اخبار داغ

رئیس دانشگاه پیام نور زنجان:

دانشگاه پیام نور زنجان رتبه 2 کشور در جذب دانشجو را کسب کرد

دانشگاه پیام نور زنجان رتبه 2 کشور در جذب دانشجو را کسب کرد
رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان با بیان اینکه کاهش دانشجو به جز دانشگاه‌های مادر در تمام دانشگاه‌ها شیب خود را دارد، گفت: با این حال خوشبختانه روند کاهش دانشجو در دانشگاه پیام نور استان زنجان متوقف شده و اگر افزایش نباشد، کاهش محسوسی هم ندارد و این دانشگاه در سال گذشته، رتبه 2 کشور در جذب دانشجور را کسب کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; علی محمدی امروز در نشست خبری در آستانه آغاز سال تحصیلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه پیام نور استان زنجان در شرایط شیوع بیماری کرونا فعالیت خود را به خوبی پیش برد و تمام کلاس‌ها و آزمون‌های میان‌ترم و پایان ترم در سطح استان به صورت مجازی و آنلاین برگزار شد تا بتوانیم سلامت جامعه هدف اعم از دانشجویان، اساتید، کارمندان و خانواده‌های آنان را تامین و حفظ کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور استان امسال با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و حساسیت به سلامت جامعه در برگزاری 3 آزمون کاردانی به کارشناسی، سراسری و کارشناسی ارشد مشارکت داشت.

,

محمدی افزود: 1300 داوطلب آزمون کارشناسی ارشد در مرکز استان و در آزمون سراسری نیز علاوه بر زنجان در خدانبده و آب‌بر نیز داوطلبان حضور داشتند.

,

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان با بیان اینکه هم‌اکنون 2 برنامه را پیگیری می‌کنیم، گفت: مورد اول، آغاز سال تحصیلی برای دانشجویان ترم قدیم است که برگزاری تمام کلاس‌ها به صورت مجازی و آنلاین خواهد بود.

,

وی افزود: مورد بعدی، پذیرش و جذب بدون آزمون دانشجوی جدید در مقطع کارشناسی است که ثبت‌نام از داوطلبان تا 7 مهرماه ادامه دارد.

,

محمدی تصریح کرد: «دانشگاه امن» شعار سلامت‌محور دانشگاه پیام نور برای نیمسال جاری است چرا که در شرایط کنونی نسبت به سلامتی جامعه حساس هستیم.

,

وی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور استان با 9 مرکز و واحد، حدود 6 هزار دانشجو، 55 عضو هیات علمی تمام‌وقت و 200 مدرس مدعو در سطح استان فعالیت می‌کند.

,

محمدی با اشاره به وجود 115 رشته- گرایش در 3 مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه پیام نور، خاطرنشان کرد: غیر از رشته روانشانسی، بقیه رشته‌ها در مقطع کارشناسی، بدون آزمون بوده و پذیرش با سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد.

,

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان گفت: آغاز کلاس‌های نیمسال جدید از 5 مهرماه برای دانشجویان قدیم و برای دانشجویان جدید نیز به احتمال زیاد از ابتدای آبان‌ماه خواهد بود.

,

وی در خصوص پذیرش دانشجو به صورت فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد، اظهار داشت: امسال تاکنون چیزی در این مورد اعلام نشده و تابع تصمیمات شورای گسترش دانشگاه هستیم که در صورت ابلاغ، پذیرش نیز انجام می‌شود.

,

محمدی خاطرنشان کرد: در مقطع دکتری نیز در مرکز ابهر تعدادی دانشجو در رشته‌های محدود و در مرکز زنجان نیز در گرایش‌های مختلف رشته شیمی مشغول تحصیل هستند.

,

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: این هفته، یادآور شهامت‌های دلیرمردانی است که مدیون آن‌ها هستیم.

,

 

,

** رسانه‌ها نقش موثری در راهنمایی داوطلبان برای پذیرش بدون آزمون دارند

, ** رسانه‌ها نقش موثری در راهنمایی داوطلبان برای پذیرش بدون آزمون دارند, ** رسانه‌ها نقش موثری در راهنمایی داوطلبان برای پذیرش بدون آزمون دارند,

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور استان زنجان نیز گفت: رسانه‌ها نقش موثری در راهنمایی داوطلبان برای پذیرش بدون آزمون در دانشگاه پیام نور دارند.

,

تورج رحمانی با بیان اینکه جذب دانشجو به صورت بدون آزمون با سوابق تحصیلی 2 سال است که در چهارچوب حذف کنکور توسط دانشگاه پیام نور در کشور اجرا می‌شود، اظهار داشت: به جز روانشانسی، تمام رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور از دفترچه راهنمای آزمون سراسری حذف شده است.

,

وی با اشاره به شرکت حدود یک میلیون و 100 هزار داوطلب در آزمون سراسری خاطرنشان کرد: تنها 100 هزار نفر یا کمی بیشتر از این داوطلبان در دانشگاه‌ها پذیرفته خواهند شد و بسیاری از داوطلبان برای ورود به دانشگاه در انتخاب مسیر، دچار مشکل می‌شوند.

,

رحمانی افزود: این داوطلبان با انتظار برای مشخص شدن نتیجه آزمون سراسری در پذیرش بدون آزمون دانشگاه پیام نور نیز ثبت‌نام نمی‌کنند که عملاً معطل مانده و باید یک سال دیگر  به انتظار بنشینند.

,

وی تصریح کرد: در این بین، خدمت سربازی و سایر مشکلات در انتظار آن‌ها است در حالی که دانشگاه پیام نور به تنهایی، ظرفیت جذب 100 هزار دانشجو بدون آزمون را دارد.

,

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور استان زنجان گفت: پیشنهاد می‌شود داوطلبان با توجه به شرایط و ویژگی‌های دانشگاه پیام نور از این فرصت استفاده کرده و از ادامه تحصیل، محروم نشوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه