اخبار داغ

قالیباف:

هیچ‌گاه تعیین تکلیف نکردیم که چه می‌خواهیم بکنیم

هیچ‌گاه تعیین تکلیف نکردیم که چه می‌خواهیم بکنیم
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما هیچ گاه تعیین تکلیف نکرده‌ایم که برای موضوع نفت آلودگی در اقتصاد، سیاست داخلی، سیاست خارجی، امنیت ملی، تولید فرهنگ‌، اقتصاد سیاسی‌،‌ اقتصاد کشاورزی‌،‌ بهداشت ودرمان‌ چه سیاستی داریم و چه می خواهیم بکنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه) در نهمین جلسه شورای هماهنگی روسای کمیسیون‌ها و هیئت رئیسه مجلس، با اشاره به اهمیت جایگاه نفت و گاز برای توسعه همه جانبه کشور، گفت: در مجموعه حکمرانی کشور، تکلیف ما با موضوع نفت و گاز هنوز روشن نیست. حداکثر نگاه ما به نفت و گاز در عمل فقط به عنوان یک منبع درآمد است. ما حتی در جزئی‌ترین و ساده‌ترین مسائل مربوط به نفت و گاز که رابطه مالی بین نفت و دولت است، حداقل‌ها را نداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با طرح این موضوع که باید جایگاه نفت و گاز در حکمرانی را به درستی درک و مشخص کنیم، افزود: نفت و گاز در تمامی شئونات ما از جمله در سبک زندگی در بخش‌های مختلف اقتصاد، صنعت، کشاورزی، آب، خاک و آلودگی هوا آثار عمیقی دارد.

,

رئیس مجلس همچنین با اشاره به اینکه نفت و گاز در تعریف ما از نقش دولت حکایت دارد، تصریح کرد: امروز بحث اصلاح ساختار بودجه که مطرح می‌شود، ریشه در ۱۲ تحولی است که ساختار نفت و گاز نیاز دارد.

,

قالیباف در ادامه به آلودگی نفت در کشور اشاره کرد و گفت: این در حالی است که در این خصوص هیچ تعیین تکلیفی را در اقتصاد، سیاست داخلی، سیاست خارجی، امنیت ملی، تولید فرهنگ، بخش کشاورزی و بهداشت و درمان نداشته ایم.

,

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در کشور حداقل ۲۳ درصد افراد جامعه از این انرژی استفاده می‌کنند، آن را یک بی عدالتی بزرگ خواند.

,

رئیس مجلس همچنین گریزی به موضوع بخشش هزینه مصرف برق، برای افراد کم مصرف زد و گفت: ما باید از کسانی که ۲۳ برابر از دیگران انرژی مصرف می‌کنند، هزینه های آن را هم بگیریم.

,

قالیباف با اشاره به اینکه تحقق سیاست‌ها و پیاده سازی آن‌ها وظیفه مجلس شورای اسلامی است، گفت: اگر این موضوع را در مجلس به عنوان اولویت اول مشخص و روشن نکنیم، تمام بخش‌ها و تصمیمات تحت تاثیر آن قرار خواهد گرفت.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۹ و نیم درصد ذخایر نفتی و گازی جهان متعلق به ایران است و در مجموع کشور ما در نفت و گاز رتبه اول جهان را دارد، گفت: باید به رابطه انرژی‌های فسیلی و نو و اینکه نفت در افق آینده ۲۰۳۵ جای خود را با گاز عوض خواهد کرد، توجه شود.
رئیس مجلس همچنین گفت: باید این موضوع در سیاست گذاری‌هایی که در زمینه نفت و گاز صورت می‌گیرد، مورد توجه قرار گیرد.

,
,

رئیس مجلس از مرکز پژوهش‌های مجلس نیز خواست، برای مسئله نفت آلودگی در کشور کار دقیق کارشناسی و تحقیقی انجام دهد.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه