اخبار داغ

با استقبال خوب کشاورزان هرمزگانی محقق شد؛

اهداء ۵۶۰ اصله درخت مثمر مرکبات و خرما در قالب طرح شجره طیبه کمیته امداد

اهداء ۵۶۰ اصله درخت مثمر مرکبات و خرما در قالب طرح شجره طیبه کمیته امداد
کشاورزان خونگرم هرمزگان فقط به روزی خود قانع نیستند بلکه با پاهای پینه‌بسته چنگ به ریسمان همدلی می زنند و از شاخه های بلند درختان خرما بالا می‌روند تا رزق نیازمندان را طلب کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ دیر زمانی است که استان هرمزگان را با آب و هوای گرم و شرجی آن می شناسند، نخل های سر به فلک کشیده ای که رنگ زرد محصولاتش گویای همان خورشیدی است که مردمان آن را به خونگرمی معروف کرده است، مهمان نوازانی که بر سر سفره آن ها خرما جلوه دیگری دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

این در حالی است که خلیج فارس نشینان، فقط به روزی خود قانع نیستند و با پاهای پینه بسته چنگ به ریسمانی می زنند از شاخه های بلند درختان خرما بالا می رود و رزق نیازمندان را طلب می کند.

,

براساس آمارها، استان هرمزگان از سطح کشت ۳۸ هزار هکتار، سالیانه ۱۴۳ هزار تن خرما تولید می کند که از این میزان تولید معادل ۲۰ هزارتن در سال مصرف سرانه استان هرمزگان است و ۳۰ هزار تن نیز صادرات خارج از کشور با ارزآوری ۳۸ میلیون دلار انجام می شود.

,

سیاوش عامری معاون توسعه‌ مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان هرمزگان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، باغداران نیکوکار استان با مشارکت در طرح شجره ی طیبه کمیته امداد تعداد ۵۶۰ اصله درخت نخل و مرکبات مثمر خود را به منظور کمک به رفع مشکلات نیازمندان و محرومین اهداء نموده‌اند.

,

وی افزود: طرح شجره ی طیبه یکی از زیباترین و با برکت ترین طرح‌های مشارکتی کمیته امداد در زمینه پرداخت زکات مستحبی است که در سطح استان هرمزگان نیز مورد استقبال بسیار خوب کشاورزان و باغداران قرارگرفته و باغداران نیکوکار هرمزگانی در این طرح اقدام به اهدا و پلاک‌کوبی درختان مثمر خود می کنند تا ثمره و محصول این درختان در قالب زکات مستحبی به رفع مسائل و مشکلات ضروری نیازمندان و محرومین استان اختصاص یابد.

,

عامری ادامه داد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، کشاورزان نیک اندیش استان هرمزگان با مشارکت در طرح شجره ی طیبه کمیته امداد تعداد ۵۶۰ اصله درخت نخل و مرکبات مثمر خود را به منظور کمک به رفع مشکلات نیازمندان و محرومین اهداء نموده‌اند که شامل ۲۴۳ نخل خرما و ۳۱۷ اصله درخت مرکبات بوده که در شهرستان حاجی‌آباد، رودان و بخش جغین و رودخانه قرار دارند.

,

این مقام مسئول گفت: درآمد حاصل از فروش محصولات درختان اهدایی در طرح شجره ی طیبه در هر منطقه از استان، به رفع مسائل و مشکلات ضروری نیازمندان و محرومین همان منطقه اختصاص یافته و در سرفصل های مختلفی نظیر کمک به تهیه جهیزیه زوج های جوان، تأمین معیشت خانواده ها، کمک هزینه درمانی و…. هزینه می شود.

,

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد هرمزگان خاطرنشان کرد: اجرای طرح شجره ی طیبه از اقدامات اثربخش در زمینه احیا و توسعه فرهنگ زکات و ترویج گفتمان خیر و احسان در جامعه است که امیدواریم با گسترش این طرح ماندگار در سطح استان هرمزگان به عنوان یکی از قطب های کشاورزی جنوب کشور، خدمات با کیفیت تر و مطلوب تری در راستای کمک به محرومین و مستضعفین استان ارائه نماییم.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه