اخبار داغ

رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس:

مسئولان پیگیر انجام تعهدات معادن باشند/ لزوم وجود شفافیت در آمارهای مرتبط با فعالیت معادن

مسئولان پیگیر انجام تعهدات معادن باشند/ لزوم وجود شفافیت در آمارهای مرتبط با فعالیت معادن
جوکار با بیان اینکه مسئولان پیگیر انجام تعهدات معادن باشند بر لزوم وجود شفافیت در آمارهای مرتبط با فعالیت معادن تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمدصالح جوکار در نشست شورای معادن استان یزد با بیان اینکه از سال 95 تا 99، تعداد 118 مجوز بهره برداری به مجوزهای قبلی اضافه شده است اظهار داشت: تعداد معادن فعال استان یزد در سال 95 معادل 221 مورد بوده که در سال 99 به 340 معدن رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده آن است که دقیقا به تعداد مجوزهای صادره جدید در این سال‌ها، معدن اضافه شده و معادن غیرفعال قبل هیچ تغییری نداشتند و آمارشان به همان صورت مانده است.

,

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود این آمار، اینکه گفته می‌شود در طول این سال‌ها پروانه جدید صادر شده یا اشتباه است و تغییری در غیرفعال‌ها به وجود نیامده و یا اینکه پروانه‌های جدید صادر شده هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده‌اند.

,

جوکار بر ضرورت فعال‌سازی معادن راکد تاکید کرد و گفت: ما برای تامین پول انتقال آب به استان یزد تلاش بسیار زیادی می‌کنیم ولی می‌بینیم که درآمدهای بسیار کلان و عجیب و غریبی از معادن استان به خزانه واریز می‌شود.

,

رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر همین درآمد شش ماهه استان از معادن را به پروژه انتقال آب کمک کنند، مشکل تامین اعتبار برطرف می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: موضوع بسیار مهمی که در ارتباط با معادن وجود دارد، عمل کردن آنها به تعهداتی است که برعهده دارند؛ دولت و خانه معدن باید پیگیری لازم را انجام دهند که معادن تعهدات خود را انجام دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه