اخبار داغ

در آیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس مطرح شد

تجارب پیشکسوتان ما به یاری عراق و سوریه رسیده است / دفاع مقدس مرز بین اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی

تجارب پیشکسوتان ما به یاری عراق و سوریه رسیده است / دفاع مقدس مرز بین اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی
سردار ناصر باباخانی, مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: تجارب پیشکسوتان ما به یاری کشورهای عراق و سوریه هم رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز , آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و سیدالشهدای مقاومت پیش ازظهر امروز دررحسینیه ثارالله کرمانشاه برگزار شد. مشروح خبرها به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز,

 تجارب پیشکسوتان ما به یاری عراق و سوریه رسیده است

,  تجارب پیشکسوتان ما به یاری عراق و سوریه رسیده است,

سردار ناصر باباخانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تنها جنگ دو کشور نبود بلکه جنگ ابر قدرت های دنیا با کشورمان بود و اگر امروز همگان از این جنگ به عنوان حماسه بزرگ دفاع مقدس یاد می کنند از آن جهت است که فرزندان ایران اسلامی با بضاعتی ناچیز به مقابه با کسانی رفتند که از همه جهت مسلح بودند.

,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس سنبل استقامت و پیروزی در عرصه رقابت های جهانی به شمار می رود، افزود: یکی از ثمرات و دستاوردهای دفاع مقدس فرهنگ سازی است.

,

وی خاطر نشان کرد: دفاع مقدس فرهنگی را بنیان نهاد که ایثار و شهادت به عنوان فرهنگی ارزشی و ارزشی فرهنگی همه جریان ها و مسائل دیگر را نیز تحت شعاع قرار می دهد.

,

این مسئول با اشاره به اینکه حماسه دفاع مقدس با سختی و نثار خون جوانان به ثمر نشست و از حرکت بازنایستاد، ادامه داد: از مهم ترین دستاوردهای جهانی این حماسه شناساندن انقلاب اسلامی است، انقلابی نوپا که یکباره ره صد ساله را پیمود و با ایستادگی مقابل قدرت های بزرگ خود را به عنوان نظامی مردمی و قدرتمند به دنیا نشان داد.

,

سردار باباخانی خاطر نشان کرد: دفاع جانانه رزمندگان اسلام در مقابل استکبار بر قدرت آن بیش از پیش افزود.

,

وی بیان داشت: دفاع مقدس آزمونی بزرگ همراه با صدها تجربه و هزاران کشف و شهود بود که هرگز نمی توان در فضای روزمره زندگی آن را به دست آورد.

,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به فرمایش امام راحل که فرمودند«نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم مشکلات و مسائل زندگی به فراموشی سپرده شوند»، ادامه داد: تجارب پیشکسوتان ما به یاری کشورهای عراق و سوریه هم رسیده است و مستشاران ما در آن کشورها نقش مهمی در مبارزه با داعش و تروریست و آزادسازی مناطق اشغالی داشتند.

,

این مسئول خاطر نشان کرد: پیشکستوان دفاع مقدس برکت نظام اسلامی هستند و بسیاری از این عزیزان بدون هیچ چشمداشتی در عرصه های مختلف به مسئولان و مدیران کشور یاری رساندند و در حال حاضر نیز تعداد کثیری از این افراد در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سراسر کشور فعالت دارند و خدمتگزار هستند.

,

سردار باباخانی بیان داشت: ما دست این عزیزان را می بوسیم و بر این بوسه افتخار می کنیم.

,

دفاع مقدس مرز بین اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی را مشخص کرد

, دفاع مقدس مرز بین اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی را مشخص کرد,

هوشنگ بازوند اظهار داشت: دفاع مقدس از پرافتخارترین دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است و همواره از این افتخار به نیکی یاد می کنیم و آیندگان نیز به آن افتخار خواهند کرد.

,

وی افزود: در طول تاریخ گذشته بخش های مختلفی از خاک کشورمان را از دست دادیم اما طی 40 سال گذشته علیرغم جنگ نظامی، اقتصادی و فرهنگی مردم و جوانان ما حاضر شدند شهدای زیادی را تقدیم کنند ولی یک وجب از خاک خود را به دشمن ندهند.

,

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه ای ارزشمند و مخزنی پر از خوبیها و ارزش های بسیار الهی و معنوی است، ادامه داد: دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ حسینی، عاشورا و قیام کربلا است.

,

مدیر ارشد استان با اشاره به اینکه ویژگی های فراوانی در دفاع مقدس وجود دارد، خاطر نشان کرد: معنویت موتور محرکه دفاع مقدس در جبهه بود.

,

بازوند تصریح کرد: در بعد سیاسی نیز دفاع مقدس توانست مرز بین اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی را در دنیا مشخص سازد و دستاورد آن نیز بیداری های اسلامی و مقاومت هایی است که امروز در سراسر جهان شکل گرفته است.

,

وی تاثیرگذاری جبهه در جامعه را از دیگر اثرگذاری های دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: در زمان جنگ این اثرگذاری به اندازه ای بود که اداره و پشتیبانی جنگ را خود مردم بر عهده گرفتند.

,

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر نیز با وجود جنگ اقتصادی، فرهنگی، تحریم های ظالمانه و نیز مبارزه با ویروس منحوس کرونا نیازمند این اثرگذاری ها در جامعه هستیم و امیدواریم فرهنگ دفاع مقدس امروز نیز در جامعه متجلی شود.

,

 زمانی نمی توانستیم حتی سیم خاردار بسازیم ولی امروز ابرقدرت هستیم

,  زمانی نمی توانستیم حتی سیم خاردار بسازیم ولی امروز ابرقدرت هستیم,

آیت الله مصطفی علما با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از ابتدا بر پایه اسلام و قرآن شکل گرفت، اظهار داشت: امام خمینی(ره) ذوب در اسلام و قرآن بودند.

,

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از ابتدای انقلاب فرمودند " ما می توانیم" ، افزود: امروز به برکت اسلام در بسیاری از زمینه ها پیشرفت های چشمگیری داشته ایم این در حالی است که زمانی حتی قدرت ساخت سیم خاردار را نداشتیم ولی امروز کشور ما به عنوان یک ابرقدرت در دنیا مطرح است.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: طی 40 سالی که از انقلاب اسلامی می گذرد هر کار و اقدامی که صورت گرفته برای اسلام بوده است و از این رو امروز کشور ما به عنوان یک ابرقدرت در دنیا مطرح می شود.

,

آیت الله علما بیان داشت: اخیرا هم مشاهده کردیم در سازمان ملل تنها یک کشور دورافتاده از طرح آمریکا بر ضد ایران حمایت کرد و این اقدام طی 75 سال گذشته بی سابقه بوده و اینها همه از قدرت اسلام است.

,

وی ادامه داد: امروز مشکلات در جامعه وجود دارد ولی باید به این مهم توجه داشت کسی که غنیمت می خواهد باید غرامت پرداخت کند.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه امروز کشور ما در عالم مطرح است، ادامه داد: آمریکا امروز از نظر ظاهری و مادی هیچ چیز ندارد و یک قلدر به تمام معنا است و می بینیم در سازمان ملل بجز یک کشور همه با او مخالفت می کنند.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان کرد: ایمان، اسلام و قرآن موجب پیشرفت و توسعه کشور است و این قدرت را باید حفظ کنیم.

,

آیت الله علما افزود: امام راحل از ابتدای انقلاب اسلامی تا وصیت نامه خود سخن از اسلام گفتند و باید ما نیز بر آن تامل داشته باشیم.

,

وی ابراز داشت: زمان جنگ با بیش از 60 کشور جنگیدیم و پیروز شدیم چرا که سرمایه ما اسلام بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه