اخبار داغ

امام جمعه تبریز در آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس؛

لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه/ وحدت نیروهای مسلح، عاملِ پیروزی در دفاع مقدس بود

لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه/ وحدت نیروهای مسلح، عاملِ پیروزی در دفاع مقدس بود
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: نباید جوانانی که حتی شناسنامه خود را دستکاری می‌کردند تا به جبهه بروند را فراموش کنیم، ما باید از این جوانان الگوسازی کنیم و هفته دفاع مقدس برای همین الگوسازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس اظهار داشت: آنچه که باید در هفته دفاع مقدس یاد کنیم نقش فرماندهی ولی فقیه در قلب حماسه‌ها، پیروزی ها و همان شعار "ما قوی هستیم" است. نقش ولی فقیه در پیروزهای دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با بیان اینکه وقتی از پیروزی در دفاع مقدس حرف می‌زنیم باید از قدرت وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی برای ایجاد بازدارندگی و مقابله با تهدیدها را مدنظر قرار دهیم، گفت: آنچه که باعث پیروزی در دفاع مقدس شد وحدت و همدلی دلاورمردان در دفاع مقدس است؛ سپاهیان غیرتمند، ارتشیان فداکار و بسیجیان جان بر کف همه و همه دست به دست هم دادند تا دفاع ما به پیروزی برسد.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه دشمن آغازگر جنگ بود، عنوان کرد: ما توانستیم در مقابل این جنگ دشمن را از خاکمان بیرون کنیم و نگذاریم دشمن به اهداف خودش برسد. وقتی از دفاع مقدس صحبت می‌کنیم باید تبیین اثر بخشی دفاع مقدس بر موج بیداری اسلامی را مطرح کنیم و جبهه مقاومت که بر اساس دفاع مقدس ما ایجاد شده است.

,

وی با گرامیداشت یاد سپهبد سردار قاسم سلیمانی ابراز داشت: آغاز موج بیداری اسلامی به واسطه مدافعین حرم ما و سردار سلیمانی بود و همین موضوع نیز برخواسته از دفاع مقدس ماست. وقتی از دفاع مقدس سخن می‌گوییم نباید نقش و هوشیاری گروه‌های مردمی و به ویژه جوانان را از یاد ببریم.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم جوانان را نقش اصلی در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: نباید این جوانان را که حتی شناسنامه خود را دستکاری می‌کردند تا به جبهه بروند را فراموش کنیم، ما باید از این جوانان الگوسازی کنیم و هفته دفاع مقدس برای همین الگوسازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همراه با تقدیر از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس است.

,

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس تنها برای اجرای برنامه‌های نمادین نیست، یادآور شد: باید این هفته مقدمه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد و نسل‌های جدید با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند. هفته دفاع مقدس بهانه‌ای است تا فداکاری روحانیت در جبهه‌ها را یادآوری کنیم؛ روحانیتی که نزدیک به پنج هزار شهید داده است.

,

امام جمعه تبریز با اشاره به نقش بانوان در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس باید یادآور نقش شیرزنان و تاریخ سازان و مادران ما در دوران دفاع مقدس باشد، چه در پشت جبهه که نقش جمع آوری کمک‌های مردمی را داشتند و چه حتی در جبهه‌های جنگ که فداکاری می‌کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه