اخبار داغ

پیگیری مطالبات مردمی؛

یک فوتی و چندین مصدوم؛ حاصل یک روز سفر در جاده پلدشت ـ مرگنلر

یک فوتی و چندین مصدوم؛ حاصل یک روز سفر در جاده پلدشت ـ مرگنلر
جاده مواصلاتی پلدشت به مرگنلر که یکی از شریان های تجارتی با کشورهای همسایه است، به جاده مرگ در بین اهالی شهرستان معروف شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آراز سسی، پلدشت یکی از شهرستان های مهم در زمینه مبادلات و ترددهای بین المللی به شمار می رود و به دلیل داشتن مرز رسمی برای ورود به کشور جمهوری آذربایجان دروازه زمینی ایران برای ورود به این کشور و بازارهای اروپایی محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آراز سسی,

اما با وجود این اهمیت و ویژگی که می توانست بستر مناسبی برای بهره برداری های اقتصادی، تغییر مسیر تجار جهت انجام تبادلات بین المللی از این شهرستان و انتخاب مسیر این شهرستان برای جابجایی کالا ها باشد مورد کم کاری برخی ها قرار گرفته بود.

,

در این میان جاده ترانزیتی پلدشت ـ مرگنلر به پایانه مرزی که یکی از مرزهای ایران با کشور جمهوری آذربایجان است و با وجود قرار گرفتن پلدشت در منطقه آزاد تجاری ماکو و داشتن شرایط جغرافیایی و اقتصادی ویژه این شهرستان و ضرورت به اتمام سریع آن ساخت این جاده هنوز اندر خم یک کوچه است.

,

این جاده با توجه به استاندارد نبودن و حادثه خیز بودن تبدیل به یک مشکل حاد در منطقه شده که روزانه جان مردم را تهدید می کند.

,

تنها در روز شنبه ۲۹ شهریورماه، سه مورد سانحه رانندگی در این محور رخ داد که منجر به فوت یک جوان و مجروح شدن تعدادی از شهروندان شد.

,

عملیات تعریض این محور از ۱۶ بهمن ماه ۹۲ با حضور مسئولین استانی و منطقه آغاز شد ولی بخاطر برخی مسائل و مشکلات نیمه کاره ماند.

,

با پیگیری های صورت گرفته توسط مسئولان، این پروژه دوباره به مرحله اجرا در آمد ولی چند روزی است که آسفالت ریزی این محور تعطیل شده است.

,

مشکل عملیات آسفالت ریزی محور پلدشت ـ مرگنلر حل و عملیات امروز آغاز شد.

,

در این زمینه، فرماندار پلدشت در گفتگو با خبرنگار آراز سسی، در خصوص تعطیل شدن عملیات آسفالت ریزی این محور گفت: عملیات آسفالت ریزی این محور بخاطر برخی مشکلات زیرساختی در بین کارفرمای منطقه آزاد ماکو و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی متوقف شده بود.

,

وی تصریح کرد: طی جلسه ای که در روزهای گذشته برگزار شد این مشکل برطرف و از امروز عملیات آسفالت ریزی آغاز شده است.

,

مهران صفری در خصوص نقاط حادثه خیز این محور افزود: نقاط حادثه خیز این محور نیز طی نامه هایی به مسئولان مربوطه اعلام شده است.

,

وضعیت جاده پلدشت به مرگنلر اصلا مطلوب نیست

, وضعیت جاده پلدشت به مرگنلر اصلا مطلوب نیست,

مدیر پایانه مسافربری پلدشت هم در خصوص وضعیت جاده پلدشت به مرگنلر، گفت: جاده پلدشت- مرگنلر از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و همواره شاهد تصادفات متعددی در این محور هستیم.

,

حسن علی حسین زاده افزود: کم عرض بودن این محور و تردد ماشین های سنگین همراه امکان تصادفات را افزایش داده و جان مردم را به خطر می اندازد.

,

اتمام هرچه سریعتر این طرح یکی از نیازها و خواست مردم شهرستان است و خواستار توجه جدی مسئولان برای تسریع در روند عملیات اجرایی این طرح است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه