اخبار داغ

زخم‌هایی که اراده‌ای برای التیام آن نیست؛

رنج سفر و هزینه اضافه؛ دردی مضاعف برای بیماران جنوب شرق/تنها 2 پزشک سهم جمعیت 28 هزار نفری "بم پشت"

رنج سفر و هزینه اضافه؛ دردی مضاعف برای بیماران جنوب شرق/تنها 2 پزشک سهم جمعیت 28 هزار نفری "بم پشت"
با توجه به اینکه بخش بم پشت شهرستان سراوان چهار مرکز جامع سلامت روستایی دارد اما تنها 2 پزشک در این منطقه در حال فعالیت هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصرهامون؛  مدتی است که اهالی بخش مرزی بم پشت شهرستان سراوان از نبود پزشک در برخی از مراکز جامع سلامت این منطقه ابراز گلایه می کنند و خواستار رفع این مشکل از متولیان امر شدند.

 به گفته اهالی بخش بم پشت، مرکز جامع سلامت روستایی مورتی به مدت 6 ماه است که پزشک ندارد و با توجه به نبود راه مناسب و استاندارد جهت مراجعه به شهر سیرکان برای درمان مشکلاتی را برای روستاییان این منطقه به وجود آورده است.

روستاییان بم پشت همچنین در فضای مجازی مطرح کرده اند که مرکز جامعه سلامت روستای میدان از 2 هفته قبل فاقد پزشک بوده است و مردم مجبور به تحمل رنج سفر به دیگر شهرستان ها و انجام هزینه اضافه جهت درمان هستند.

رنج بیماری و سختی سفر

درزاده، یکی از اهالی بم پشت به خبرنگار ما گفت: با توجه به مسافت طولانی که از بم پشت تا سراوان وجود دارد و همچنین نبود راه های مناسب مردم مجبور هستند از روستاهای بخش به شهر سیرکان یا سراوان و گاهی زاهدان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: مردم این منطقه مجبور هستند علاوه بر تحمل رنج بیماری و سختی سفر، هزینه اضافه را جهت درمان متحمل شوند لذا از مسئولان انتظار می رود در خصوص استقرار پزشک در مراکز جامع سلامت روستایی چاره اساسی اتخاذ کنند.

به گفته ، با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز  مبرم مردم به پزشک از مسئولان شبکه بهداشت و درمان انتظار می رود که این معضل را در اسرع وقت مرتفع سازد.
 
نبود پزشک معالج مردم را در مضیقه قرار داده است

در همین راستا غنی بلوچ زهی، رئیس شورای اسلامی بخش بم پشت شهرستان سراوان به خبرنگار ما گفت: بخش بم پشت دارای چهار مرکز جامع سلامت روستایی است که در حال حاضر 2 مرکز فاقد پزشک است.

وی افزود: 2 مرکز جامع سلامت روستایی مورتی و میدان با همکاری خیران احداث و تجهیز شده اند، اما با توجه به این که در حال حاضر فاقد پزشک معالج هستند مردم در مضیقه قرار گرفته اند.

رئیس مرکز بخش بم پشت شهرستان سراوان با بیان اینکه این مراکز حدود سه سال قبل افتتاح شده اند، تصریح کرد: در گذشته این مراکز دارای پزشکان بسیار خود و متعهدی بوده اند و در هر زمان و مکان و هر ساعت از شبانه روز اگر بیماری در هر روستا و یا نقطه صعب العبوری وجود داشت، این پزشکان بر بالین بیمار حضور داشتند.

بلوچ زهی با اشاره به اینکه هر از چندگاهی شاهد جا به جایی پزشکان در این منطقه هستیم، ابراز امیدواری کرد: مسئولان شبکه بهداشت و درمان تدابیر لازم را جهت استقرار پزشک در این منطقه بیندیشند.
 
وی گفت: در حال حاضر با توجه به جمعیت 28 هزار نفری بخش بم پشت تنها 2 پزشک در این منطقه در حال خدمت رسانی هستند که می طلبد با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش ترددها در سطح شهر، پزشک معالج در مراکز جامع سلامت روستایی این بخش استقرار یابد.

مسئولان شبکه بهداشت پاسخگوی خبرنگاران نیستند
 
لازم به ذکر است، خبرنگار ما جهت پیگیری این موضوع با قره بیگلو، مدیر شبکه بهداشت و درمان و بزرگ زاده رئیس مرکز بهداشت تماس گرفت که این مسئولان پاسخگوی تلفن خود نبودند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون؛ ,
,
,
,
,
,
, رنج بیماری و سختی سفر,
,
,
,
,
,
,
,
, نبود پزشک معالج مردم را در مضیقه قرار داده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مسئولان شبکه بهداشت پاسخگوی خبرنگاران نیستند,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه