اخبار داغ

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد:

برای خروج از وضعیت نابسامان کنونی به ارزش‌های دفاع مقدس نیاز داریم

برای خروج از وضعیت نابسامان کنونی به ارزش‌های دفاع مقدس نیاز داریم
آیت‌الله مدرسی امام‌جمعه بخش مرکزی یزد گفت: برای خروج از وضعیت نابسامان کنونی به ارزش‌های دفاع مقدس نیاز داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی صبح امروز در نشست تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس که در سالن شهید عباسپور برق منطقه‌ای یزد برگزار شد با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس خسارت‌های زیادی به جمهوری اسلامی وارد شد، گفت: در پرتو این خسارت‌ها به‌مراتب بیشتر ازآنچه که از دست دادیم سرمایه‌های کلانی را به دست آوردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد افزود: امروز بلکه برای همیشه تاریخ ایران اسلامی از سرمایه‌های به دست آورده در دوران دفاع مقدس در رده‌های مختلف و زمینه‌های گوناگون باید بهره‌مند باشد.

,

وی با بیان اینکه شجاعت بعد از ایمان و توکل به خدا یکی از سرمایه‌های دوران دفاع مقدس بود، اظهار داشت: اگر امروز نگاهی گذرا به دوران دفاع مقدس داشته باشیم خواهیم دید یکی از بهترین سرمایه‌های دفاع مقدس، شجاعتی بود که رزمندگان در آن زمان از خود به نمایش گذاشتند.

,

مدرسی افزود: امروز هم در جنگ نابرابری که در مقابل ما قرار دارد، به همان شجاعتی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت همه در رده‌های مسئولیتی مسئولان و هم در رده‌های مختلف و لایه‌های گوناگون اجتماع نیازمند هستیم.

,

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد دومین سرمایه دوران دفاع مقدس را خوداتکایی و نگاه به بیرون نداشتن اعلام و عنوان کرد: خوداتکایی و نگاه به بیرون نداشتن مسئله‌ای است که امروز هم برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی به آن نیاز داریم.

,

وی گفت: در دوران دفاع مقدس ما در مقابل دشمن نابرابری قرار داشتیم که می‌شد نگاه به بیرون در گوشه و کنار داشته باشیم اما خدای متعالی امامی را برای در نظر گرفته بود که به ما آموزش داد، خود باید بتوانید کشور را اداره کنید.

,

مدرسی سومین سرمایه دوران دفاع مقدس را ایمان لبریز در میان لایه‌های مختلف رزمندگان دانست و اذعان داشت: ایمان لبریز، توکل به خدا و باور به خدا داشتن، توسلات و قرائت قرآن در کنار تلاش فراوان از دیگر سرمایه‌های دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود.

,

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد افزود: در زمان دفاع مقدس آن‌گونه اعتمادی بین رزمندگان و مسئولان وجود داشت که مثال‌زدنی نیست و هر رزمنده چهل میلیون نفر را پشت سر خود می‌دید و به میدان نبرد با دشمن می‌رفت.

,

وی با بیان اینکه امروز اگر می‌خواهیم از گرداب و منجلاب و نابسامانی‌ها نجات پیدا کنیم، نیاز به همان اعتماد فی‌مابین نظام، دولت، مسئولان و آحاد مردم‌داریم، افزود: کم‌توقعی و کم‌هزینه بودن در دوران دفاع مقدس و استفاده بهینه ازآنچه در اختیارشان بود از دیگر سرمایه‌های دفاع مقدس بود.

,

مدرسی با تأکید بر اینکه تک‌تک ارزش‌های دفاع مقدس، امروز برای خارج شدن از وضعیت نابسامان کنونی یک درس و سرمشق برای همه اقشار جامعه است اظهار داشت: امروز به الگو گیری از دوران دفاع مقدس و روحیه‌های موجود در آن زمان نیاز داریم تا بتوانیم از مشکلات عبور کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه