اخبار داغ

فرماندار کبودراهنگ:

وسیع ترین شهرستان استان همدان سی تی اسکن ندارد/۴۷ فوتی، ره آورد ویروس کرونا برای کبودراهنگ

وسیع ترین شهرستان استان همدان سی تی اسکن ندارد/۴۷ فوتی، ره آورد ویروس کرونا برای کبودراهنگ
حجت الله مهدوی گفت: استقرار دستگاه سی تی اسکن یکی از مهمترین نیازهای بهداشت و درمان در کبودراهنگ است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ حجت الله مهدوی، فرماندار کبودراهنگ در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با ویروس کرونا استان گفت: نبود دستگاه سی تی اسکن مشکلات بسیاری برای مردم این شهرستان ایجاد کرده است که دانشگاه علوم پزشکی همدان برای استقرار این دستگاه در شهرستان باید تلاش مضاعفی داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

مهدوی در ادامه با اشاره به وضعیت نارنجی شهرستان از لحاظ مبتلایان به این ویروس منحوس افزود: در صورت صلاح دید استان در شهرستان ها باید برای بیماران پس از ترخیص از بیمارستان نقاهتگاه هایی ایجاد شود تا مانع از انتقال این ویروس در جامعه شویم و پس از بهبودی کامل به آغوش گرم خانواده برگردند.

,

وی همچنین خواستار ضدعفونی مجدد اماکن پر تردد و نقاط مختلف شهر شد و گفت: تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان باید با کمک شهرداران کبودراهنگ، شیرین سو و گل تپه در ورودی ادارات با ایجاد حوضچه های ضدعفونی مانع از گسترش این ویروس شوند.

,

فرماندار کبودراهنگ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۷۵ درصد مدارس شهرستان پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه با ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال چندین تالار و فروشگاه های زنجیره ای در این شهرستان پلمپ و اخطار کتبی دریافت کرده اند.

,

احمدی، مدیر شبکه بهداشت و درمان کبودراهنگ نیز در این جلسه گفت: از تعداد یک هزار و ۹۸۷ بیمار مراجعه کننده مشکوک به کرونا، آزمایش ۶۴۱ بیمار در شهرستان کبودراهنگ مثبت اعلام شده است.

,

احمدی در ادامه افزود: از تعداد مبتلایان به این ویروس منحوس در این مدت ۲۷۴ بیمار بستری و ۳۶۷ نفر به صورت سرپایی درمان شده اند و متاسفانه در همین رابطه نیز ۴۷ بیمار جان خود را از دست داده اند.

,

وی با اشاره به اینکه از تعداد مبتلایان ۵۶ درصد ساکن در روستاها هستند گفت: ۴۴ درصد مبتلایان در این شهرستان را مردان و ۵۶ درصد را بانوان تشکیل می دهند که بهترین راه جلوگیری از انتقال ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از اجتماعات و دورهمی ها، استفاده از ماسک و شستشوی مدام دست ها است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه