اخبار داغ

فوق تخصص بیماری های ریوی در گفت‌وگو با دانا:

مدارس آمادگی لازم برای بازگشایی زود هنگام را نداشتند/ کرونای کودکان چندین برابر خطرناک‌تر است

مدارس آمادگی لازم برای بازگشایی زود هنگام را نداشتند/ کرونای کودکان چندین برابر خطرناک‌تر است
فوق تخصص بیماری های ریوی گفت: خانواده ها فرزندان خود را به بهانه این که کرونا نگیرند نزد پدران و مادران خود نفرستند چرا که ممکن است کودکان ناقل باشند و این ویروس مرگبار را به سالمندان انتقال دهند از این رو باید تمامی افراد خانواده در کنار هم در خانه بمانند و قرنطینه شوند.
[

دکتر مسعود احتشام فوق تخصص بیماری های ریوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بیان اینکه امسال دانش آموزان استقبال کمتری از کلاس های حضوری دارند، اظهار کرد: با آغاز فصل پاییز شیوع بیماری‌های ویروسی و آلرژیک افزایش پیدا خواهد کرد و حجم بیماری ها به پیک خواهد رسید. درعین حال ما انتظار داریم که بیماری های حساسیتی و ویروسی در فصول سرما نیز روند افزایشی داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

احتمال ابتلای دانش‌‎آموزان متوسطه دوم به کرونا خیلی بیشتر است

, احتمال ابتلای دانش‌‎آموزان متوسطه دوم به کرونا خیلی بیشتر است, احتمال ابتلای دانش‌‎آموزان متوسطه دوم به کرونا خیلی بیشتر است,

فوق‌تخصص بیماری‌های ریوی و متخصص بیماری داخلی با اظهار نگرانی درباره وضعیت تحصیلی برخی از مقاطع دانش‌آموزی در مقابله با کرونا عنوان کرد: گیرنده‌های ویروس کرونا در بدن دانش‌آموزان در سنین 11 سال به بالا و مقطع متوسطه تکامل یافته است و این نگرانی وجود دارد که درصد ابتلای این افراد به کرونا افزایش پیدا کند.

,

وی با تبیین دومین نگرانی متخصصان بیماری های ریوی، خواستار توجه دانش آموزان به انتقال نیافتن بیماری کرونا از طریق آنها شد و تأکید کرد: نگرانی بعدی ما این است اگر دانش آموزان، پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند و با افراد مشکوک دارای علائم سرفه های مکرر و تنگی نفس ارتباط داشته باشند می توانند عامل انتقال ویروس کرونا به خانواده ها باشند و این موضوع نگران کننده است.

,

دکتر احتشام، با اشاره به بازگشایی زود هنگام مدارس؛ تصریح کرد: با بازگشایی زودهنگام مدارس موافق نیستیم چرا که نه تنها مواد ضدعفونی کافی در مدارس وجود ندارد بلکه دانش آموزان نیازمند آموزش دوره های ضدکرونایی هستند؛ آن گونه که در این آموزش باید نحوه رفت و آمدهای دانش آموزان و ارتباط با افراد و ... آموزش داده می‌شد تا آمادگی کامل را پیدا کنند.

,

وی متذکر شد: بهتر است آموزش و پرورش به آموزش مجازی دانش آموزان اکتفا کند تا بتوانیم از پیک کرونایی در کشور عبور کنیم.

,

فوق تخصص بیماری های ریوی با هشدار به خانواده‌ها درباره احتمال ابتلای والدین آنها از طریق کودکان؛ هشدار داد: خانواده ها فرزندان خود را به بهانه این که کرونا نگیرند نزد پدران و مادران خود نفرستند چرا که ممکن است کودکان ناقل باشند و این ویروس مرگبار را به سالمندان انتقال دهند از این رو باید تمامی افراد خانواده در کنار هم در خانه بمانند و قرنطینه شوند.

این متخصص بیماری های ریوی به خطرات آنفلوآنزا اشاره کرد و گفت: سرایت آنفلوآنزا مانند کرونا نیست و بعید است که پیک این بیماری را تجربه کنیم چرا که بیشتر مردم رعایت می کنند.

,
,
,

وی ضمن توصیه ای به سالمندان جامعه، تأکید کرد: افراد دارای سنین بالای 60 سال باید همچنان در قرنطینه باشند و اگر تماس های عادی را با جامعه برقرار کنند احتمال ابتلای مجدد آنها به ویروس کرونا وجود دارد؛ این بیماری ایمنی مدام العمر را نمی دهد و اگر در بار نخست به راحتی از آن عبور کرده اند این بار می تواند آنها را دچار بحران شدیدی کند و حتی آنها را به کام مرگ بکشانند؛ از این رو تمام سالمندان و بیماران سرطانی و دیالیزی باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

,

انتهای پیام/ا



 

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه