اخبار داغ

عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

"وارونگی هوا" امسال لطمات کشنده‌تری بر شهروندان خواهد داشت!

"وارونگی هوا" امسال لطمات کشنده‌تری بر شهروندان خواهد داشت!
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه ۱۸ دستگاه متولی مقابله با آلودگی هوا هستند، گفت: در سال جاری به‌دلیل همزمانی آلودگی هوا و شیوع بیماری کرونا، صدمات بیشتری از ناحیه وارونگی هوا به شهروندان وارد خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا آریان‌پور؛ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به نزدیک شدن به فصل پاییز و آغاز روند وارونگی هوا (اینورژن) در شهرهای بزرگ اظهار کرد: باید چاره اساسی برای آلودگی هوای شهرهای بزرگ در فصول پاییز و زمستان اندیشیده شود.

وی افزود: هر ساله با نزدیک شدن به فصل سردِ سال شاهد وقوع پدیده وارونگی هوا هستیم که این پدیده منجر به آلودگی شدید هوای شهرهای بزرگ می‌شود و تنها راهکار ارائه شده از سوی مسئولان نیز، تعطیلی موقت ادارات، مدارس و دستگاه‌های اجرایی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تعطیلی ادارات و مدارس را مُسکّنی موقتی برای فرار از بار مسئولیت اجرای قوانین برای کاهش آلودگی هوا دانست و متذکر شد: با شعار و اقدامات موقت نمی‌توان نسبت به رفع آلودگی هوای شهرهای بزرگ، به‌خصوص  در فصول سرد سال که شاهد پدیده وارونگی هوا هستیم، امیدوار بود.

آریان‌پور ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه آغاز فصل پاییز قرار داریم، اقدامات عملیاتی باید برای مقابله با پدیده وارونگی هوا انجام شود زیرا در سال جاری به‌دلیل همزمانی آلودگی هوا و شیوع بیماری کرونا، صدمات بیشتری از ناحیه وارونگی هوا به شهروندان وارد خواهد شد بنابراین اقدامات لازم برای مقابله با اثرات پدیده وارونگی هوا باید انجام شود.

وی تصریح کرد: 18 دستگاه متولی مقابله با آلودگی هوا هستند اما تصمیمات‌ برخی دستگاه‌ها و کم‌کاری‌های دستگاه‌های دیگر موجب شده تا امروز شاهد وضع موجود در زمینه آلودگی هوا باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و  درمان مجلس خاطرنشان کرد: مجلس به‌طور قطع بر وضعیت اجرای قوانین موجود برای مقابله با آلودگی هوا به‌عنوان عاملی که سلامت ساکنان شهرهای بزرگ را با مخاطره مواجه کرده است، نظارت جدی خواهد داشت.

انتهای پیام/ا

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

منبع:فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه