اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل خبر داد؛

نمایش جام زرین سه هزار ساله در موزه مشگین شهر

نمایش جام زرین سه هزار ساله در موزه مشگین شهر
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل گفت: پس از تکمیل ساختمان موزه مشگین‌ شهر، شاهد نمایش جام زرین سه ‌هزار ساله مشگین ‌شهر در این موزه خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، نادر فلاحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موزه مشگین‌شهر از نظر آثار فرهنگی و تاریخی از موزه‌های فعال استان بوده و اشیای مختلف مکشوفه از کاوش‌های باستان‌شناسی منطقه به‌ویژه محوطه باستانی شهریری در آن نگهداری می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: موزه مشگین‌شهر تا سال 1397 با پیشرفت فیزیکی پایین رها شده بود اما در سال 97 جزو پروژه‌های اولویت‌دار میراث‌فرهنگی استان قرار گرفته و عملیات راه‌اندازی این موزه با جدیت پیگیری شده است.

,

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: عملیات عمرانی این موزه با معماری فاخر ایرانی اسلامی آغاز شده و اینک با پیشرفت فیزیکی بیش از 55 درصد آماده می‌شود تا در بهار سال ۱۴۰۰به بهره‌برداری برسد.

,

فلاحی با اشاره به کشف جام زرین 3000 ساله کشف‌شده در مشگین‌شهر ابراز داشت: جام طلایی یکی از آثار باستانی قابل‌ توجه استان است که در روستای احمدبیگلوی شهرستان مشگین‌شهر کشف شده و بیانگر تمدن چندهزارساله این شهرستان است که با توجه به اهمیت آن به محض تکمیل ساختمان موزه و جانمایی اشیا بار دیگر این جام به موزه بازگردانده شده و در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

,

وی با اشاره به قابلیت‌های شهرستان مشگین‌شهر در حوزه میراث‌فرهنگی تصریح کرد: بناهای تاریخی متعدد همراه با ده‌ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با چندین پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است که این بخشی از ظرفیت‌های مشگین‌شهر به شمار می‌رود و تلاش و جدیت بر معرفی این قدمت تاریخ و تمدن در منطقه است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه