اخبار داغ

سرلشکر باقری:

باید از دوران زرین دفاع مقدس پاسداری کنیم/ ۸ موزه آماده افتتاح است

باید از دوران زرین دفاع مقدس پاسداری کنیم/ ۸ موزه آماده افتتاح است
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: ما وظیفه خود می دانیم که دوران زرین دفاع مقدس را زنده نگه داریم و از آن پاسداری کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز در آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: سلام و صلوات بر ذخیره عالم امکان و وجود حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و درود و صلوات بر ارواح بلند و ملکوتی امام راحل و شهدای والا مقام انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعین حرم اهل بیت (ع) و مدافعین وطن اسلامی به ویژه شهید عالی مقام سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و عرض تحیت به محضر رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: جمع حاضر که امروز توفیق شرفیابی به محضر حضرتعالی پیدا کرده‌اند، جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح، مسئولان کشوری، نمایندگان مجلس، پیشکسوتان جهاد و مقاومت در ۸ سال دفاع مقدس، فرماندهان و رزمندگان مدافع حرم اهل بیت (ع)، خانواده معظم شهیدان و ایثارگران، جانبازان و ایثارگران عزیز، بسیجیان دلاور، مداحان اهل بیت (ع) و فعالان عرصه ادبیات، سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی دفاع مقدس در سطح ملی و استانی در سراسر کشور هستند.

,

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: امروز ما مفتخریم چهلمین سالگر دفاع مقدس که تضمین کننده حیثیت کشور، هویت و امنیت ملی و عزت و شکوه ملت بزرگ ایران اسلامی شد را گرامی بداریم. ما وظیفه خود می‌دانیم که آن دوران زرین و قطعه نورانی در تاریخ کشور را زنده نگه داریم و پاسداری کنیم.

,

سرلشکر باقری گفت: ما مصمم هستیم تا تاریخ دفاع مقدس که ذخیره‌ای گرانبها برای رشد ملی، پیشرفت کشور، عزت، امنیت، سلامت، استقلال و آزادی نسل فعلی و نسل‌های آینده می‌باشد را حفظ کنیم و از هر گونه تحریف و انحراف مصون بداریم و نگذاریم آن دوران سراسر افتخار به فراموشی سپرده شود.

,

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ تعداد ۱۱ موزه دفاع مقدس در یازده استان افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، گفت: با تلاش عزیزان در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همکاری دولت بویژه استاندار و شهرداران ۸ موزه آماده بهره برداری است و بعد از افتتاح این ۸ موزه در مجموع در کشور ۲۳ موزه خواهیم داشت.

,

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: با تحقق چشم انداز افق ۱۴۰۴ در کل کشور ۳۶ باغ موزه دفاع مقدس و یک موزه عبرت بین المللی در طبس خواهیم داشت.

,

سرلشکر باقری، توسعه و تجهیز موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تهران را یکی دیگر از اقدامات انجام شده دانست و گفت: ایجاد موزه و سراسر نمای مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، طراحی بخش موزه‌های انقلاب اسلامی، نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نقش استان تهران در دفاع مقدس و بخش کودکان و نوجوانان و باز طراحی و ارتقاء محتوایی موزه تهران در این مدت انجام شده است.

,

وی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه ملی دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهل سالگی انقلاب اسلامی با مشارکت کلیه سازمان‌های لشکری و کشوری با ارائه هزار دستاورد شاخص نظام جمهوری اسلامی در سال ۱۳۹۷ از اقدامات ما بوده است.

,

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: کشور ما با داشتن تعداد ۹۶۶۹ شهید والامقام گمنام در ۲۰۶۶ یادمان شهدای گمنام در سراسر کشور مزین گردیده است و تعداد ۸۴۱ یادمان در حال طراحی و ساخت است که طبق برنامه قرار است در سال ۱۴۰۰ کلیه یادمان‌ها تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

,

سرلشکر باقری گفت: از تعداد ۶۸ کلان پروژه تحقیقاتی که کلیه ابعاد دفاع مقدس را به صورت علمی توسط سازمان‌های نیروهای مسلح و تعدادی از دستگاه‌های کشور مورد پژوهش و مطالعه قرار داده بودند تاکنون ۵۴ پروژه تکمیل و پایان یافته و برای بهره‌برداری و دسترسی پژوهشگران آماده شده است.

,

وی تدوین، تصویب و ابلاغ سند ملی راهیان نور کشور را یکی دیگر از اقدامات انجام شده اعلام کرد و گفت: هیئت امنا بنیاد و تقسیم کار ملی برای ۴۰ سازمان و دستگاه اصلی کشوری و لشکری به منظور نمادین بودن فناوری راهیان نور و توسعه و گسترش آن در سال ۹۶ به حمدالله رشد فزآینده در سال‌های گذشته حاصل شده و در طول چهار سال اخیر قریب به ۲۵ میلیون نفر زائر از یادمان‌های مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کرده‌اند.

,

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، ایمنی کاروان‌های راهیان را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: ایمنی کاروان‌های راهیان نور همواره مورد تاکید ما بوده و برای تحقق آن اقدامات گسترده‌ای انجام شده است.

,

سرلشکر باقری با ارائه گزارشی به محضر فرمانده کل قوا درباره اقدامات صورت گرفته در خصوص برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، گفت: برای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس دستورالعملی با شعار «ما قوی هستیم» در هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تهیه و ابلاغ شده است.

,

وی با بیان اینکه با تلاش همه مسئولان ۵۰۵ ستاد کشوری و لشکری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سطح کشور استانی و کشوری تشکیل شده است، افزود: همچنین از سوم خرداد امسال تا پایان سال جاری ۴۳ هفته برای اجرای ویژه‌برنامه‌های تعیین شده جهت گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس تعیین شده است.

,

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تعداد برنامه‌های اصلی سازمان‌های کشوری و لشکری در مرکز و استان‌های کشور ۴ هزار و ۶۸۸ برنامه و همچنین برنامه‌های صدا و سیما تعداد ۲۱ هزار و ۸۱۳ برنامه در نظر گرفته شده است که مجموعاً ۲۶ هزار و ۵۰۱ برنامه در طول سال ۱۳۹۹ ویژه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در حال اجرا است.

,

سرلشکر باقری گفت: جلسه هیئت امنا بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور فرماندهان سازمان‌های نیروهای مسلح، وزرا و روسای دستگاه‌های کشوری و عمومی با مسئولیت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برای سیاست‌گذاری و ایجاد هماهنگی‌های کلان در سراسر کشور به صورت سالیانه برگزار می‌شود و تاکنون ۱۱ آیین نامه کلان و اصلی در این جلسات مطرح و به تصویب رسیده و جهت اجرا نیز ابلاغ شده است.

,

وی برگزاری فصلی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را از جمله اقدامات انجام شده دانست و گفت: جلسات در استان‌ها با مسئولیت استاندار و با حضور نمایندگان ولی فقیه و مسئولان کشوری و لشکری برگزار می‌شود که در ۴ سال گذشته تعداد ۴۱۷ جلسه در استان‌های سراسر کشور در این رابطه برگزار شده است. حضور موثر مسئولان بنیاد حفظ آثار در شورای اجتماعی کشور و شورای فرهنگ عمومی کشور و همچنین مدیران کل استانی در شوراهای ذیربط در استان‌ها برای بهره گیری از ظرفیت‌های شوراها است.

,

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تعامل و همکاری نزدیک با شوراهای شهر و شهرداران برای بهره‌گیری از امکانات و توانمندی‌های موجود برای ساخت موزه در یادمان‌های دفاع مقدس را در این مدت بسیار خوب دانست و گفت: ارتباط با فعالان عرصه رسانه اعم از خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها به ویژه رسانه ملی برای نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت در این مدت بسیار گسترده شده است.

,

سرلشکر باقری گفت: شناسایی، جمع‌آوری، بازدید علمی و ساماندهی ۲۵ میلیون برگ سند دفاع مقدس به همراهی ساماندهی ۱۵۰ هزار ساعت اسناد دیداری و شنیداری دفاع مقدس از جمله اقداماتی است که در حوزه اسناد و مدارک صورت پذیرفته است.

,

وی با بیان اینکه برای ارتباط بیشتر با مخاطبان و علاقمندان حوزه دفاع مقدس اقدام به راه اندازی خبرگزاری دفاع مقدس با ۳۰ شعبه در سراسر کشور کردیم، اظهار داشت: این خبرگزاری توانسته است در جذب مخاطب گام‌های موفقی بردارد که افزایش بازدیدکنندگان از ۴۹ میلیون بازدید کننده در سال ۹۵ به ۷۵ میلیون بازدید در سال ۹۸ رسیده و انشاءالله به ۱۰۰ میلیون بازدید در سال ۹۱ خواهد رسید.

,

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: به منظور استفاده از ظرفیت جشنواره‌های ملی و بین المللی دو دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس به عنوان «رسام» با دریافت سه هزار و ۶۶۶ اثر خارجی خارجی از ۱۰۸ کشور جهان و ۱۰۹ اثر داخلی و سه دوره جشنواره ملی هنری «فانوس» ویژه تولیدات هنری و مقاومت دفاع مقدس و مقاومت استان‌های کشور با دریافت پنج هزار ۵۴۱ اثر برگزار شده است.

,

سرلشکر باقری تصریح کرد: تعامل با حوزه‌های علمیه درباره تولید مبانی دینی و نظری دفاع مقدس در قالب تهیه و تولید هفت جلد کتاب مرجع و ارائه درس دو واحدی دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه و همچنین حضور فعال قرارگاه راهیان نور حوزه‌های علمیه در راهیان نور کشور به منظور تربیت و اعزام مبلغان برای کاروان‌ها.

,

سرلشکر باقری ادامه داد: طراحی و برگزاری پنج جشنواره ملی و بین المللی اسوه‌های صبر و مقاومت، طراحی و اجرای دوره‌های سبک زندگی جهادی رزمندگان اسلام در سراسر کشور و همچنین راه اندازی تشکل‌های همسران و مادران خواهران و دختران شهدا و جانبازان در کلیه استان‌ها از دیگر اقدامات صورت گرفته بود.

,

وی برگزاری نشست هم اندیشی و هماهنگی فرماندهان نیروهای مسلح و رئیس و معاون سازمان صدا و سیما به منظور هماهنگی و همکاری در نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت را از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه دفاع مقدس دانست و گفت: ارتقاء سطح و تقویت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس برای تولید نظریه و پژوهش‌های راهبردی و بنیادی و همچنین پاسخ به سوالات و ابهامات و نیازهای پژوهشی حوزه دفاع مقدس و مقاومت مورد توجه قرار گرفت.

,

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه به برنامه‌های ملی هفته دفاع مقدس در سال جاری اشاره کرد و توضیح داد: توفیق ارتباط تصویری پیشکسوتان جهاد و مقاومت در تهران و مراکز استان‌های کشور با ولی امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا و بهره‌مندی از فرامین و رهنمودهای معظم‌له، تجلیل و تکریم یک میلیون نفر پیشکسوت دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس در تهران و نمایشگاه‌های استانی مراکز استان‌ها در کشور، افتتاح هشت موزه دفاع مقدس در استان‌های اردبیل، البرز، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، شهر آبادان در خوزستان، استان قم و مرکزی از جمله این برنامه‌ها است.

,

سرلشکر باقری: رونمایی ۵۴ کلان پروژه تحقیقاتی دفاع مقدس به عنوان مرجع اصلی و تایید شده در این حوزه، آغاز به کار موزه و سراسر نمای مقاومت شهید سلیمانی و نمایشگاه پایان حکومت داعش، رونمایی از ده‌ها پروژه دفاعی، امنیتی، سازندگی در نیروهای مسلح و صدها پروژه عمرانی، بهداشتی، درمانی فرهنگی و هنری در سراسر کشور، رونمایی از صدها عنوان کتاب دفاع مقدس و مقاومت به مناسبت ۳۰ برابری شدن چاپ و نشر کتاب در این حوزه، آغاز تهیه و تولید مجموعه مستند ۱۰۰ قسمتی دفاع مقدس با عنوان «روایت معیار» برای معرفی صحیح و شایسته حماسه دفاع مقدس توسط صدا و سیما و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، آغاز تهیه و تولید ۱۰۰ قسمت برنامه ترکیبی با هدف معرفی عملیات‌های رزمندگان اسلام با استفاده از تکنیک‌های پویانمایی، اینفوگرافی توسط صدا و سیما با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت دفاع مقدس در سال جاری دانست.

,

وی تاکید کرد: وظیفه خود می‌دانم از فرماندهان سازمان‌های نیروهای مسلح، دولت، دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، نمایندگان محترم مجلس و رئیس و مدیران محترم رسانه ملی، رسانه‌ها و مطبوعات کشور، ائمه جمعه، استانداران و فرمانداران، اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداران سراسر کشور به ویژه مراکز استان‌ها، روسای سازمان‌های فرهنگی و تبلیغی و هنری کشور، مدیران حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی که ما را در انجام مأموریت‌های حفظ آثار و نشر و ترویج فرهنگ و آثار دفاع مقدس یاری می‌رسانند تشکر و قدردانی کنم.

,

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: همچنین از مسئولان و کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سراسر کشور که در چند سال گذشته با مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر خود موفق به انجام اقدامات بزرگ و ارزشمندی شده‌اند و در طراحی و هدایت برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تلاش می‌کنند تشکر و قدردانی می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه