اخبار داغ

اخبار داغ روزنامه‌ها؛

دولت تدبیر می‌کرد مردم گرفتار مشکل مسکن نمی‌شدند/ یک نماینده دیگر مجلس دهم در دولت پست گرفت

دولت تدبیر می‌کرد مردم گرفتار مشکل مسکن نمی‌شدند/ یک نماینده دیگر مجلس دهم در دولت پست گرفت
یک روزنامه حامی دولت می‌گوید مردم تاوان بی‌تدبیری روحانی و برخی دولتمردان را می‌پردازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه می خوانید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

,

,

,

, ,

کیهان

,

چرا مکانیسم ماشه‌ای را پذیرفتند که یکطرفه است؟

, چرا مکانیسم ماشه‌ای را پذیرفتند که یکطرفه است؟,


مرور اظهارات سال ۹۴ وزیر خارجه در جمع نمایندگان مجلس و در نشست کمیسیون ویژه برجام نشان می‌دهد چگونه «سازوکار عجیب حل و فصل اختلافات» به‌طرف ایرانی تحمیل شده است.

,
,


 به گزارش رجانیوز، آقای ظریف در این نشست درباره مکانیسم ماشه می‌گوید بازگشت‌پذیری، مصالحه‌ای بوده برای رفع تحریم (تعلیق) وگرنه طرف مقابل آماده برداشتن تحریم‌ها نبود!
ظریف در ادامه می‌گوید: بازگشت‌پذیری دست ما را بازتر می‌گذارد و در صورتی که طرف مقابل مرتکب نقض اساسی -  Significant Noncomplince- شد ما سریع‌تر از طرف مقابل برمی‌گردیم!
وی در ادامه با اشاره به این‌که بازگشت‌پذیری یک واقعیت دوطرفه است می‌افزاید: تحریم‌های شورای امنیت خاصیتی داشت که نیاز به تصمیم‌گیری مجدد داشت و با استفاده از ابزاری که تاکنون استفاده نشده!! توانستیم شرایطی را پیش بیاوریم که بازگشت‌پذیری را غیرممکن می‌کند.

,
,
,
,


اکنون پرسش اینجا است که چگونه مکانیزم بازگشت‌پذیری در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ به نفع ایران تنظیم شده، که دولت حتی پس از خروج آمریکا از برجام هم دستش از شکایت بسته ماند و پیش از آن هم در دولت اوباما زمانی که تحریم ایسا اعمال شد و وزیر امور خارجه اذعان کرد این اقدام مغایر برجام است، ظریف فقط به نامه‌نگاری با موگرینی و فشار ایمیلی اکتفا کرد؟
پاسخ سؤال رجانیوز این است که در صورت شکایت هر یک از طرفین توافق و در صورتی که سرانجام کار به شورای امنیت برسد، طرف‌های ایران می‌توانند بدون جلب نظر سایر اعضای شورای امنیت، به شکل اتوماتیک تحریم‌ها را برگردانند.


یک نماینده دیگر مجلس دهم در دولت پست گرفت

,
,
,
,
,
, یک نماینده دیگر مجلس دهم در دولت پست گرفت,


مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، «سرپرست معاونت فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق» این دبیرخانه را منصوب کرد.
به گزارش جهان‌نیوز، مرتضی بانک در حکمی «محمدعلی وکیلی» را به‌عنوان «سرپرست معاونت فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی» منصوب کرد.

,
,
,


گفتنی است محمدعلی وکیلی، مدیرمسئول روزنامه اصلاح‌طلب «ابتکار» و عضو فراکسیون امید مجلس دهم بود که همراه با سایر اعضای لیست اصلاح‌طلبان از حضور در مجلس یازدهم جا ماند.

,
,


لازم به ذکر است تعدادی از نمایندگان ردصلاحیت‌شده مجلس دهم و همچنین چهره‌های ناکام از ورود به مجلس یازدهم با عنایت ویژه دولت تدبیر و امید راهی صندلی‌های مدیریتی شدند.


فرافکنی توجیه‌ناپذیر به سبک دبیر سابق اقتصادی دولت

,
,
,
,
, فرافکنی توجیه‌ناپذیر به سبک دبیر سابق اقتصادی دولت,


مشاور روحانی و دبیر پیشین ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به جای عذرخواهی از سوءتدبیرهای انجام‌گرفته می‌گوید حتی اگر آمریکا به برجام هم برگردد، ما می‌گوییم می‌خواهند ما را گول بزنند(!)

,
,


مسعود نیلی عضو تیم اقتصادی روحانی بود که به عنوان مشاور اقتصادی و سپس دستیار اقتصادی رئیس‌جمهور معرفی شد و سپس جایگزین محمدعلی نجفی به عنوان دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت شد. او در دولت‌های هاشمی و خاتمی هم سال‌ها معاون رئیس‌ سازمان برنامه و بودجه بود.

,
,


از فردی با این سوابق مدیریتی قبل از هر چیز انتظار می‌رود که درباره عملکرد اقتصادی خود در این دوره مدید و آثار و نتایج آن سخن بگوید و احیاناً درباره سوءعملکرد طیف متبوع خود عذرخواهی کند. اما نیلی اخیراً ضمن مطلبی طولانی در روزنامه دنیای اقتصاد، حل مشکلات اقتصادی را به سیاست خارجی گره زد، بی‌آن‌که حتی یک سطر درباره برنامه و راهبرد اقتصادی برای برون‌رفت از شرایط موجود سخن بگوید.

,
,


نیلی می‌نویسد: ما بیش از هر چیز دیگر نیازمند استراتژی خروج از وضعیت فعلی هستیم و این اشتباه راهبردی خواهد بود اگر فکر کنیم مثلا با برگشت آمریکا به برجام و برداشته شدن محدودیت‌ها ما در مسیر توسعه و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تعامل با دنیا حرکت خواهیم کرد. به اعتقاد بنده مشکل اصلی و اول، خودمان هستیم. این تصور اشتباه است که خروج از شرایط حاضر در اختیار ما نیست و در اختیار بیرون از مرزهای ما است. به نظر من اگر مشکل تحریم‌های خارجی هم برطرف شود، کماکان مسائل و مشکلات کشور پابرجا خواهد بود.
وی با تزریق آرزواندیشی مخالف واقعیات می‌نویسد: یک لحظه تصور کنید که فردا از خواب بیدار شویم و ببینیم آمریکا اعلام کرده که تصمیم گرفته مجددا به برجام بپیوندد.

,
,
,


آیا ما از این تصمیم استقبال می‌کنیم و به سمت بهره‌گیری از فرصت‌های جهانی حرکت می‌کنیم یا خواهیم گفت که او می‌خواهد ما را گول بزند و ما باید همچنان خودمان را در شرایط سخت نگه داریم؟ اساسا: آیا ما می‌دانیم قرار است چطور با دنیا کار کنیم؟ آیا مفهوم دیپلماسی معطوف به رشد و رونق اقتصادی در کشور ما تعریف شده است؟ آیا ما می‌خواهیم یک بازیگر فعال اما منتقد نظام جهانی باشیم یا آن‌که تعامل با جهان را مشروط به تغییر بنیادی کل مناسبات حاکم بر آن می‌دانیم؟ آیا تعامل با دنیا به معنی تسلیم در برابر نظام جهانی است؟ آیا فقر و استقلال در یک طرف و رفاه و تسلیم در طرف دیگر واقع شده‌اند؟

,
,


این نوشته سیاست‌زده و مغالطه‌آمیز در حالی است که امثال آقای نیلی باید توضیح دهند: اولا چرا با پنج سال تاخیر از این حرف‌ها می‌زنند و همان سال ۹۴ نگفتند که مشکل با برجام حل نخواهد شد؟ آقای نیلی نمی‌شنید که برخی مسئولان ارشد دولت همه چیز را از آب خوردن تا آلودگی هوا و اشتغال و رکود را به توافق هسته‌ای گره می‌زنند و قول می‌دهند در روز اجرای توافق همه تحریم‌ها برداشته شود یا ظرف ۱۰۰ روز تحول اقتصادی رقم بخورد و برآیند این مسیر به بی‌نیاز کردن مردم از پول یارانه ختم شود! آقای نیلی چرا آن روز، دعاوی اخیر را تکرار نمی‌کرد هیچ، بلکه وعده می‌داد که برجام سال ۹۶-۹۷ به بار می‌نشیند؟!

,
,


ثانیاً موقعیت ویژه و خطیر فعلی با نسخه‌پیچی همانندهای آقای نیلی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری پیچیدند بنابراین متهمان این نسخه مسموم نمی‌توانند جای پاسخگویی، شاکی باشند یا نسخه سمّی‌تر دیگری را تجویز کنند.

,
,


ثالثاً، این هم از آن حرف‌هاست که متهم یک تقصیر بزرگ، به مخاطب بگوید واقعیت‌های کلاهبرداری و عهدشکنی غرب را ببینید و عوضش چشم‌تان را ببندید و تصور کنید که آمریکا به تعهداتش برگشته است! بعدش هم طرف داخلی را با همین تصویرسازی موهوم متهم کند که نمی‌خواهد صداقت آمریکا در بازگشت به برجام را بپذیرد!

,
,


رابعاً، سوالاتی که آقای نیلی پیش کشیده، تاریخ‌گذشته است. این دعاوی همان سال ۹۲ مطرح شد یا باید مطرح می‌شد. طیف متبوع آقای نیلی هشدارها را نشنیدند که آمریکا دنبال فریب دادن و گول زدن است. آنها به عمد، آمریکا را جای همه دنیا جا زدند و مدعی شدند نظام تکلیفش برای کار و تعامل با دنیا معلوم نیست و با همین فضاسازی، توافقی سرتاپا خسارت را به کشور و نظام تحمیل کردند؛ پس از آن هم دیپلماسی اقتصادی به مدت ۵ سال تعطیل بود و تمام دیپلماسی، به انفعال در برابر آمریکا و دولت‌های اروپایی محدود شده بود؛ تا جایی که مثلا در چین، به مدت ۵ ماه سفیر نداشتیم، یا سفیر ما در تایلند دنبال جذب صادرات لوازم آرایش آن کشور به ایران بود، یا سفیر ما در سئول به جای آنکه از اعتراض رئیس بانک مرکزی به بدعهدی کره‌ای‌ها حمایت کند، می‌گفت این موضع دولت نیست.

,
,


خامساً، نظام کجا تعامل با دنیا را مشروط به تغییر بنیادی کل مناسبات حاکم بر آن کرده یا تعامل با دنیا را تسلیم در برابر نظام جهانی تلقی نموده است؟ دست بر قضا این طیف متبوع آقای نیلی هستند که شرط تعامل با دنیا را تسلیم در برابر نظام جهانی آمریکایی (کدخدا) انگاشتند اما بیشترین تحقیرها را هم در حد دیپورت شدن نامزد دولت برای نمایندگی ایران در سازمان ملل و ندادن بنزین به هواپیمای وزیر خارجه در آلمان متحمل شدند.

,
,


و بالاخره اینکه طیف غربگرا متاسفانه مقدمه رفاه را تسلیم و انفعال قرار داد اما در ازای امتیازات نقد، جز وعده نسیه نگرفت و از سطح رفاه عمومی کاست.


حق دارند مسئولیت خسارت ۱۵۰ هزار میلیاردی را انکار کنند!

,
,
,
,
,


ماجرای کارت سوخت و دفاع وزیر نفت از خود در مجلس از آن حکایت‌های جالبی است که در حافظه تاریخی اقتصاد ایران باید ثبت شود.
روزنامه جوان در یادداشتی نوشت: وقتی در مجلس از زنگنه درباره حذف کارت سوخت سؤال شد، او گفت که من کارت سوخت را حذف نکردم؛ کار دولت بود و او فقط اجرا کرده و مجلس وقت هم اعتراضی نداشت، پس او بی‌تقصیر است. گویا وزیر محترم از خاطر مبارک برده‌اند که چگونه به کارت سوخت حمله می‌کردند و آن را زائد می‌دانستند که تنها کارایی‌اش، «اذیت کردن» مردم است.

,
,
,


او که در ابتدای دولت یازدهم از کارت سوخت و نقش آن در کاهش مصرف سوخت تمجید می‌کرد، به یکباره به منتقد اصلی آن تبدیل شد و همه کار کرد تا کارت سوخت حذف شود. به‌عنوان مثال زنگنه در تاریخ هفتم تیرماه ۹۵ اینگونه کارت سوخت را تخریب کرد: «بهتر است یک چیز به شما بگویم، کاری را که هیچ‌کس در دنیا انجام نمی‌دهد و تنها ما انجام می‌دهیم، باید به آن شک کنیم و برعکس کاری را که در همه‌جای دنیا انجام می‌شود، اگر انجام ندادیم نیز باید به آن شک کنیم. هیچ‌کس در دنیا از سامانه هوشمند سوخت استفاده نکرده است.»

,
,


حتماً آقای زنگنه به یاد دارند در روزهایی که یک‌تنه برای حذف کارت سوخت شمشیر می‌زدند، حتی وزارت کشور هم خواستار باقی ماندن این ابزار مدیریت مصرف شد، فارغ از اینکه مرغ وزارت نفت یک پا داشت. اتفاقاً وقتی دولت با پیشنهاد زنگنه کارت سوخت را حذف کرد، مجلس قبل دوباره کارت سوخت را احیا کرد، اما دولت برای آنکه بر سر موضع خود بماند، کارت سوخت را با یک نرخی کردن بنزین «عقیم» کرد تا عملاً کارایی آن از بین برود؛ با همین زیرکی و رندی بود که زنگنه می‌گوید کارت سوخت حذف نشده بود!

,
,


او راست می‌گوید، کسی کارت سوخت را حذف نکرد، ولی مکانیزم سوخت‌گیری به‌گونه‌ای طراحی شد که عملاً کارت سوخت، یک کارت بی‌خاصیت شود. اما اوج اظهارات عجیب وزیر نفت در مجلس، آنجا بود که فرمودند حذف کارت سوخت تأثیری بر افزایش مصرف سوخت نداشته است! اگر جناب وزیر معتقد است حذف کارت سوخت ارتباطی به افزایش مصرف بنزین ندارد، پس بهتر است به این پرسش پاسخ دهد که اگر این‌گونه است چگونه با احیای کارت سوخت، میزان مصرف بنزین حداقل ۲۰ میلیون لیتر – پیش از کرونا- کاهش پیدا کرد و ظرفیت صادرات بنزین را به ۳۰ میلیون لیتر افزایش داده است؟ همان بنزینی که صادر می‌شود و این روزها بخش مهمی از درآمدهای ارزی را تأمین می‌کند. اگر حذف کارت سوخت تأثیری بر افزایش مصرف بنزین نداشته، پس چگونه است که احیای آن، یک‌تنه مصرف بنزین را کاهش داده است؟!

,
,


موضوع بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که بتوان تصورش را کرد؛ زنگنه می‌داند با تصمیم و دیدگاهش نسبت به تصمیم دولت قبل چه خسارتی به کشور وارد کرده و حالا که اعداد به میان آمده، می‌گوید اصلاً نه به من مربوط است و نه ارتباطی به افزایش مصرف دارد.  متهم نخست بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان ضرری که با حذف کارت سوخت به کشور تحمیل شده، کسی نیست جز وزیر نفت.

ایران بیشترین محبوبیت را در افکار عمومی کشورهای عربی دارد

,
,
,
, ایران بیشترین محبوبیت را در افکار عمومی کشورهای عربی دارد,


«ایران با حمایت از آرمان فلسطین، بیشترین محبوبیت را نزد افکار عمومی کشورهای عربی دارد».

,
,


در پی سازش اخیر امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، تارنمای ایتالیایی «نوتیتزیه جئوپولیتیکه» نوشت: هدف میزبانی دونالد ترامپ از امضای توافق‌نامه سازش، به فراموشی کشاندن راهبرد قدیمی کشورهای عربی برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی است. واقعیت تلخ این است که آنها دیگر برای تشکیل یک کشور مستقل فلسطین اهمیتی قائل نیستند؛ و فلسطینی‌ها دیگر نمی‌توانند بر روی حمایت برخی دولت‌های عرب خود حساب کنند و اوضاع فلسطینی‌ها به مراتب بدتر شده است.

,
,


کشورهای عربی بدون اهمیت دادن به سرنوشت فلسطینی‌ها، با اسرائیل توافق‌ می‌کنند چراکه حکام بیشتر شیخ‌نشین‌های حاشیه خلیج‌فارس با کمک انگلیس در کشورهای متبوع خود به قدرت رسیده‌اند و بنابراین سیاست‌های دوستانه‌ای با قدرت‌های غربی، به‌ویژه با آمریکا برقرار کرده‌اند.

,
,


خبرها حاکیست دولت ترامپ دیگر کشورهای عربی را نیز برای پیروی از امارات و بحرین در سازش با اسرائیل تحت فشار گذاشته است تا بلکه بتواند دستاورد دیپلماتیک قابل توجهی را پیش از انتخابات ماه نوامبر آینده ارائه دهد.

,
,


اکنون ایران است که با حمایت از آرمان‌ فلسطین در شرایط کنونی منطقه، بیشترین محبوبیت را نزد افکار عمومی کشورهای عربی دارد.

آفتاب یزد: دولت تدبیر می‌کرد مردم گرفتار مشکل مسکن نمی‌شدند

,
,
,
, آفتاب یزد: دولت تدبیر می‌کرد مردم گرفتار مشکل مسکن نمی‌شدند,


یک روزنامه حامی دولت می‌گوید مردم تاوان بی‌تدبیری روحانی و برخی دولتمردان را می‌پردازند.

,
,


آفتاب یزد در سرمقاله خود نوشت: این روزها حسن روحانی که شیفتگی خاصی به تزریق و تحمیل به زعم خود «امید» به مردم دارد، از انواع گشایش‌ها، پیروزی‌ها و خشنودی برای ملت سخن می‌سراید که هزار البته ما هم و همچنین ملت میهن دوست ایران بخیل نیستیم! اما جناب  رئیس‌جمهوری که به درستی توهم ترامپ در کاربرد مکانیسم ماشه را علیه کشورمان شکست خورده دانسته؛ ای کاش امروز صادقانه به این هم اشاره می‌کرد دولت بیش از هر رفتار خصمانه خارجی با بی‌تدبیری در زمینه مسکن به مانند بسیاری از عرصه‌ها به اعتماد ملی آسیب وارد کرده است!؟ دولت مدعی «تدبیر و امید» در کجای حوزه اقتصادی توانسته فارغ از بازی با کلمات و نوای جملات آهنگین و مهیج در وصف انواع پیروزی‌ها، یک گره از میلیون‌ها جوان بیکار، نیمی از مردم مستأصل در اجاره‌نشینی بدون تحقیر یا حتی خرید ملکی در اندازه ۲۵ متری، اشتغال‌زایی آبرومند برای میلیون‌ها بیکار محض و میلیون‌ها شاغل در مشاغل کاذب را باز کند تا بعد از آن دم از ایجاد امید و اتخاذ تدبیر بزند.

,
,


آیا دولتمردان ما در واپسین سال صدارت با وجدان آسوده خواهند خوابید که توانسته‌اند از حقوق بدیهی جوانان این کشور دفاع کنند و منت کارهایی را نیز که با تأمین وجوه صندوق توسعه ملی و اخذ دستور ویژه رهبری نظام پیش برده شده است، (آنچه بصورت بدیهی باید هم با این وجوه محقق و حاصل می‌شد) را به عنوان «هنر دولت» به افکار عمومی عرضه نکنند!؟ آیا به واقع دولت نمی‌داند در وزارتخانه‌های او چه می‌گذرد!؟ در همین یک قلم مسئله مسکن (و نه سایر حقوق شهروندی) چه کار قابل ذکری جز ادعاهای پرطمطراق- اما بی‌حاصل- داشته که برای هیچ شهروندی باورپذیر نیست؟

,
,


البته که دولت تا امروز هنوز نتوانسته ادعا کند مسئله مسکن را حل کرده و شخص رئیس‌جمهوری هم از بابت آن ابراز شرمندگی کرده است؛ اما کیست که امروز میلیون‌ها جوان را از صمیم قلب و بصورت پایدار امیدوار به تشکیل زندگی سازد. نه با «شعار درمانی» تکراری و کلیشه‌ای شده؟!
به واقع کیست که بعد از پایان کار دولت در تابستان ۱۴۰۰ خورشیدی، پاسخ وعده‌های روی زمین مانده امروز را به مردم دهد!؟
 

,
,
,
,

, ,

ایران

,

یک سوزن به خودمان بزنیم بعد جوال‌دوز به دولت

   خبر اول اینکه، هاجر چنارانی نماینده نیشابور در مجلس خطاب به هیأت رئیسه مجلس گفت: باید یک سوزن به خودمان بزنیم و بعد جوال‌دوز به دولت، امروز ۱۴۷ تذکر به دولت داده شد، قرار نیست فقط به دولت تذکر بدهیم ما هم یک قوه‌ای مانند قوه مجریه هستیم. به گزارش ایسنا، این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در قانون برنامه ۵ ساله ششم قید کردیم که زنان سرپرست خانوار با جمعیت سه میلیونی از مهمترین گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه هستند، در برنامه ششم توسعه به این موضوع پرداخته شده است اما این بند در قانون به نوعی نگارش شده است که برنامه اجرایی آن باید به تصویب مجلس برسد. چنارانی گفت: چرا باید امروز در کمیسیون برنامه و بودجه لایحه‌ای که ۴ سال برای آن زحمت کشیده شده است و دولت روی آن برنامه‌ریزی کرده و محل بودجه آن را مشخص کرده است بازگشت بدهد؟ تذکر جدی من از طرف جامعه زنان جمهوری اسلامی ایران و جامعه زنان مجلس است که باید این موضوع با قید فوریت به تصویب برسد تا برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، بودجه‌ای اختصاص دهیم.

امداد غیبی تندروهای داخلی برای ترامپ

  خبر دیگر اینکه، رئیس شورای شهر تهران برخی ماجراجویی‌های تندروانه داخلی را به مثابه امداد غیبی برای رئیس جمهوری امریکا خواند. به گزارش ایرنا، محسن هاشمی در شورای شهر گفت: مشی رهبر انقلاب در مقاومت هوشمندانه و عقلایی، راهبرد ملت ایران در مواجهه با یکجانبه‌گرایی ترامپ است و در این تقابل به همان اندازه که تسلیم و وادادگی، علیه منافع ملی است، ماجراجویی و تندروی برخی افراطیون داخلی با شعار «خروج ایران از برجام»، برای ترامپ می‌تواند به‌عنوان یک امداد غیبی در انتخابات پیش رو جهت جلوگیری از شکست محسوب شود.

گوگل باز هم «پرس تی وی» را مسدود کرد

  دست آخر اینکه، شرکت امریکایی گوگل برای ششمین بار حساب کاربری شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی در یوتیوب و جی میل را مسدود کرد. به گزارش تابناک، این اتفاق در حالی صورت گرفت که گوگل این بار برخلاف دفعات قبلی که نقض قوانین یوتیوب را به عنوان دلیل مسدود شدن این اکانت‌ها عنوان می‌کرد، از عبارت «نقض قوانین صادرات» به عنوان بهانه جدید خود برای شنیده نشدن صدای شبکه پرس تی وی به جهانیان قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در این کشور استفاده کرد.»

, یک سوزن به خودمان بزنیم بعد جوال‌دوز به دولت,
,
,
,
, امداد غیبی تندروهای داخلی برای ترامپ,
,
,
,
, گوگل باز هم «پرس تی وی» را مسدود کرد,
,
,

, ,

خراسان

,
تذکر صریح به مدیران برای تکریم سربازان نخبه
 
یک نهاد مسئول با ارسال بخشنامه ای در روزهای گذشته برای تعدادی از سازمان ها و ادارات دولتی، به مدیران مربوط متذکر شده با توجه به این که حسب گزارش های رسیده برخی از دستگاه ها، حقوق سربازان نخبه و استعدادهای برتر وظیفه را با تاخیر چند ماهه برقرار می کنند که به همین علت، پوشش بیمه درمانی این جوانان نخبه نیز با تاخیر زیاد اجرایی می شود که این موضوع علاوه بر ایجاد نارضایتی در میان آن ها، به ضایع شدن حقوق شان نیز منجر می شود، بنابراین مسئولیت هرگونه آثار سوء چنین اقدامی بر عهده مدیران سازمان به کارگیرنده استعدادهای برتر وظیفه خواهد بود.
 
مراقب فهرست افرادی که «فوق العاده مرزی» می گیرند باشید
 
با توجه به این که کارمندان و مدیران دولتی مشغول خدمت در مناطق محروم و مرزی، از  فوق العاده ها و مزایای خاصی بهره مند می شوند و فهرست این مناطق، از سوی وزارت کشور به دستگاه های مربوط ارسال می شود، یک مقام مسئول در ابلاغیه جدید خود خطاب به تعدادی از استان ها تاکید کرده، اداراتی که در مناطق آزاد و تجاری تحت نظر سازمان منطقه آزاد مربوط فعالیت می کنند، مشمول ابلاغیه مناطق محروم که وزیر کشور فهرست آن ها را در اردیبهشت امسال اعلام کرده، نیستند.

آرمان ملی

شهردار رودهن بازداشت شد

رئیس حوزه قضایی رودهن از بازداشت شهردار رودهن به دلیل اخذ رشوه خبر داده است. زیداله خدایاری، رئیس حوزه قضایی و رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال بخش رودهن گفت: شهردار رودهن و یکی از پرسنل شهرداری که مسئول امور قراردادهای شهرداری بوده است، در روز چهارشنبه دستگیر شده‌اند. وی ادامه داد: اتهام فعلی این افراد تا امروز اخذ رشوه و اهمال در انجام وظایف قانونی بوده است که منجر به تضییع حقوق بیت‌المال شده است. رئیس حوزه قضایی تصریح کرد: تاکنون بیش از یک میلیارد تومان رشوه در این پرونده تعیین‌تکلیف شده است.

 

دستگیری بالاروند از بلندترین ساختمان پاریس

پلیس فرانسه مردی را که از برج مون پارناس، بلندترین ساختمان پاریس بالا رفته، دستگیر کرده است. این فرد بدون هیچ وسیله محافظتی از این آسمانخراش بالا رفته است و به گفته شاهدان عینی وی پس از رسیدن به بام ساختمان توسط پلیس دستگیر شده است. هنوز اطلاعاتی از هویت این فرد منتشر نشده است اما گفته می‌شود وی خود را یک گردشگر لهستانی معرفی کرده است. خبرنگار نشریه فرانسوی۲۰ minutes که خود در محل حاضر بود نیز گزارش داده است صعود او ۴۵ دقیقه طول کشیده و حدود ساعت ۸ شب به پشت بام رسیده است. برج مون پارناس با ۲۱۰ متر ارتفاع بلندترین ساختمان پایتخت فرانسه است.

 

مسدود شدن حساب کاربری پرس‌تی‌وی

گوگل برای ششمین‌بار حساب کاربری پرس‌تی‌وی در یوتیوب را مسدود کرده است. تابناک نوشت؛ شرکت آمریکایی گوگل برای ششمین بار حساب کاربری شبکه انگلیسی زبان پرس‌تی‌وی در یوتیوب و جی میل را مسدود کرده است. این اتفاق در حالی صورت گرفته است که گوگل این بار برخلاف دفعات قبلی که نقض قوانین یوتیوب را به عنوان دلیل مسدود شدن این اکانت‌ها عنوان می‌کرد، از عبارت «نقض قوانین صادرات» به عنوان بهانه جدید خود برای شنیده نشدن صدای شبکه پرس‌تی‌وی به جهانیان قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ در این کشور استفاده کرده است. در پیام یوتیوب آمده است: «اکانت گوگل شما غیرفعال شده و قابل بازیابی نیست چراکه این اکانت قوانین صادرات را نقض کرد. در صورت داشتن هرگونه سوالی، می‌توانید از طریق مشاور حقوقی خود اقدام کنید.»

 

دستگیری ۵ عضو شورا و ۲ کارمند دهیاری

معاون دادستان عمومی و انقلاب کرج از بازداشت تعدادی از اعضای شورای روستا و کارمندان دهیاری محمود آباد به اتهام دریافت رشوه خبر داد و گفت: هم‌اکنون یکی از اعضای شورای روستا و دو نفر از مشاورین املاک در بازداشت بوده و دیگر متهمان تا زمان انجام تحقیقات تکمیلی به قید وثیقه آزاد هستند. جواد یاوری افزود: مشاورین املاک در واگذاری‌ها با هماهنگی بین خریدار و اعضای شورا و کارکنان دهیاری اقدام به اخذ و پرداخت رشوه از طریق دستگاه کارتخوان می‌کردند. وی کوتاهی مسئولان را عامل ایجاد و ادامه ساخت‌وسازهای غیرمجاز محمودآباد دانسته است.

 

کشف نامه سمی برای ترامپ

رسانه‌های آمریکایی از کشف و معدوم‌سازی یک نامه حاوی ماده سمی که برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ارسال شده بود، خبر دادند. شبکه سی‌ان‌ان به نقل از دو پرسنل امنیتی تایید کرده است که این حادثه در اوایل هفته جاری رخ داده و این بسته حاوی ماده‌ای بسیار سمی «رایسین» است که با دو آزمایش نوع آن تأیید شده است. کلیه نامه‌های ارسال به مقصد کاخ سفید قبل از رسیدن به کاخ سفید در یک مرکز خارج از سایت مرتب سازی و اسکن می‌شود. «سی.ان.ان» گزارش داده است که سرویس مخفی آمریکا (نهاد امنیتی مسئول محافظت از رئیس جمهور و خانواده وی و مقامات کاخ سفید) و اف بی آی تحقیقات را آغاز کرده‌اند.

 

بازداشت ۸ نفر به‌دلیل سوءاستفاده مالی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری، از بازداشت هشت نفر به‌دلیل سوءاستفاده مالی از اجرای طرح‌های عمرانی سه روستا از بخش‌های قلعه نو و مرکزی شهرستان ری خبر داد و گفت: این تخلف‌ها مربوط به سال ۹۷ و قبل از آن است. غلامرضا نوفرستی شمار متهمان این پرونده را ۲۵ نفر اعلام کرد و افزود: از مجموع این متهمان، هشت نفر از آنان شامل یک دهیار، یک کارپرداز، یک نفر معاون فنی عمرانی دهیاری و پنج نفر پیمانکار بازداشتند و بقیه نیز با قرار تامین کیفری آزاد شدند. این مسئول خاطرنشان کرد: در یکی از دهیاری ها پنج میلیارد تومان و در یکی دیگر بیش از ۲ میلیارد تومان سوءاستفاده مالی شده است و دهیاری سوم نیز به محض پایان کارشناسی مبلغ آن مشخص می‌شود.

 

درگذشت خواننده پاپ بر اثر کرونا

بهرام نازمهر ـ خواننده پاپ ـ روز یکشنبه ۳۰ شهریور پس از تحمل دوره‌ ابتلا به ویروس کرونا، درحالی‌که در آی‌سی‌یو بستری بود، از دنیا رفت. بر این اساس مراسم خاکسپاری مرحوم نازمهر (امروز) دوشنبه ۳۱ شهریور ساعت ۱۱.۳۰ دقیقه صبح در محل گلزار شهدای قم واقع در تفرش برگزار می‌شود. آثار این خواننده موسیقی پاپ اغلب از طریق رادیو و تلویزیون به گوش مخاطبان رسیده بود. شرط انسان بودن، بهار و بهشت، پایان تنهایی، آروم جونم، حس اون روزا و اشک شوق از جمله آثار زنده‌یاد نازمهر بود.

 

۱۰۰میلیون هکتار تحت تاثیر بیابانی شدن

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ضمن اشاره به اینکه ۱۰۰میلیون هکتار از عرصه‌های کشور تحت‌تاثیر فرآیندهای بیابانی شدن قرار دارند، گفت: نیاز است که هرچه زودتر کارگروه ملی مقابله با بیابان‌زایی در کشور احیا شود. وحید جعفریان ضمن اشاره به اینکه کشور ما در کمربند بیابانی جهان قرار گرفته است و بخش از وسیعی از ایران مناطقی خشک، نیمه‌خشک و خشک نیمه‌مرطوب هستند، اظهار کرد: در این گونه مناطق نسبت بارندگی به پتانسیل تبخیر و تعرق کمتر از پنج‌صدم درصد است.

 

سقوط پهپادها ادامه دارد

دبیر شورای عالی امنیت ملی در کنایه‌ای به ترامپ که مدعی شده بود قدرت آمریکا هزار برابر ایران است، گفت: با مقاومت فعال ملت ایران، سقوط پهپادهای ترامپ ادامه دارد. علی شمخانی در توئیتی نوشت: سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک در خلیج فارس، دومینوی سرنگونی پهپادهای مجازی آمریکا شامل پشتیبانی از اغتشاشات داخلی، تداوم محدودیت‌های تسلیحاتی و بازگرداندن تحریم‌های اقتصادی را رقم زد. با مقاومت فعال ملت ایران، سقوط پهپادهای ترامپ ادامه دارد.

 

طارمی ۲ دقیقه بازی کرد، پنالتی گرفت

در چارچوب هفته اول رقابت‌های لیگ پرتغال، تیم‌های فوتبال پورتو و براگا مقابل یکدیگر قرار گرفتند که در نهایت تیم پورتو با نتیجه ۳ بر یک حریف را شکست داد. در این مسابقه ابتدا آندره کاسترو دقیقه ۲۱ براگا را پیش انداخت، اما سرجیو اولیویرا و الکس تلس در دقایق پایانی نیمه اول برای پورتو گلزنی کردند. این پایان کار نبود و الکس تلس دقیقه ۸۹ گل دوم خودش را هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو دقیقه ۸۷ وارد زمین شد و دقیقه ۸۹ برای تیمش پنالتی گرفت.

 

مرگ ۸ فوتبالیست غنایی

هشت بازیکن فوتبال غنا با سقوط یک دستگاه اتوبوس به رودخانه جان خود را از دست دادند. در این بین شش بازیکن در محل حادثه فوت کردند و دو بازیکن دیگر هم در اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان جان باختند. حال چهار بازیکن دیگر هم وخیم است و در بیمارستان تحت درمان هستند. همچنین ۲۴ بازیکن دیگر پس از این حادثه به بیمارستان انتقال یافتند، اما جراحات جدی ندارند. این دسته از بازیکنان برای شرکت در لیگ جوانان غنا عازم شهر کوماسی بودند.

 

گران‌ترین شیرینی ایران

«جوزغند» شیرینی محلی منطقه نراق از توابع دلیجان استان مرکزی است که تهیه آن ۱۵ روز زمان می‌برد و به گران‌ترین شیرینی محلی ایرانی معروف است، قیمت شیرینی جوزغند بیش از ۲۰۰هزار تومان است و تهیه آن ۱۵ روز زمان می‌برد. جوزغند معمولا با هلوی محلی (اَلگ) درست می‌شود. زنان کوشا و خوش‌ذوق شهر نراق پوست این میوه‌ها را گرفته، هسته آنها را جدا کرده و آن را با مغز گردوی آسیاب‌شده، خاک قند، دارچین و هل پُر می‌کنند. بعد میوه را خشک‌ کرده و به‌عنوان سوغات محلی می‌فروشند.

,
تذکر صریح به مدیران برای تکریم سربازان نخبه
, تذکر صریح به مدیران برای تکریم سربازان نخبه,
 
,
یک نهاد مسئول با ارسال بخشنامه ای در روزهای گذشته برای تعدادی از سازمان ها و ادارات دولتی، به مدیران مربوط متذکر شده با توجه به این که حسب گزارش های رسیده برخی از دستگاه ها، حقوق سربازان نخبه و استعدادهای برتر وظیفه را با تاخیر چند ماهه برقرار می کنند که به همین علت، پوشش بیمه درمانی این جوانان نخبه نیز با تاخیر زیاد اجرایی می شود که این موضوع علاوه بر ایجاد نارضایتی در میان آن ها، به ضایع شدن حقوق شان نیز منجر می شود، بنابراین مسئولیت هرگونه آثار سوء چنین اقدامی بر عهده مدیران سازمان به کارگیرنده استعدادهای برتر وظیفه خواهد بود.
,
 
,
مراقب فهرست افرادی که «فوق العاده مرزی» می گیرند باشید
, مراقب فهرست افرادی که «فوق العاده مرزی» می گیرند باشید,
 
,
با توجه به این که کارمندان و مدیران دولتی مشغول خدمت در مناطق محروم و مرزی، از  فوق العاده ها و مزایای خاصی بهره مند می شوند و فهرست این مناطق، از سوی وزارت کشور به دستگاه های مربوط ارسال می شود، یک مقام مسئول در ابلاغیه جدید خود خطاب به تعدادی از استان ها تاکید کرده، اداراتی که در مناطق آزاد و تجاری تحت نظر سازمان منطقه آزاد مربوط فعالیت می کنند، مشمول ابلاغیه مناطق محروم که وزیر کشور فهرست آن ها را در اردیبهشت امسال اعلام کرده، نیستند.
,

آرمان ملی

شهردار رودهن بازداشت شد

رئیس حوزه قضایی رودهن از بازداشت شهردار رودهن به دلیل اخذ رشوه خبر داده است. زیداله خدایاری، رئیس حوزه قضایی و رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال بخش رودهن گفت: شهردار رودهن و یکی از پرسنل شهرداری که مسئول امور قراردادهای شهرداری بوده است، در روز چهارشنبه دستگیر شده‌اند. وی ادامه داد: اتهام فعلی این افراد تا امروز اخذ رشوه و اهمال در انجام وظایف قانونی بوده است که منجر به تضییع حقوق بیت‌المال شده است. رئیس حوزه قضایی تصریح کرد: تاکنون بیش از یک میلیارد تومان رشوه در این پرونده تعیین‌تکلیف شده است.

 

دستگیری بالاروند از بلندترین ساختمان پاریس

پلیس فرانسه مردی را که از برج مون پارناس، بلندترین ساختمان پاریس بالا رفته، دستگیر کرده است. این فرد بدون هیچ وسیله محافظتی از این آسمانخراش بالا رفته است و به گفته شاهدان عینی وی پس از رسیدن به بام ساختمان توسط پلیس دستگیر شده است. هنوز اطلاعاتی از هویت این فرد منتشر نشده است اما گفته می‌شود وی خود را یک گردشگر لهستانی معرفی کرده است. خبرنگار نشریه فرانسوی۲۰ minutes که خود در محل حاضر بود نیز گزارش داده است صعود او ۴۵ دقیقه طول کشیده و حدود ساعت ۸ شب به پشت بام رسیده است. برج مون پارناس با ۲۱۰ متر ارتفاع بلندترین ساختمان پایتخت فرانسه است.

 

مسدود شدن حساب کاربری پرس‌تی‌وی

گوگل برای ششمین‌بار حساب کاربری پرس‌تی‌وی در یوتیوب را مسدود کرده است. تابناک نوشت؛ شرکت آمریکایی گوگل برای ششمین بار حساب کاربری شبکه انگلیسی زبان پرس‌تی‌وی در یوتیوب و جی میل را مسدود کرده است. این اتفاق در حالی صورت گرفته است که گوگل این بار برخلاف دفعات قبلی که نقض قوانین یوتیوب را به عنوان دلیل مسدود شدن این اکانت‌ها عنوان می‌کرد، از عبارت «نقض قوانین صادرات» به عنوان بهانه جدید خود برای شنیده نشدن صدای شبکه پرس‌تی‌وی به جهانیان قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ در این کشور استفاده کرده است. در پیام یوتیوب آمده است: «اکانت گوگل شما غیرفعال شده و قابل بازیابی نیست چراکه این اکانت قوانین صادرات را نقض کرد. در صورت داشتن هرگونه سوالی، می‌توانید از طریق مشاور حقوقی خود اقدام کنید.»

 

دستگیری ۵ عضو شورا و ۲ کارمند دهیاری

معاون دادستان عمومی و انقلاب کرج از بازداشت تعدادی از اعضای شورای روستا و کارمندان دهیاری محمود آباد به اتهام دریافت رشوه خبر داد و گفت: هم‌اکنون یکی از اعضای شورای روستا و دو نفر از مشاورین املاک در بازداشت بوده و دیگر متهمان تا زمان انجام تحقیقات تکمیلی به قید وثیقه آزاد هستند. جواد یاوری افزود: مشاورین املاک در واگذاری‌ها با هماهنگی بین خریدار و اعضای شورا و کارکنان دهیاری اقدام به اخذ و پرداخت رشوه از طریق دستگاه کارتخوان می‌کردند. وی کوتاهی مسئولان را عامل ایجاد و ادامه ساخت‌وسازهای غیرمجاز محمودآباد دانسته است.

 

کشف نامه سمی برای ترامپ

رسانه‌های آمریکایی از کشف و معدوم‌سازی یک نامه حاوی ماده سمی که برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ارسال شده بود، خبر دادند. شبکه سی‌ان‌ان به نقل از دو پرسنل امنیتی تایید کرده است که این حادثه در اوایل هفته جاری رخ داده و این بسته حاوی ماده‌ای بسیار سمی «رایسین» است که با دو آزمایش نوع آن تأیید شده است. کلیه نامه‌های ارسال به مقصد کاخ سفید قبل از رسیدن به کاخ سفید در یک مرکز خارج از سایت مرتب سازی و اسکن می‌شود. «سی.ان.ان» گزارش داده است که سرویس مخفی آمریکا (نهاد امنیتی مسئول محافظت از رئیس جمهور و خانواده وی و مقامات کاخ سفید) و اف بی آی تحقیقات را آغاز کرده‌اند.

 

بازداشت ۸ نفر به‌دلیل سوءاستفاده مالی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری، از بازداشت هشت نفر به‌دلیل سوءاستفاده مالی از اجرای طرح‌های عمرانی سه روستا از بخش‌های قلعه نو و مرکزی شهرستان ری خبر داد و گفت: این تخلف‌ها مربوط به سال ۹۷ و قبل از آن است. غلامرضا نوفرستی شمار متهمان این پرونده را ۲۵ نفر اعلام کرد و افزود: از مجموع این متهمان، هشت نفر از آنان شامل یک دهیار، یک کارپرداز، یک نفر معاون فنی عمرانی دهیاری و پنج نفر پیمانکار بازداشتند و بقیه نیز با قرار تامین کیفری آزاد شدند. این مسئول خاطرنشان کرد: در یکی از دهیاری ها پنج میلیارد تومان و در یکی دیگر بیش از ۲ میلیارد تومان سوءاستفاده مالی شده است و دهیاری سوم نیز به محض پایان کارشناسی مبلغ آن مشخص می‌شود.

 

درگذشت خواننده پاپ بر اثر کرونا

بهرام نازمهر ـ خواننده پاپ ـ روز یکشنبه ۳۰ شهریور پس از تحمل دوره‌ ابتلا به ویروس کرونا، درحالی‌که در آی‌سی‌یو بستری بود، از دنیا رفت. بر این اساس مراسم خاکسپاری مرحوم نازمهر (امروز) دوشنبه ۳۱ شهریور ساعت ۱۱.۳۰ دقیقه صبح در محل گلزار شهدای قم واقع در تفرش برگزار می‌شود. آثار این خواننده موسیقی پاپ اغلب از طریق رادیو و تلویزیون به گوش مخاطبان رسیده بود. شرط انسان بودن، بهار و بهشت، پایان تنهایی، آروم جونم، حس اون روزا و اشک شوق از جمله آثار زنده‌یاد نازمهر بود.

 

۱۰۰میلیون هکتار تحت تاثیر بیابانی شدن

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ضمن اشاره به اینکه ۱۰۰میلیون هکتار از عرصه‌های کشور تحت‌تاثیر فرآیندهای بیابانی شدن قرار دارند، گفت: نیاز است که هرچه زودتر کارگروه ملی مقابله با بیابان‌زایی در کشور احیا شود. وحید جعفریان ضمن اشاره به اینکه کشور ما در کمربند بیابانی جهان قرار گرفته است و بخش از وسیعی از ایران مناطقی خشک، نیمه‌خشک و خشک نیمه‌مرطوب هستند، اظهار کرد: در این گونه مناطق نسبت بارندگی به پتانسیل تبخیر و تعرق کمتر از پنج‌صدم درصد است.

 

سقوط پهپادها ادامه دارد

دبیر شورای عالی امنیت ملی در کنایه‌ای به ترامپ که مدعی شده بود قدرت آمریکا هزار برابر ایران است، گفت: با مقاومت فعال ملت ایران، سقوط پهپادهای ترامپ ادامه دارد. علی شمخانی در توئیتی نوشت: سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک در خلیج فارس، دومینوی سرنگونی پهپادهای مجازی آمریکا شامل پشتیبانی از اغتشاشات داخلی، تداوم محدودیت‌های تسلیحاتی و بازگرداندن تحریم‌های اقتصادی را رقم زد. با مقاومت فعال ملت ایران، سقوط پهپادهای ترامپ ادامه دارد.

 

طارمی ۲ دقیقه بازی کرد، پنالتی گرفت

در چارچوب هفته اول رقابت‌های لیگ پرتغال، تیم‌های فوتبال پورتو و براگا مقابل یکدیگر قرار گرفتند که در نهایت تیم پورتو با نتیجه ۳ بر یک حریف را شکست داد. در این مسابقه ابتدا آندره کاسترو دقیقه ۲۱ براگا را پیش انداخت، اما سرجیو اولیویرا و الکس تلس در دقایق پایانی نیمه اول برای پورتو گلزنی کردند. این پایان کار نبود و الکس تلس دقیقه ۸۹ گل دوم خودش را هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو دقیقه ۸۷ وارد زمین شد و دقیقه ۸۹ برای تیمش پنالتی گرفت.

 

مرگ ۸ فوتبالیست غنایی

هشت بازیکن فوتبال غنا با سقوط یک دستگاه اتوبوس به رودخانه جان خود را از دست دادند. در این بین شش بازیکن در محل حادثه فوت کردند و دو بازیکن دیگر هم در اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان جان باختند. حال چهار بازیکن دیگر هم وخیم است و در بیمارستان تحت درمان هستند. همچنین ۲۴ بازیکن دیگر پس از این حادثه به بیمارستان انتقال یافتند، اما جراحات جدی ندارند. این دسته از بازیکنان برای شرکت در لیگ جوانان غنا عازم شهر کوماسی بودند.

 

گران‌ترین شیرینی ایران

«جوزغند» شیرینی محلی منطقه نراق از توابع دلیجان استان مرکزی است که تهیه آن ۱۵ روز زمان می‌برد و به گران‌ترین شیرینی محلی ایرانی معروف است، قیمت شیرینی جوزغند بیش از ۲۰۰هزار تومان است و تهیه آن ۱۵ روز زمان می‌برد. جوزغند معمولا با هلوی محلی (اَلگ) درست می‌شود. زنان کوشا و خوش‌ذوق شهر نراق پوست این میوه‌ها را گرفته، هسته آنها را جدا کرده و آن را با مغز گردوی آسیاب‌شده، خاک قند، دارچین و هل پُر می‌کنند. بعد میوه را خشک‌ کرده و به‌عنوان سوغات محلی می‌فروشند.

,

, ,

آرمان ملی

,

شهردار رودهن بازداشت شد

رئیس حوزه قضایی رودهن از بازداشت شهردار رودهن به دلیل اخذ رشوه خبر داده است. زیداله خدایاری، رئیس حوزه قضایی و رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال بخش رودهن گفت: شهردار رودهن و یکی از پرسنل شهرداری که مسئول امور قراردادهای شهرداری بوده است، در روز چهارشنبه دستگیر شده‌اند. وی ادامه داد: اتهام فعلی این افراد تا امروز اخذ رشوه و اهمال در انجام وظایف قانونی بوده است که منجر به تضییع حقوق بیت‌المال شده است. رئیس حوزه قضایی تصریح کرد: تاکنون بیش از یک میلیارد تومان رشوه در این پرونده تعیین‌تکلیف شده است.

 

دستگیری بالاروند از بلندترین ساختمان پاریس

پلیس فرانسه مردی را که از برج مون پارناس، بلندترین ساختمان پاریس بالا رفته، دستگیر کرده است. این فرد بدون هیچ وسیله محافظتی از این آسمانخراش بالا رفته است و به گفته شاهدان عینی وی پس از رسیدن به بام ساختمان توسط پلیس دستگیر شده است. هنوز اطلاعاتی از هویت این فرد منتشر نشده است اما گفته می‌شود وی خود را یک گردشگر لهستانی معرفی کرده است. خبرنگار نشریه فرانسوی۲۰ minutes که خود در محل حاضر بود نیز گزارش داده است صعود او ۴۵ دقیقه طول کشیده و حدود ساعت ۸ شب به پشت بام رسیده است. برج مون پارناس با ۲۱۰ متر ارتفاع بلندترین ساختمان پایتخت فرانسه است.

 

مسدود شدن حساب کاربری پرس‌تی‌وی

گوگل برای ششمین‌بار حساب کاربری پرس‌تی‌وی در یوتیوب را مسدود کرده است. تابناک نوشت؛ شرکت آمریکایی گوگل برای ششمین بار حساب کاربری شبکه انگلیسی زبان پرس‌تی‌وی در یوتیوب و جی میل را مسدود کرده است. این اتفاق در حالی صورت گرفته است که گوگل این بار برخلاف دفعات قبلی که نقض قوانین یوتیوب را به عنوان دلیل مسدود شدن این اکانت‌ها عنوان می‌کرد، از عبارت «نقض قوانین صادرات» به عنوان بهانه جدید خود برای شنیده نشدن صدای شبکه پرس‌تی‌وی به جهانیان قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ در این کشور استفاده کرده است. در پیام یوتیوب آمده است: «اکانت گوگل شما غیرفعال شده و قابل بازیابی نیست چراکه این اکانت قوانین صادرات را نقض کرد. در صورت داشتن هرگونه سوالی، می‌توانید از طریق مشاور حقوقی خود اقدام کنید.»

 

دستگیری ۵ عضو شورا و ۲ کارمند دهیاری

معاون دادستان عمومی و انقلاب کرج از بازداشت تعدادی از اعضای شورای روستا و کارمندان دهیاری محمود آباد به اتهام دریافت رشوه خبر داد و گفت: هم‌اکنون یکی از اعضای شورای روستا و دو نفر از مشاورین املاک در بازداشت بوده و دیگر متهمان تا زمان انجام تحقیقات تکمیلی به قید وثیقه آزاد هستند. جواد یاوری افزود: مشاورین املاک در واگذاری‌ها با هماهنگی بین خریدار و اعضای شورا و کارکنان دهیاری اقدام به اخذ و پرداخت رشوه از طریق دستگاه کارتخوان می‌کردند. وی کوتاهی مسئولان را عامل ایجاد و ادامه ساخت‌وسازهای غیرمجاز محمودآباد دانسته است.

 

کشف نامه سمی برای ترامپ

رسانه‌های آمریکایی از کشف و معدوم‌سازی یک نامه حاوی ماده سمی که برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ارسال شده بود، خبر دادند. شبکه سی‌ان‌ان به نقل از دو پرسنل امنیتی تایید کرده است که این حادثه در اوایل هفته جاری رخ داده و این بسته حاوی ماده‌ای بسیار سمی «رایسین» است که با دو آزمایش نوع آن تأیید شده است. کلیه نامه‌های ارسال به مقصد کاخ سفید قبل از رسیدن به کاخ سفید در یک مرکز خارج از سایت مرتب سازی و اسکن می‌شود. «سی.ان.ان» گزارش داده است که سرویس مخفی آمریکا (نهاد امنیتی مسئول محافظت از رئیس جمهور و خانواده وی و مقامات کاخ سفید) و اف بی آی تحقیقات را آغاز کرده‌اند.

 

بازداشت ۸ نفر به‌دلیل سوءاستفاده مالی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری، از بازداشت هشت نفر به‌دلیل سوءاستفاده مالی از اجرای طرح‌های عمرانی سه روستا از بخش‌های قلعه نو و مرکزی شهرستان ری خبر داد و گفت: این تخلف‌ها مربوط به سال ۹۷ و قبل از آن است. غلامرضا نوفرستی شمار متهمان این پرونده را ۲۵ نفر اعلام کرد و افزود: از مجموع این متهمان، هشت نفر از آنان شامل یک دهیار، یک کارپرداز، یک نفر معاون فنی عمرانی دهیاری و پنج نفر پیمانکار بازداشتند و بقیه نیز با قرار تامین کیفری آزاد شدند. این مسئول خاطرنشان کرد: در یکی از دهیاری ها پنج میلیارد تومان و در یکی دیگر بیش از ۲ میلیارد تومان سوءاستفاده مالی شده است و دهیاری سوم نیز به محض پایان کارشناسی مبلغ آن مشخص می‌شود.

 

درگذشت خواننده پاپ بر اثر کرونا

بهرام نازمهر ـ خواننده پاپ ـ روز یکشنبه ۳۰ شهریور پس از تحمل دوره‌ ابتلا به ویروس کرونا، درحالی‌که در آی‌سی‌یو بستری بود، از دنیا رفت. بر این اساس مراسم خاکسپاری مرحوم نازمهر (امروز) دوشنبه ۳۱ شهریور ساعت ۱۱.۳۰ دقیقه صبح در محل گلزار شهدای قم واقع در تفرش برگزار می‌شود. آثار این خواننده موسیقی پاپ اغلب از طریق رادیو و تلویزیون به گوش مخاطبان رسیده بود. شرط انسان بودن، بهار و بهشت، پایان تنهایی، آروم جونم، حس اون روزا و اشک شوق از جمله آثار زنده‌یاد نازمهر بود.

 

۱۰۰میلیون هکتار تحت تاثیر بیابانی شدن

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ضمن اشاره به اینکه ۱۰۰میلیون هکتار از عرصه‌های کشور تحت‌تاثیر فرآیندهای بیابانی شدن قرار دارند، گفت: نیاز است که هرچه زودتر کارگروه ملی مقابله با بیابان‌زایی در کشور احیا شود. وحید جعفریان ضمن اشاره به اینکه کشور ما در کمربند بیابانی جهان قرار گرفته است و بخش از وسیعی از ایران مناطقی خشک، نیمه‌خشک و خشک نیمه‌مرطوب هستند، اظهار کرد: در این گونه مناطق نسبت بارندگی به پتانسیل تبخیر و تعرق کمتر از پنج‌صدم درصد است.

 

سقوط پهپادها ادامه دارد

دبیر شورای عالی امنیت ملی در کنایه‌ای به ترامپ که مدعی شده بود قدرت آمریکا هزار برابر ایران است، گفت: با مقاومت فعال ملت ایران، سقوط پهپادهای ترامپ ادامه دارد. علی شمخانی در توئیتی نوشت: سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک در خلیج فارس، دومینوی سرنگونی پهپادهای مجازی آمریکا شامل پشتیبانی از اغتشاشات داخلی، تداوم محدودیت‌های تسلیحاتی و بازگرداندن تحریم‌های اقتصادی را رقم زد. با مقاومت فعال ملت ایران، سقوط پهپادهای ترامپ ادامه دارد.

 

طارمی ۲ دقیقه بازی کرد، پنالتی گرفت

در چارچوب هفته اول رقابت‌های لیگ پرتغال، تیم‌های فوتبال پورتو و براگا مقابل یکدیگر قرار گرفتند که در نهایت تیم پورتو با نتیجه ۳ بر یک حریف را شکست داد. در این مسابقه ابتدا آندره کاسترو دقیقه ۲۱ براگا را پیش انداخت، اما سرجیو اولیویرا و الکس تلس در دقایق پایانی نیمه اول برای پورتو گلزنی کردند. این پایان کار نبود و الکس تلس دقیقه ۸۹ گل دوم خودش را هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو دقیقه ۸۷ وارد زمین شد و دقیقه ۸۹ برای تیمش پنالتی گرفت.

 

مرگ ۸ فوتبالیست غنایی

هشت بازیکن فوتبال غنا با سقوط یک دستگاه اتوبوس به رودخانه جان خود را از دست دادند. در این بین شش بازیکن در محل حادثه فوت کردند و دو بازیکن دیگر هم در اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان جان باختند. حال چهار بازیکن دیگر هم وخیم است و در بیمارستان تحت درمان هستند. همچنین ۲۴ بازیکن دیگر پس از این حادثه به بیمارستان انتقال یافتند، اما جراحات جدی ندارند. این دسته از بازیکنان برای شرکت در لیگ جوانان غنا عازم شهر کوماسی بودند.

 

گران‌ترین شیرینی ایران

«جوزغند» شیرینی محلی منطقه نراق از توابع دلیجان استان مرکزی است که تهیه آن ۱۵ روز زمان می‌برد و به گران‌ترین شیرینی محلی ایرانی معروف است، قیمت شیرینی جوزغند بیش از ۲۰۰هزار تومان است و تهیه آن ۱۵ روز زمان می‌برد. جوزغند معمولا با هلوی محلی (اَلگ) درست می‌شود. زنان کوشا و خوش‌ذوق شهر نراق پوست این میوه‌ها را گرفته، هسته آنها را جدا کرده و آن را با مغز گردوی آسیاب‌شده، خاک قند، دارچین و هل پُر می‌کنند. بعد میوه را خشک‌ کرده و به‌عنوان سوغات محلی می‌فروشند.

,

شهردار رودهن بازداشت شد

, شهردار رودهن بازداشت شد,

رئیس حوزه قضایی رودهن از بازداشت شهردار رودهن به دلیل اخذ رشوه خبر داده است. زیداله خدایاری، رئیس حوزه قضایی و رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال بخش رودهن گفت: شهردار رودهن و یکی از پرسنل شهرداری که مسئول امور قراردادهای شهرداری بوده است، در روز چهارشنبه دستگیر شده‌اند. وی ادامه داد: اتهام فعلی این افراد تا امروز اخذ رشوه و اهمال در انجام وظایف قانونی بوده است که منجر به تضییع حقوق بیت‌المال شده است. رئیس حوزه قضایی تصریح کرد: تاکنون بیش از یک میلیارد تومان رشوه در این پرونده تعیین‌تکلیف شده است.

,

 

,

دستگیری بالاروند از بلندترین ساختمان پاریس

, دستگیری بالاروند از بلندترین ساختمان پاریس,

پلیس فرانسه مردی را که از برج مون پارناس، بلندترین ساختمان پاریس بالا رفته، دستگیر کرده است. این فرد بدون هیچ وسیله محافظتی از این آسمانخراش بالا رفته است و به گفته شاهدان عینی وی پس از رسیدن به بام ساختمان توسط پلیس دستگیر شده است. هنوز اطلاعاتی از هویت این فرد منتشر نشده است اما گفته می‌شود وی خود را یک گردشگر لهستانی معرفی کرده است. خبرنگار نشریه فرانسوی۲۰ minutes که خود در محل حاضر بود نیز گزارش داده است صعود او ۴۵ دقیقه طول کشیده و حدود ساعت ۸ شب به پشت بام رسیده است. برج مون پارناس با ۲۱۰ متر ارتفاع بلندترین ساختمان پایتخت فرانسه است.

,

 

,

مسدود شدن حساب کاربری پرس‌تی‌وی

, مسدود شدن حساب کاربری پرس‌تی‌وی,

گوگل برای ششمین‌بار حساب کاربری پرس‌تی‌وی در یوتیوب را مسدود کرده است. تابناک نوشت؛ شرکت آمریکایی گوگل برای ششمین بار حساب کاربری شبکه انگلیسی زبان پرس‌تی‌وی در یوتیوب و جی میل را مسدود کرده است. این اتفاق در حالی صورت گرفته است که گوگل این بار برخلاف دفعات قبلی که نقض قوانین یوتیوب را به عنوان دلیل مسدود شدن این اکانت‌ها عنوان می‌کرد، از عبارت «نقض قوانین صادرات» به عنوان بهانه جدید خود برای شنیده نشدن صدای شبکه پرس‌تی‌وی به جهانیان قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ در این کشور استفاده کرده است. در پیام یوتیوب آمده است: «اکانت گوگل شما غیرفعال شده و قابل بازیابی نیست چراکه این اکانت قوانین صادرات را نقض کرد. در صورت داشتن هرگونه سوالی، می‌توانید از طریق مشاور حقوقی خود اقدام کنید.»

,

 

,

دستگیری ۵ عضو شورا و ۲ کارمند دهیاری

, دستگیری ۵ عضو شورا و ۲ کارمند دهیاری,

معاون دادستان عمومی و انقلاب کرج از بازداشت تعدادی از اعضای شورای روستا و کارمندان دهیاری محمود آباد به اتهام دریافت رشوه خبر داد و گفت: هم‌اکنون یکی از اعضای شورای روستا و دو نفر از مشاورین املاک در بازداشت بوده و دیگر متهمان تا زمان انجام تحقیقات تکمیلی به قید وثیقه آزاد هستند. جواد یاوری افزود: مشاورین املاک در واگذاری‌ها با هماهنگی بین خریدار و اعضای شورا و کارکنان دهیاری اقدام به اخذ و پرداخت رشوه از طریق دستگاه کارتخوان می‌کردند. وی کوتاهی مسئولان را عامل ایجاد و ادامه ساخت‌وسازهای غیرمجاز محمودآباد دانسته است.

,

 

,

کشف نامه سمی برای ترامپ

, کشف نامه سمی برای ترامپ,

رسانه‌های آمریکایی از کشف و معدوم‌سازی یک نامه حاوی ماده سمی که برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ارسال شده بود، خبر دادند. شبکه سی‌ان‌ان به نقل از دو پرسنل امنیتی تایید کرده است که این حادثه در اوایل هفته جاری رخ داده و این بسته حاوی ماده‌ای بسیار سمی «رایسین» است که با دو آزمایش نوع آن تأیید شده است. کلیه نامه‌های ارسال به مقصد کاخ سفید قبل از رسیدن به کاخ سفید در یک مرکز خارج از سایت مرتب سازی و اسکن می‌شود. «سی.ان.ان» گزارش داده است که سرویس مخفی آمریکا (نهاد امنیتی مسئول محافظت از رئیس جمهور و خانواده وی و مقامات کاخ سفید) و اف بی آی تحقیقات را آغاز کرده‌اند.

,

 

,

بازداشت ۸ نفر به‌دلیل سوءاستفاده مالی

, بازداشت ۸ نفر به‌دلیل سوءاستفاده مالی,

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری، از بازداشت هشت نفر به‌دلیل سوءاستفاده مالی از اجرای طرح‌های عمرانی سه روستا از بخش‌های قلعه نو و مرکزی شهرستان ری خبر داد و گفت: این تخلف‌ها مربوط به سال ۹۷ و قبل از آن است. غلامرضا نوفرستی شمار متهمان این پرونده را ۲۵ نفر اعلام کرد و افزود: از مجموع این متهمان، هشت نفر از آنان شامل یک دهیار، یک کارپرداز، یک نفر معاون فنی عمرانی دهیاری و پنج نفر پیمانکار بازداشتند و بقیه نیز با قرار تامین کیفری آزاد شدند. این مسئول خاطرنشان کرد: در یکی از دهیاری ها پنج میلیارد تومان و در یکی دیگر بیش از ۲ میلیارد تومان سوءاستفاده مالی شده است و دهیاری سوم نیز به محض پایان کارشناسی مبلغ آن مشخص می‌شود.

,

 

,

درگذشت خواننده پاپ بر اثر کرونا

, درگذشت خواننده پاپ بر اثر کرونا,

بهرام نازمهر ـ خواننده پاپ ـ روز یکشنبه ۳۰ شهریور پس از تحمل دوره‌ ابتلا به ویروس کرونا، درحالی‌که در آی‌سی‌یو بستری بود، از دنیا رفت. بر این اساس مراسم خاکسپاری مرحوم نازمهر (امروز) دوشنبه ۳۱ شهریور ساعت ۱۱.۳۰ دقیقه صبح در محل گلزار شهدای قم واقع در تفرش برگزار می‌شود. آثار این خواننده موسیقی پاپ اغلب از طریق رادیو و تلویزیون به گوش مخاطبان رسیده بود. شرط انسان بودن، بهار و بهشت، پایان تنهایی، آروم جونم، حس اون روزا و اشک شوق از جمله آثار زنده‌یاد نازمهر بود.

,

 

,

۱۰۰میلیون هکتار تحت تاثیر بیابانی شدن

, ۱۰۰میلیون هکتار تحت تاثیر بیابانی شدن,

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ضمن اشاره به اینکه ۱۰۰میلیون هکتار از عرصه‌های کشور تحت‌تاثیر فرآیندهای بیابانی شدن قرار دارند، گفت: نیاز است که هرچه زودتر کارگروه ملی مقابله با بیابان‌زایی در کشور احیا شود. وحید جعفریان ضمن اشاره به اینکه کشور ما در کمربند بیابانی جهان قرار گرفته است و بخش از وسیعی از ایران مناطقی خشک، نیمه‌خشک و خشک نیمه‌مرطوب هستند، اظهار کرد: در این گونه مناطق نسبت بارندگی به پتانسیل تبخیر و تعرق کمتر از پنج‌صدم درصد است.

,

 

,

سقوط پهپادها ادامه دارد

, سقوط پهپادها ادامه دارد,

دبیر شورای عالی امنیت ملی در کنایه‌ای به ترامپ که مدعی شده بود قدرت آمریکا هزار برابر ایران است، گفت: با مقاومت فعال ملت ایران، سقوط پهپادهای ترامپ ادامه دارد. علی شمخانی در توئیتی نوشت: سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک در خلیج فارس، دومینوی سرنگونی پهپادهای مجازی آمریکا شامل پشتیبانی از اغتشاشات داخلی، تداوم محدودیت‌های تسلیحاتی و بازگرداندن تحریم‌های اقتصادی را رقم زد. با مقاومت فعال ملت ایران، سقوط پهپادهای ترامپ ادامه دارد.

,

 

,

طارمی ۲ دقیقه بازی کرد، پنالتی گرفت

, طارمی ۲ دقیقه بازی کرد، پنالتی گرفت,

در چارچوب هفته اول رقابت‌های لیگ پرتغال، تیم‌های فوتبال پورتو و براگا مقابل یکدیگر قرار گرفتند که در نهایت تیم پورتو با نتیجه ۳ بر یک حریف را شکست داد. در این مسابقه ابتدا آندره کاسترو دقیقه ۲۱ براگا را پیش انداخت، اما سرجیو اولیویرا و الکس تلس در دقایق پایانی نیمه اول برای پورتو گلزنی کردند. این پایان کار نبود و الکس تلس دقیقه ۸۹ گل دوم خودش را هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو دقیقه ۸۷ وارد زمین شد و دقیقه ۸۹ برای تیمش پنالتی گرفت.

,

 

,

مرگ ۸ فوتبالیست غنایی

, مرگ ۸ فوتبالیست غنایی,

هشت بازیکن فوتبال غنا با سقوط یک دستگاه اتوبوس به رودخانه جان خود را از دست دادند. در این بین شش بازیکن در محل حادثه فوت کردند و دو بازیکن دیگر هم در اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان جان باختند. حال چهار بازیکن دیگر هم وخیم است و در بیمارستان تحت درمان هستند. همچنین ۲۴ بازیکن دیگر پس از این حادثه به بیمارستان انتقال یافتند، اما جراحات جدی ندارند. این دسته از بازیکنان برای شرکت در لیگ جوانان غنا عازم شهر کوماسی بودند.

,

 

,

گران‌ترین شیرینی ایران

, گران‌ترین شیرینی ایران,

«جوزغند» شیرینی محلی منطقه نراق از توابع دلیجان استان مرکزی است که تهیه آن ۱۵ روز زمان می‌برد و به گران‌ترین شیرینی محلی ایرانی معروف است، قیمت شیرینی جوزغند بیش از ۲۰۰هزار تومان است و تهیه آن ۱۵ روز زمان می‌برد. جوزغند معمولا با هلوی محلی (اَلگ) درست می‌شود. زنان کوشا و خوش‌ذوق شهر نراق پوست این میوه‌ها را گرفته، هسته آنها را جدا کرده و آن را با مغز گردوی آسیاب‌شده، خاک قند، دارچین و هل پُر می‌کنند. بعد میوه را خشک‌ کرده و به‌عنوان سوغات محلی می‌فروشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه