اخبار داغ

نماینده مردم سنندج در مجلس:

غار کرفتو در مسیر ثبت جهانی قرار گرفت

غار کرفتو در مسیر ثبت جهانی قرار گرفت
محسن فتحی نماینده مردم دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی از پیگیری ثبت جهانی غار کرفتو خبر داد و گفت: غار کرفتو در مسیر ثبت جهانی قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، محسن فتحی نماینده مردم دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری منطقه دیواندره، اظهار کرد: گردشگری تاریخی در کرفتو ظرفیت مناسبی برای توسعه اقتصادی منطقه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

وی افزود: غار کرفتو مجموعه‌ای از زیبایی‌های طبیعی و تلاش انسان‌های پیشین برای غلبه بر طبیعت و زندگی بهتر و ایمن تر است که به عنوان اولین آپارتمان مسکونی جهان شناخته می‌شود.

,

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نگاه ویژه‌ای به این مجموعه تاریخی در گذشته وجود نداشته است، ادامه داد: ثبت جهانی کرفتو در یونسکو می‌تواند علاوه بر معرفی هرچه بیشتر این منطقه، زیرساخت‌های ارتباطی و گردشگری را نیز توسعه دهد.

,

فتحی با بیان اینکه پیگیری ثبت جهانی کرفتو و تخصیص اعتبارات لازم برای آماده سازی آن را از طریق وزارتخانه دنبال می‌کنیم، یادآور شد: کردستان ظرفیت‌های بسیاری برای ثبت جهانی دارد که نیاز است وزارت میراث فرهنگی برنامه راهبردی و چشم اندازی مدون برای استفاده از این ظرفیت تدوین کند.

,

گفتنی است غار کرفتو از نوع غارهای آهکی و طبیعی بوده و به احتمال بسیار زیاد در دوران سوم زمین‌شناسی شکل گرفته به هر جهت واژه و وجه تسمیه کرفتو هر چه باشد این مکان به عنوان یکی از آثار شاخص و حائز اهمیت استان کردستان مورد توجه همه مردم کشور و در طول سال مورد بازدید بسیاری از علاقه‌مندان داخلی و خارجی قرار می‌گیرد و تحت شماره ۳۳۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه