک تسری پیدا کرده، باشند.

,

قضیه ساخنه منطبق با استانداردهای جهانی در تولید برنامه های خبری- تحلیلی سعی می کند که هرشب برای مخاطبان خود در اقصی نقاط جهان به ویژه دنیای عرب، منطق استوار جمهوری اسلامی ایران را از زمان شروع جنگ تحمیلی تا امضای برجام را تشریح کرده و افکار عمومی را با واقعیات روی زمین و نه تخیلی مدنظر دولتمردان آمریکا و انگلستان آشنا سازد.

,

روزگاری نه چندان دور دولت آمریکا با فرستادن یک ناو جنگی به نزدیک آب های سرزمین کشوری که از وی تبعیت آنچنانی نداشت، دولتی را ساقط می کرد ولی امروز جهانیان شاهدند که جمهوری اسلامی ایران با قدرت هرچه تمام تر پهپاد فوق مدرن آمریکا را با موشک های ساخت وطن ساقط می کند و رئیس جمهور آمریکا جز لفاظی توئیتری جرات انجام اقدام دیگری را ندارد و همین طور توقیف کردن کشتی نفتی متخلف انگلیسی در تنگه هرمز پس از راهزنی دریایی نیروی دریایی بریتانیا با توقیف نفت کش ایرانی در تنگه جبل الطارق.

,

پس می طلبد که برنامه «قضیه ساخنه» با ورود هرچه تمام تر به چنین رویدادهای افتخار آمیزی برای افکار عمومی خاورمیانه، جهان عرب و حتی مخاطبان غربی ثابت کند که دوران قدر قدرتی آمریکا دیگر به پایان رسیده و ایالات متحده در حال حاضر فقط روی کاغذ ابرقدرت نظامی،سیاسی و اقتصادی در جهان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه