اخبار داغ

نویسنده یزدی دفاع مقدس:

نگارش کتاب «سالار تکریت» 3 سال طول کشید اما بازخوردهای بسیار خوبی داشت/ چالش‌های نویسندگان دفاع مقدس

نگارش کتاب «سالار تکریت» 3 سال طول کشید اما بازخوردهای بسیار خوبی داشت/ چالش‌های نویسندگان دفاع مقدس
زمانی فر نویسنده یزدی دفاع مقدس گفت: نگارش کتاب "سالار تکریت " 3 سال طول کشید اما پس از چاپ آن شاهد بازخوردهای بسیار خوبی از سوی مخاطبین بودیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی زمانی فر در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به آثار تألیفی خود در مورد دفاع مقدس، گفت: تاکنون دو کتاب در خصوص دفاع مقدس به چاپ رسانده‌ام که یکی از آن "هادی معابر وصال " و "سالار تکریت " است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

نویسنده یزدی دفاع مقدس با بیان اینکه کتاب "هادی معابر وصال " پیرامون زندگی سردار شهید ذبیح‌الله عاصی زاده است افزود: این کتاب توسط انتشارات دارخوین اصفهان در سال 96 در چاپ اول به تعداد 1200 جلد انتشار یافت.

,

وی به موضوع کتاب "سالار تکریت " اشاره و اضافه کرد: این کتاب مجموعه خاطرات اسارت سیدحسین سالاری آزاده و جانباز یزدی است که به همت حوزه هنری استان یزد در سال 97 توسط انتشارات سوره مهر منتشر و بازخوانی گوشه‌های ناگفته تاریخ دفاع مقدس و مظلومیت آزادگان است.

,

, ,

زمانی فر با اشاره به اینکه کتاب سالار تکریت تاکنون به چاپ دوم رسیده و به‌احتمال زیاد به چاپ‌های بعدی نیز خواهد رسید، افزود: این کتاب در 288 صفحه خاطرات 30 ماه اسارت حسین سالاری آزاده و جانباز یزدی 18 ساله در اردوگاه 11 تکریت رژیم بعث عراق را روایت می‌کند و مخاطب را با دنیای جدیدی که صدامیان در این اسارتگاه ایجاد کرده بودند، آشنا می‌سازد. این اردوگاه، سخت‌ترین و هولناک‌ترین زندان اسارت آزادگان بود چراکه اسرای مفقود بسیجی و ارتشی در آنجا محبوس بودند و هیچ نام و نشانی از آن‌ها نبود، زندانیان این اردوگاه زیر نظر صلیب سرخ نبودند، جو حاکم بر آن، فضای خفقان استخبارات صدام بود و اسرا بدترین شرایط را تحمل می‌کردند.

,

نویسنده یزدی دفاع مقدس اضافه کرد: راوی در این اثر صادقانه به تبیین واقعیت‌ها، مرارت‌ها و خاطرات تلخ و شیرین سال‌های اسارت خود و همرزمانش در این اردوگاه می‌پردازد و اطلاعاتی را درباره این زندان مخوف، پیامدهای ناگوار جنگ و مظلومیت و مقاومت سفیران پایداری ارائه می‌دهد و با توصیف‌های طنزگونه برخی وقایع، خواننده را با خود همراه می‌کند. این جانباز 55 درصد که هنوز از جراحات ناشی از دوران اسارت رنج می‌برد مهم‌ترین عامل ثبت و انتشار خاطراتش را توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم ثبت و انتشار خاطرات رزمندگان و آزادگان دفاع مقدس، همچنین توصیه دوستان، همکاران و پزشکان معالج خود عنوان می‌کند.

,

وی به انگیزه خود برای چاپ کتاب سالار تکریت اشاره و اظهار داشت: با توجه به اینکه چندین سال در حوزه تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس مصاحبه‌هایی را از افراد مختلف گرفته بود، وقتی عزم این جانباز را برای انجام این رسالت، با وضع نامساعد جسمانی و پایی که هرگز از زانو خم نمی‌شد مشاهده کردم، انگیزه‌ام برای نگارش خاطراتش بیشتر شد.

,

, ,

زمانی فر در ادامه با اشاره به اینکه در سال 93 پس از چند سال فعالیت در عرصه تاریخ شفاهی جنگ، به عرصه بیان تاریخ جنگ برای نسل جوان وارد شدم، افزود: قبلاً در حوزه‌های داستان‌نویسی، داستان کوتاه و دوره‌های تاریخ شفاهی فعالیت داشتم به همین دلیل برای ارائه تاریخ جنگ عزم جدی‌تری را پیدا کردم.

,

 

,

نگارش کتاب "سالار تکریت " 3 سال طول کشید

, نگارش کتاب "سالار تکریت " 3 سال طول کشید, نگارش کتاب "سالار تکریت " 3 سال طول کشید,

نویسنده یزدی دفاع مقدس با بیان اینکه نگارش کتاب سالار تکریت 3 سال به طول انجامید، گفت: پس از انتشار این کتاب بازخوردهای بسیار خوبی را دریافت کردیم و متوجه این شدیم که مورد استقبال مردم قرارگرفته است.

,

وی با اشاره به اینکه دو کتاب دیگر با موضوع دفاع مقدس در دست چاپ دارم، اظهار داشت: این دو کتاب در زمان برگزاری کنگره 4 هزار شهید استان یزد رونمایی خواهد شد.

,

زمانی فر اضافه کرد: موضوع این دو کتاب، یکی در خصوص شهید عاصی زاده و دیگری در مورد سردار شهید علی دهقان منشادی که اولین کتاب چاپ‌شده در مورد این شهید بزرگوار است را در دستور چاپ دارم.

,

 

,

چالش‌های نویسندگان دفاع مقدس

, چالش‌های نویسندگان دفاع مقدس, چالش‌های نویسندگان دفاع مقدس,

نویسنده یزدی دفاع مقدس در ادامه به یکی از چالش‌های خود در حوزه نویسندگی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: یکی از چالش‌هایی که وجود دارد و می‌تواند به سطح عموم جامعه نیز تسری پیدا کند این است که برای خود نویسنده و مخاطب، ارزش خاطرات و حماسه دوران دفاع مقدس به‌خوبی برایشان مشخص نشده و این کار را برای نویسنده بسیار سخت می‌کند و برای اینکه بخواهد به ارزش‌ها و سختی‌ها هشت سال جنگ تحمیلی را به مخاطب ارائه کند باید از روش‌های مختلف در زمینه نویسندگی استفاده کند.

,

, ,

وی اضافه کرد: این عدم شناخت، سبب می‌شود که ما نتوانیم به موضوعات بیشتر پرداخته و افراد بیشتر و اثرگذاری که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند را معرفی کنیم و همین زمانی که از دست می‌رود به علت کهولت سن راویان دفاع مقدس و فوت برخی از این افراد باعث می‌شود که بسیاری از سوژه‌ها از بین برود. اگر دست‌اندرکاران و رسانه‌ها دغدغه اصلیشان شناساندن افرادی باشد که در دفاع مقدس حضور داشتند و به‌جای پرداختن به این موضوع در یک مناسبت خاص، در طول سال این کار را انجام می‌دادند سبب می‌شد که این ارزش به‌خودی‌خود در جامعه نمایان شود و این چالش بزرگ نویسنده مرتفع شود.

,

 

,

در اختیار نبودن برخی اسناد، یکی از چالش‌های نویسندگان دفاع مقدس

, در اختیار نبودن برخی اسناد، یکی از چالش‌های نویسندگان دفاع مقدس, در اختیار نبودن برخی اسناد، یکی از چالش‌های نویسندگان دفاع مقدس,

زمانی فر با بیان اینکه در اختیار نبودن برخی از اسناد دفاع مقدس از دیگر چالش‌های نویسندگان دفاع مقدس به شمار می‌رود افزود: نویسندگان دفاع مقدس با برخی چالش‌هایی روبه‌رو هستند که مسئولان مربوطه باید نسبت به رفع آن تلاش کنند تا فرد با دغدغه کمتری بتواند در این مسیر گام بردارد.

,

نویسنده یزدی دفاع مقدس با اشاره به اینکه هنوز برخی نویسندگی را شغل سخت و دشوار تلقی نمی‌کنند و ارزش این کار را به‌خوبی نمی‌دانند اظهار داشت: متأسفانه در این حوزه دستمزدهای بسیار پایینی به نویسندگان پیشنهاد می‌شود که رغبت و میل را برای فرد در خصوص حضور جدی‌تر و ارائه آثار جدید و فاخر از بین می‌برد.

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه