اخبار داغ

رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان:

عدم توجه مسئولان به ظرفیت های دینی، انقلابی و علمی گیلان/ ناشناس ماندن شهید گیلانی که به سلطان پرواز در آمریکا معروف بود

عدم توجه مسئولان به ظرفیت های دینی، انقلابی و علمی گیلان/ ناشناس ماندن شهید گیلانی که به سلطان پرواز در آمریکا معروف بود
سیدغلامرضا امیری با بیان اینکه گیلان دارای اسطوره های بسیار بزرگی است که قابلیت فلیم سازی و مستندسای در رابطه با آن ها وجود دارد، گفت: معمولا مسئولین از فیلم های تأثیر گذار در حوزه دفاع مقدس حمایت نمی کنند و این امر باعث شده است بسیاری از قهرمانان گیلان نظیر شهید سید علی اقبالی که استاد خلبان شهید عباس بابایی بود و در آمریکا در بین ۴۰۰خلبان که از کل دنیا حضور داشتند لقب سلطان پرواز را بگیرد، ناشناس باقی بماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، سیدغلامرضا امیری رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید استان گیلان در هفته دفاع مقدس با حضور در دفتر پایگاه خبری ـ تحلیلی ۸دی به بیان مجموعه برنامه های ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان در هفته دفاع مقدس پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,  سیدغلامرضا امیری رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید استان گیلان در هفته دفاع مقدس با حضور در دفتر پایگاه خبری ـ تحلیلی ۸دی به بیان مجموعه برنامه های ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان در هفته دفاع مقدس پرداخت.,

سیدغلامرضا امیری با اشاره به رونمایی از دو جلد کتاب در هفته دفاع مقدس اظهار کرد: کتاب شناسنامه لشکر قدس گیلان به تدوین سرهنگ بازنشسته "حاج رضا فخاری" و کتاب "مهمان نخلستان" با موضوع زندگینامه شهید حمید تقوی به نویسندگی "سید میثم جعفری" با حضور فرمانده سپاه قدس گیلان رونمایی می شود.

,

رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید استان گیلان در تشریح کتاب شناسنامه لشکر قدس گیلان بیان کرد: در این کتاب جامع به چگونگی تأسیس لشکر گیلان از بدو تأسیس، افراد موثر در تشکیل لشکر نظیر بزرگانی همچون شهید محمود قلی پور، آیت الله احسان بخش، عملیات های پدافندی و آفندی و...با نظارت مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در گیلان و با هدایت مستقیم و نظارت سردار محمد عبدالله پور جمع آوری شده است، رونمایی اولیه این کتاب در گیلان و رونمایی اصلی در تهران در حضور سردار فرماندهی کل سپاه برگزار می شود.

,

وی افزود: برنامه همسفران صبور مختص همسران شهدا و برنامه گنج بی پایان با مشارکت سپاه، ارتش، ناجا، جهاد و کلیه یگان های نظامی در شبکه باران پخش می شود که هرشب این برنامه تلویزیونی مختص یکی از نهادهای مذکور است.

,

رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان تصریح کرد: سال گذشته این برنامه در میدان شهدای سرپل ذهاب شهرداری برگزار شد و روزانه حدود ۵هزار بازدید کننده داشت، امسال به واسطه بیماری کرونا لوکیشن این برنامه را به مجموعه فرماندهی دانشگاه امام خامنه ای زیباکنار نیروی دریایی سپاه انتقال دادیم و در این فضا نمایشگاه اقتدار که شامل جنگ افزارهای نظامی است در معرض نمایش قرار می گیرد که بدلیل ویروس منحوس کرونا که مانع ایجاد تجمع است از غرفه بندی کردن نمایشگاه خودداری کردیم.

,

وی درباره سایر برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: افتتاح مسکن محرومین، چندین پروژه در بحث اقتصاد مقاومتی، سه پروژه آبرسانی، تهیه جهیزیه برای نو عروسان، توزیع بسته های معیشتی و بسته‌های لوازم‌التحریر برای دانش آموزان بی بضاعت کل استان از دیگر برنامه های هفته جاری است.

,

امیری با بیان اینکه مردم گیلان در تمام امور دینی، انقلابی و ولایی همواره پیشگام هستند گفت: نمونه بارز این مسئله در دوران جنگ تحمیلی با اعزام گروهای رزمنده که اکثر آنها آموزش نظامی دیده نبودند به جبهه های جنگ مشهود است.

,

وی با اشاره به برگزاری متمادی یادواره ای با عنوان اولین مردان مرد برای اولین شهدای گیلان در منطقه سرپل ذهاب در تهاجم اولیه عراق افزود: در زمان جنگ، شمال کشور از هرگونه صدای توپ و تانک و ...فاصله داشت، اما مردم شمال به محض شنیدن خبر تهاجم عراق به جنوب با بصیرت به میدان جنگ رفتند.

,

هجمه فرهنگی دشمن به گیلان بدلیل سطح بالای بصیرت و ولایت مداری مردم

, هجمه فرهنگی دشمن به گیلان بدلیل سطح بالای بصیرت و ولایت مداری مردم,

وی با بیان اینکه هر منطقه ای که در آن بصیرت و آگاهی بیشتری وجود داشته باشد بیش از سایر نقاط مورد تهاجم دشمن قرار می گیرد گفت: دلیل تهاجم فرهنگی در استان گیلان، ولایتمداری، بصیرت مردم و وجود علمای بزرگی همچون آیت الله بهجت، میرزا کوچک خان جنگلی که رهبر معظم انقلاب از عملکرد وی بعنوان یک نمونه مینیاتوری از انقلاب اسلامی یاد می کنند، است.

,

عدم توجه مسئولان به ظرفیت های دینی، انقلابی و علمی گیلان

, عدم توجه مسئولان به ظرفیت های دینی، انقلابی و علمی گیلان,

امیری با اشاره به عدم توجه برخی مسئولین به ظرفیت های دینی، انقلابی، علمی و...استان گیلان در سطح کشور، افزود: گیلان دارای اولین شهید انقلاب، اولین استاندار شهید، اولین وزیر دفاع شهید و... است، این در حالی است که استان های دیگر کشور با وجود اینکه پتانسیل کمتری نسبت به گیلان دارند با شدت و همت بیشتری در این راستا اقدام و شناخته می شوند.

,

وی تصریح کرد: امروز نیاز به نگاهی ویژه ای از جانب مسئولین نظامی، اجرایی و استانی هستیم، در بحث های اجرایی قول هایی دادند که عملیاتی نشده است و تاکنون هرکاری در این حوزه انجام شده است با کمک سپاه پاسداران، مجموعه های بنیاد شهید و حفظ آثار بوده که با دست خالی و مظلومانه اقداماتی را انجام می دهند.

,

سلیقه ای عمل کردن برخی نهادها نسبت به برنامه های فرهنگی

, سلیقه ای عمل کردن برخی نهادها نسبت به برنامه های فرهنگی,

رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان با اشاره به سلیقه ای عمل کردن برخی نهادها در این حوزه گفت: گاهی دیده می شود هزینه های زیادی برای بسیاری از مجموعه‌هایی که هیچ ارتباطی به فرهنگ و پیشینه ما ندارد صرف می شود بدون اینکه این مجموعه ها تأثیری در در ذهن، فرهنگ و پیشرفت و نگاه جوانان ما داشته باشد.

,

 

,

, ,

ناشناس ماندن شهدایی همچون سیدعلی اقبالی که به سلطان پرواز در آمریکا معروف بود

, ناشناس ماندن شهدایی همچون سیدعلی اقبالی که به سلطان پرواز در آمریکا معروف بود,

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای اسطوره های بسیار بزرگی است که قابلیت فلیم سازی و مستندسای در رابطه با آن ها وجود دارد بیان کرد: معمولا مسئولین از فیلم های تأثیر گذار در حوزه دفاع مقدس حمایت نمی کنند و این امر باعث شده است بسیاری از قهرمانان گیلان نظیر شهید سید علی اقبالی که استاد خلبان شهید عباس بابایی بود و در آمریکا در بین ۴۰۰خلبان که از کل دنیا حضور داشتند لقب سلطان پرواز را بگیرد، ناشناس باقی بماند.

,

امیری تصریح کرد: این در حالی است که از شهید سید علی اقبالی تنها یک تندیس در کنار رودخانه جایی که عموما دید ندارد ساخته شده است، به جای اینکه در جایی باشد که در معرض دید همگان و منجر به آشنایی مردم با این قهرمان بزرگ گیلانی شود.

,

وی با بیان اینکه معمولا به این دلیل اینکه که شاید کارهای دفاع مقدس سود آنچنانی ندارد اهمیتی برای آن قائل نیستند افزود: پیدا کردن اسپانسر در سینما و در حوزه دفاع مقدس بسیار سخت است، برای فیلم های آنچنانی خیلی راحت هزینه می کنند چون اسپانسر دنبال سود است اما ما بدنبال انتقال فرهنگ و معرفی شهدا به مردم هستیم.

,

کارهای فرهنگی زمان بر و هزینه‌بر است

, کارهای فرهنگی زمان بر و هزینه‌بر است,

امیری با تاکید بر اینکه کارهای فرهنگی زمان بر و هزینه‌بر است و حوزه دفاع مقدس و شهدا مظلومترین بخش در بین سایر حوزه ها است افزود: از طریق بسیج دانشجویی و اساتید بارها درخواست کردیم که بچه‌هایی که در حوزه تصویر برداری، فیلمنامه نویسی، ساخت فیلم، گرافیک، طراحی، نویسندگی و... دستی بر آتش دارند در مسابقات ما شرکت کنند و آثاری را خلق کنند که متأسفانه عده ای محدود شرکت می کنند.

,

رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان ادامه داد: آثاری نظیر فیلمنامه های قوی افراد علاقمند و توانمند به تهران ارسال می شود و در صورت تأیید آن ها مؤسسه فرهنگی اوج در تأمین هزینه و اعتبارات تولیدات آن با این افراد همکاری خواهد داشت.

,

انتشار ۱۰۴عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس/ هدف ما انتقال و ترویج فرهنگ شهدا به جوانان است

, انتشار ۱۰۴عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس/ هدف ما انتقال و ترویج فرهنگ شهدا به جوانان است,

وی با بیان اینکه ما هیچ گاه دنبال کاسبی از طریق نام شهدا نیستیم ادامه داد: در ستاد کنگره شهدا ما ۱۰۴ عنوان کتاب که هر کدام بیش از یک هزار تیراژ داشتند را با خون دل چاپ کردیم و بصورت رایگان در اختیار مردم قرار دادیم، تمام تلاش ما انتقال و ترویج فرهنگ شهدا به جوانان است.

,

, ,

برای هر میز مسئولان چندین جوان به زمین افتاده و شهید شدند‌

, برای هر میز مسئولان چندین جوان به زمین افتاده و شهید شدند‌,

رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان خاطرنشان کرد: امروز جوانان ما در مدرسه از هر چیزی می شنوند غیر از یاد و فرهنگ شهدا، تمام گله و حرص ما بخاطر شهداست این در حالی است که برای هر میزی که امروز مسئولی پشت آن نشسته است چندین جوان به زمین افتادند و شهید شدند‌.

,

گیلان استانی برتر در برگزاری یاداوره شهدا

, گیلان استانی برتر در برگزاری یاداوره شهدا,

وی از گیلان بعنوان استان برتر، اول و نمونه در حوزه گرامیداشت و برگزاری یادواره شهدا یاد کرد و گفت: هرسال بین ۸۰۰تا ۹۰۰یادواره شهدا در استان گیلان برگزار می شود که در سال ۱۳۹۸ به مناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی این تعداد به بیش از ۱۵۰۰ یادواره در سطح استان افزایش پیدا کرد.

,

امیری با بیان اینکه مردم گیلان دغدغه شهدا را دارند ادامه داد: به دلیل حضور سردار شهید قاسم سلیمانی در اولین کنگره شهدا در گیلان مردم به وی علاقه و ارادت خاصی داشتند و هر مسجد و محلی برای شهادت این سردار بزرگ بصورت جداگانه مراسم سوم، هفتم و چهلم برگزار کردند که باعث بالا رفتن امار برگزاری یادواره شهدا در سال ۹۸ در گیلان شد.

,

وی با اشاره به نقش مردم در پیشرفت و به نحو احسن انجام شدن تمام امور گفت: هرجا مردم پای کار بودند پیشرفت بدنبال آن پدید آمده است، با وجود اینکه ما متولی ساماندهی و سیاست گذاری یادواره شهدا هستیم اما کار اصلی را خود مردم انجام می دهند و به لحاظ مالی یک مبلغ بسیار ناچیزی به آنها کمک میکنیم.

,

رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان در ادامه این مطلب تأکید کرد: سیاست اصلی ما این است که برگزاری یادواره شهدا مثل مراسم محرم، اربعین و...بصورت خودجوش و توسط مردم تأمین شوند زیرا شهدا ادامه دهنده راه کربلا هستند و به تأسی از فرهنگ کربلا کربلایی شدند.

,

برگزاری یادواره شهدا بصورت خودجوش و با هزینه شخصی مردم

, برگزاری یادواره شهدا بصورت خودجوش و با هزینه شخصی مردم,

وی با بیان اینکه مردم را به سمتی می بریم که خودشان را ارگان ها، نهادها و مجموعه‌های دولتی جدا کنند افزود: بعضی از مسئولین و نهادهای دولتی واقعا پای کار هستند اما می خواهیم مردم خودشان همه امور را بر عهده بگیرند چون باعث برکت زندگی آنها می شود البته علاوه بر برگزاری یادواره شهدا برای اثر بخشی بیشتر باید اثری از شهدای مراسم در قالب کتاب، کلیپ، نماهنگ و...تولید شود.

,

امیری در ادامه با اشاره به بحث نفوذ در برای ادارات و نهادها گفت: گاهی دیده می شود مسئولی در اداره ای مشغول به کار است که هیچ اعتقادی به این مسیر ندارد و گاهی در این مجموعه ها از افراد ریاکاری هستند که از ولایت مایه می گذارند، وصیت نامه شهدا را می خوانند اما حاضر نیستند خود را هزینه کنند.

,

, ,

 

,

جمع آوری و ثبت یک میلیون اثر از آثار شهدا

, جمع آوری و ثبت یک میلیون اثر از آثار شهدا,

رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان با اشاره به جمع اوری و ثبت یک میلیون اثر از آثار شهدا توسط ستاد کنگره شهدا افزود: به برکت برگزاری اولین کنگره شهدا در سال ۹۵، با طرحی با عنوان انصار اباعبدالله تمام پایگاه‌های مقاومت مشغول جمع آوری آثار به جا مانده از شهدا شامل دست نوشته، وصیت نامه، عکس، فیلم و...شدند.

,

وی ادامه داد: ۷۰درصد از این آثار بصورت ریلی در مجموعه ستاد کنگره شهدا بایگانی و در صورت لزوم در اختیار افرادی که برای چاپ فیلم، ساخت مستند، کتاب و...قرار خواهیم داد و نیز تنها انتشارات تخصصی دفاع مقدس به نام انتشارات ۸هزار قهرمان زیرمجموعه این ستاد است که بصورت تخخصی فقط در حوزه حوزه دفاع مقدس و شهدا کار میکند.

,

برگزاری دوره های آموزشی راویان دفاع مقدس

, برگزاری دوره های آموزشی راویان دفاع مقدس,

امیری با بیان اینکه مسئولیت آموزش و ساماندهی راویان دوران دفاع مقدس بر عهده ستاد ملی کنگره شهدا است گفت: استان گیلان دارای ۱۸ناحیه مقاومت است که در هر ناحیه یک انجمن راویان داریم، این راویان شامل افراد جنگ دیده و جنگ نرفته هستند که هرساله دوره های آموزشی انجمن راویان در سه سطح مقدماتی، تکمیلی و کشوری که سطح استاد راوی است برای خواهران و برادران برگزار میشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه