اخبار داغ

نماینده تفت و میبد:

اوقاف یزد معتقد است پیگیری وقفیات در شأن نماینده نیست/وقفیات میلیاردی استان یزد؛ زباله دان شده اند

اوقاف یزد معتقد است پیگیری وقفیات در شأن نماینده نیست/وقفیات میلیاردی استان یزد؛ زباله دان شده اند
میرمحمدی گفت: طی چندین جلسه با مدیر کل اوقاف استان مسائل و مشکلات حوزه وقف مطرح شد اما پاسخ دادند پیگیری این موضوعات در شأن نماینده نیست!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه وقف به اندازه ای می تواند کارساز و چاره ساز باشد که حضرت امام(ره) فرمودند «شما وقف را به ما بدهید ما از طریق آن کشور را اداره می کنیم» اظهار کرد: متاسفانه با توجه به رویکرد مسئولان و متولیان مدیریتی مرتبط با وقف در طی سی سال گذشته، به گونه ای عمل شده که میل و رغبت مردم برای وقف به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

میرمحمدی افزود: وقفیات موجود هم به دلیل ضعف عملکرد بدون برنامه رها شده است به گونه ای که حداقل در دو شهرستانی که بنده نماینده آن ها هستم وقفیات با ارزشی طی چندین دهه بدون برنامه به حال خود رها شده است.

,

***وقفیات میلیاردی که زباله دان شده اند

, ***وقفیات میلیاردی که زباله دان شده اند, ***وقفیات میلیاردی که زباله دان شده اند,

وی ادامه داد: وقفیاتی که مردم از آن ها انتظار داشته اند و یا خود واقف انتظار داشته که باقیات الصالحاتی برایش باشد و از محل این وقف خدمات فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی ارائه شود به دلیل بی برنامه بودن مسئولان وقف در سطح کشور و به ویژه استان یزد به اشغال دانی و پارکینگ تبدیل شده است و یا بصورت زمین بلااستفاده رها شده است.

,

نماینده تفت و میبد با بیان اینکه قریب 4 ماه است که دائم در حال پیگیری چنین موضوعاتی هستم ابراز کرد: این آسیب ها در جلسه ای با رییس اوقاف کشور مطرح شد که قول دادند تیمی را برای کارشناسی به استان بفرستند و طی چندین جلسه با مدیر کل اوقاف استان این مسائل مطرح شد اما نه تنها اقدامی صورت نگرفت بلکه پاسخ دادند پیگیری این موضوعات در شأن نماینده نیست!

,

*** هیچ، همه عملکرد اوقاف برای احیای وقفیات

, *** هیچ، همه عملکرد اوقاف برای احیای وقفیات, *** هیچ، همه عملکرد اوقاف برای احیای وقفیات,

وی گفت: در حال حاضر در روستاهای تفت مانند ده بالا، باغ هایی که در حال خشک شدن هستند و یا زمین هایی که بحال خود رها شده اند در بین مردم به عنوان باغ و زمین وقفی مرسوم است.

,

میرمحمدی با بیان اینکه در این مدت موکلین بسیار بخاطر سخت گیری ها، اعمال مدیریت های نادرست و استفاده ابرازی از قانون در این خصوص به بنده مراجعه کرده اند گفت: از یک سو در سطح استان برای انجام کارهای فرهنگی،قرآنی، اعتقادی، اخلاقی،اجتماعی و هرانچه امروز مورد نیاز جوانان و خانواده ها است، بسیاری از هیئت ها و سازمان های مردم نهاد پای کار هستند اما مشکلات مالی و اعتباری دارند و از سوی دیگر وقتی از اوقاف در خصوص گزارش یک کار تراز اول قرانی، فرهنگی و یا مسائلی چون مسکن در ده سال گذشته سوال می شود پاسخی ارائه نمی شود!

,

*** اداره اوقاف و امور خیریه رستوران و اشپزخانه نیست!

, *** اداره اوقاف و امور خیریه رستوران و اشپزخانه نیست!, *** اداره اوقاف و امور خیریه رستوران و اشپزخانه نیست!,

نماینده مردم تفت و میبد گفت: گاهی پاسخ داده می شود که اوقاف فلان مقدار طعام داده است که مطمئنا با طعام دادن اداره اوقاف هم مخالف نداریم اما اداره اوقاف و امور خیریه رستوران و اشپزخانه که نیست فقط گزارش اطعام می دهند؟

,

میرمحمدی خاطرنشان کرد: طعام دادن کار پسندیده ای است اما اینکه اوقاف محدود به این موضوع شود یک فاجعه است، حفظ وقفیات خوب است اما به تنهایی هنر نیست و متاسفانه زمین را حفظ کرده اند بدون اینکه ذره ای برای آن برنامه داشته باشند.

,

وی تصریح کرد: چه بسا در ساخت مسکن جوانان افرادی حاضر به مشارکت با اوقاف هستند و با توجه به گرانی زمین اوقاف می تواند راه گشا باشد یا شهرداری ها نیز حاضر هستند زمین های رها شده وقفی را تبدیل به احسن کنند یا حتی در بسیاری موارد  آموزش و پرورش خیرانی برای ساخت مدرسه و مراکز اموزشی دارد اما اوقاف حاضر به همکاری نیست! این ها واردی است که شخصا در استان یزد پیگیری کردم و تا به امروز جوابی نگرفتم!

,

***فقر برنامه های فرهنگی ناب و تراز بالا در امامزادگان استان یزد

, ***فقر برنامه های فرهنگی ناب و تراز بالا در امامزادگان استان یزد, ***فقر برنامه های فرهنگی ناب و تراز بالا در امامزادگان استان یزد,

نماینده تفت و میبد اذعان کرد: با توجه به امامزاده هایی که در استان یزد وجود دارد آنچه دیده می شود ساخت و سازهای آنچنانی و عجیبی است که شاید در طول سال ده بار هم  از انها استفاده نشود در حالی که فقر برنامه های فرهنگی ناب و تراز بالا علیرغم نیاز، در این امامزاده ها ملموس است.

,

وی تاکید کرد: در خصوص بی برنامگی و کج سلیقگی اداره اوقاف اگر بخواهم نمونه ای را بگویم، در شهر تفت خیری کتابخانه ای را احداث کرده است و جلو کتابخانه هم چند باب مغازه ایجاد کرده که از محل اجاره این مغازه ها امورات کتابخانه اداره شود اما متاسفانه درست بعد از ساخت و تکمیل این مغازه ها، اداره کل اوقاف استان یزد بر روی مغازه ها دست گذاشته و حق مالکیت برای خود قائل شده است! و همین امر باعث شده تا خیر با نارضایتی این پروژه فاخر را رها کند اما با پیگیری های بنده پاسخ دادند که این موضوعات در شان نماینده مجلس نیست!

,

***هزار میلیارد تومان ارزش وقفیات میبد

, ***هزار میلیارد تومان ارزش وقفیات میبد, ***هزار میلیارد تومان ارزش وقفیات میبد,

میرمحمدی بیان اینکه تنها در شهرستان میبد هزار میلیارد تومان املاک وقفی به حال خود رها شده است گفت: در میبد زمینی که 30 سال به حال خود رها و تبدیل به زباله دان و لانه جانواران شده بود به همت شهرداری به زمین بازی جوانان آن محل تبدیل شد اما متاسفانه اداره اوقاف با شکایت از شهرداری میبد رأی برگرداندن این زمین به حالت اول یعنی زباله دانی را گرفته است! آیا این نگاه به غیر از بی مدیریت و کج سلیقگی چیز دیگری است؟!

,

نماینده مردم تفت و میبد گفت: حتی شهرداری میبد پیشنهاد داد این زمین ها به مسکن تبدیل شود اما فورا برخورد کردند که این کار هم نشود!

,

***رسانه ها در احیای وقف استان یزد یاری رسان باشند

, ***رسانه ها در احیای وقف استان یزد یاری رسان باشند, ***رسانه ها در احیای وقف استان یزد یاری رسان باشند,

میرمحمدی با بیان اینکه اگر رسانه ها یاری رسان این موضوع باشند مطمئنا وقف در استان یزد احیا خواهد شد خاطرنشان کرد: جالب است بسیاری از ادارت املاک وقفی را تصرف کرده اند و هیچ اجاره ای هم نمی دهند! سوال اینجاست مسئولی که از شهرداری بخاطر یک کار خیر شکایت می کند نمی تواند از ان اداره ای که حق اوقاف را نمی دهد شکایت کند؟

,

وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم مسئولان استان یزد به ویژه مسئولان اوقاف با تغییر نگاه؛ در جهت احیای حقیقی وقف در استان یزد گام موثر بردارند و رسانه ها هم با همراهی بیشتر بتوانند برای این امر راه گشا باشند.

,

انتهای پیام/س*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه